Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens0210
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-03-2022
Mijn vraag
Ik heb afgelopen week de Cooler Master SickleFlow 120 ARGB gekocht en geïnstalleer in mijn systeem, alleen heb ik hier nu twee problemen mee. De fan kan ik niet mijn RGB software vinden, ik heb het geprobeerd met Masterplus, Armoury crate en RGB Fusion en hij is nergens terug te vinden. Als ik nu mijn computer uit zet, en dus niet stand by, blijft het licht van de fan gewoon branden terwij de fan uit is, het licht gaat alleen uit wanneer ik de stroom er helemaal af haal. Kan iemand mij hierbij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 3 3100, ASrock B450 pro4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op internet gezocht alleen niks gevonden. Heb de aansluitingen gecontroleerd, ze zitten in de goede aansluiting en ze zitten er ook goed op. De fan zie ik wel gewoon in mijn BIOS staan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

ASRock gebruikt zn eigen Polychrome software. Alle software pakketten die jij noemt zijn voor andere fabrikanten.

Heb je de fan aangesloten op de juiste header? Er zijn 2 standaarden voor RGB.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Rens0210
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-03-2022
Ik heb de fan aangesloten op de argb header van het moederbord dus volgensmij is dat gewoon goed.

Op de doos staat dat hij compatible is met met Asus aura sync, Asrock polychrome sync en met MSI mystic light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08 11:18

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Het feit dat het tijdens het opstarten wel werkt, duidt op iets met de software. Anyhow meestal stuur je RGB verlichting aan via de software van je moederbord wanneer deze rechtstreeks is aangesloten. Dus ASRock polychrome sync.

https://www.asrock.com/mb/Amd/B450%20Pro4/#Download bij download scroll je omlaag tot de ASRock Polychrome Sync ziet. Deze installeer je.

[ Voor 23% gewijzigd door trashgozer op 10-09-2021 10:29 ]