Tweede scherm en macbook scherm overlappen elkaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef.1991
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-12-2023
Mijn vraag
Mijn tweede scherm en laptop scherm overlappen elkaar nu sinds een tijdje op random momenten. Dan overlapt een deel van mijn tweede scherm op mijn laptop of vice versa. Wanneer ik mijn cursor naar de ene kant van mijn schermen beweeg veranderen de schermen mee, zodat ik uiteindelijk wel alles te zien kan krijgen, maar het werkt totaal niet met het verspringen van de beeldschermen steeds.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
MacBook Air (Retina, 13-inch, 2020)
macOS Big Sur 11.5.2
pricewatch: AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Het enige dat 'tijdelijk' lijkt te helpen is daadwerkelijk mijn laptop uitschakelen en opnieuw opstarten.
- Opnieuw opstarten vanuit het menu lijkt niet te helpen.
- scaled met option key naar resoluties kijken helpt ook niet.
- kabels erin eruit
- image setup in het monitor menu van AOC is niet beschikbaar.
- andere online threads, maar niets lijkt precies hetzelfde of het probleem te verhelpen
wellicht deze: https://forum.onemorethin...at-af-en-toe-uit/228858/3
maar biedt ook geen oplossing.

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via stef.1991 op 07-09-2021 13:06)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Kan het zelf even niet testen.. maar je bent niet toevallig ingezoomd? Werkt bij met mij 'CTRL+scroll'.
Eenmaal ingezoomd beweegt je scherm mee met je muis omdat niet alles tegelijk in beeld past. Kwestie van weer uitzoomen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51

talin

ES-MA

zie je dan zwarte gedeeltes op de ene monitor die overlap heeft o.i.d.?

kan je eens een foto maken?
dit heb ik nog nooit gezien of meegemaakt.
lijkt alsof er resoluties worden gebruikt die de schermen niet aankunnen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Kan het zelf even niet testen.. maar je bent niet toevallig ingezoomd? Werkt bij met mij 'CTRL+scroll'.
Eenmaal ingezoomd beweegt je scherm mee met je muis omdat niet alles tegelijk in beeld past. Kwestie van weer uitzoomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stef.1991
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-12-2023
Sorry voor de late reactie, dacht dat ik wel email updates zou krijgen van reacties.

@talin ,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvA-dVQdQNlEzOYE91w31IUmfVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eaLNtWpqdJCrfYFjLlSo9wIB.png?f=user_large

Het witte gedeelte is de Tweakers website en rechts is Teams dat eigenlijk het hele scherm moet vullen.

@kaassouffle ,

Maar dit is inderdaad het antwoord! Bij mij is het dan 'CMD+scroll', volgens mij voor m'n vakantie ingesteld en was me er niet bewust van dat het beeld dan overlapt met m'n tweede scherm. En schijnbaar doe ik deze handeling soms per ongeluk 😅 Bedankt iig!