Heren en Dames,
Ik heb een nieuw systeem op t oog, en ik ben er bijna helemaal uit van wat het moet worden.
Op 2 onderdelen na, en hier zou ik graag wat meningen/suggesties van medetweakers over ontvangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt gewoon een gamingrig, waar ik ook op thuiswerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximum op het oog, maar het hoeft de spuitgaten niet uit te lopen ;-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen mn 1TB NVME SSD mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles: Kast, voeding, mobo, cpu, gpu, ram, koeling en RGB omdat de kinderen dat mooi vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merken voorkeur v.w.b.t. deze componenten. Randapparatuur is een ander verhaal, maar dat heb ik al.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon Tower ATX, en het liefste onderdelen met RGB(voor grote en kleine kinderen ;-) )
Ga je overklokken?
Ik ben best van het overclocken. In principe niet echt overclocken, dan wel instellen op efficientie, dus meeste performance per watt zeg maar.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb mijn lijstje en keuze al aardig bij elkaar. Maar ik zit nog met 2 punten. 1 dat is het moederbord, hij komt goed uit de reviews, maar ik heb het idee dat dit een beetje underperformed? tov de rest van de onderdelen.
Verder zit ik met een gewetensvraag; 2x 16GB 3600-CL18 geheugen, of toch voor een dikke meerprijs 2x 3600-CL16 geheugen...? Graag jullie meningen/suggesties !
Hierbij het lijstje van wat ik al heb samengesteld:
Hier de vergelijking en prijsverschillen tussen de 2 types geheugen:
https://tweakers.net/pric.../1663190;1736118;1507078/
P.S.
Ik heb specifiek Corsair spullen uitgekozen omdat dit allemaal in 1 programma in te stellen is. Mochten jullie vergelijkbare ideeen en/of oplossingen hebben qua RGB, dan sta ik hier wel voor open, maar is geen onderdeel van hoofdvraag.
Ik heb een nieuw systeem op t oog, en ik ben er bijna helemaal uit van wat het moet worden.
Op 2 onderdelen na, en hier zou ik graag wat meningen/suggesties van medetweakers over ontvangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt gewoon een gamingrig, waar ik ook op thuiswerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximum op het oog, maar het hoeft de spuitgaten niet uit te lopen ;-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen mn 1TB NVME SSD mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles: Kast, voeding, mobo, cpu, gpu, ram, koeling en RGB omdat de kinderen dat mooi vinden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merken voorkeur v.w.b.t. deze componenten. Randapparatuur is een ander verhaal, maar dat heb ik al.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon Tower ATX, en het liefste onderdelen met RGB(voor grote en kleine kinderen ;-) )
Ga je overklokken?
Ik ben best van het overclocken. In principe niet echt overclocken, dan wel instellen op efficientie, dus meeste performance per watt zeg maar.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb mijn lijstje en keuze al aardig bij elkaar. Maar ik zit nog met 2 punten. 1 dat is het moederbord, hij komt goed uit de reviews, maar ik heb het idee dat dit een beetje underperformed? tov de rest van de onderdelen.
Verder zit ik met een gewetensvraag; 2x 16GB 3600-CL18 geheugen, of toch voor een dikke meerprijs 2x 3600-CL16 geheugen...? Graag jullie meningen/suggesties !
Hierbij het lijstje van wat ik al heb samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 405,32 | € 405,32 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3070 Ti iChill X4 | € 1.009,- | € 1.009,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 32GN650-B Rood, Zwart | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i Elite Capellix Liquid CPU Cooler, 360 mm | € 167,70 | € 167,70 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 174,24 | € 174,24 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX750F RGB Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.354,06 | ||
Hier de vergelijking en prijsverschillen tussen de 2 types geheugen:
https://tweakers.net/pric.../1663190;1736118;1507078/
P.S.
Ik heb specifiek Corsair spullen uitgekozen omdat dit allemaal in 1 programma in te stellen is. Mochten jullie vergelijkbare ideeen en/of oplossingen hebben qua RGB, dan sta ik hier wel voor open, maar is geen onderdeel van hoofdvraag.