Website met forum en gebruikers registratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Ik ben voornemens een website te gaan bouwen, voornaamste doel is informeren. Ik verwacht geen super uitgebreide site, een relatief "platte site".

Wel de volgende functionaliteiten:
- gebruikersregistratie + inlog functionaliteit;
- een discussieforum
- nieuwsbrief (email)

te hosten onder een eigen gekozen url (.nl) en niet voor al te veel geld.

Vraag:
welke software-oplossing (CMS) past het beste bij wat ik zoek? Ik heb iets gehoord over Wordpress. Graag een bevestiging hiervan, of tip voor een beter alternatief?

Heb geen ervaring met specifiek opzetten van website.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:31
.. weet waar je aan begint. Het opzetten van een forum klinkt leuk maar is echt meer werk dan je denkt.
Vooral het beheren van is veel werk en zorgt er vaak voor dat mensen voortijdig al afhaken.
Wat heb je verder zelf al uitgezocht qua mogelijkheden.. want ik heb gehoord van Wordpress is een vrij karig vooronderzoek natuurlijk.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Hi,

De beste mogelijkheden in mijn optiek, kan je het beste kijken naar opensource software.. Als ik zoek op google naar open source forum software, krijg ik een link met 11 mogelijkheden:

- PhpBB
- MyBB
- VanillaFree
- Simple Machines Forum (SMF)
- Discourse
- bbPress (wordpress engine)
- FluxBB
- CODOForum
- Flarum
- BuddyPress (wordpress engine)
- Zetaboards

Je hebt ook nog aardig wat betaalde varianten, waar vBulletin het meest populair is.

Succes! Mocht je eventueel aanvullende vragen hebben, of zoek je iemand die het volledig voor je opzet / inricht / aanvullend beheert, zal er vast iemand hier op Tweakers zijn die dat kan :D (zelf ook genoeg gedaan in het verleden, en ik weet wat voor pijn het is, zoals DonJunior aangeeft :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door Tweakez op 06-09-2021 16:44 ]

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:38
Denk in ieder geval goed na over:
  • privacy
  • security
  • kosten (als je website meer wordt bezocht kan dit ook een hoger dataverbruik opleveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
DonJunior schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:41:
.. weet waar je aan begint. Het opzetten van een forum klinkt leuk maar is echt meer werk dan je denkt.
Vooral het beheren van is veel werk en zorgt er vaak voor dat mensen voortijdig al afhaken.
Wat heb je verder zelf al uitgezocht qua mogelijkheden.. want ik heb gehoord van Wordpress is een vrij karig vooronderzoek natuurlijk.
OK, waar zit het vele werk dan in? Ik verwacht geen heel heel druk bezochte site/forum (redelijk specifiek onderwerp zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:00
pastafan schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:27:
[...]

OK, waar zit het vele werk dan in? Ik verwacht geen heel heel druk bezochte site/forum (redelijk specifiek onderwerp zeg maar).
Als het niet druk is heb je dan wel een forum nodig? Als er niemand is zal er ook niemand de moeite nemen om te posten..

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 06-09-2021 18:29 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10 18:44
in plaats van een forum kan je ook gaan voor bijvoorbeeld een discordserver (op te zetten in minuten)

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou dan Wordpress aanraden als CMS, met deze Addon: https://nl.wordpress.org/plugins/wp-w3all-phpbb-integration/

En dan phpBB erbij.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jampot007 schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:32:
in plaats van een forum kan je ook gaan voor bijvoorbeeld een discordserver (op te zetten in minuten)
Ligt een beetje aan de doelgroep en waar de site om gaat.
Niet iedereen is begaan met discord.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
pastafan schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:27:
[...]

Ik zou dan zelf voor een hele simpele opensource variant gaan, zoals een PHPBB, of een MYBB..
Daar heb je veel voordelen aan, veel templates beschikbaar, actieve ontwikkeling, beide goeie community's en een enorme hoeveelheid plugins die je tot je beschikking hebt.

Installatie stelt ook niet heel veel voor ;-) Gewoon een installer (ga naar een random hostingwebsite, kijk of ze installatron of iets hebben en je kunt het gewoon met een klik installeren) kind kan de was doen.

Alternatief is, webhosting, scripts downloaden zoals PHPBB en dan alles op je /public_html uploaden, database aanmaken, installer runnen met /install.php, ready to go. :+

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Pagina: 1