Wastafelkraan aansluiting lekt

Pagina: 1
Acties:
  • 6.963 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:32

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Sinds kort lekt de aansluiting van de wastafelkraan, zie foto. Het lijkt mij dat de slang van de kraan lekt bij de koppeling. De ijzeren mantel is ook nat, maar omhoog dichter bij de kraan niet. Kan het zijn dat het te verhelpen is met een rubbertje vervangen of kan het alleen de flexibele slang zelf zijn? Want dan moet ik de hele kraan vervangen denk ik. Zo'n flexibele slang kan je denk ik niet los vervangen van de (Grohe) kraan?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

flexibele leiding kun je gewoon los kopen.
Zorg wel dat de ringen in de koppeling goed zitten, dus alles goed aandrukken en aandraaien.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:54
Alles droog maken en dan kijken waar het lekt. Waarschijnlijk de slang zelf, want water loopt niet omhoog.

Slangen zijn doorgaans wel te vervangen, maar vaak zit aan kraanzijde een niet-standaard koppeling. Je zal dus eerst de kraan moeten loshalen om te zien welk type koppeling er aan de kraan zit.

[ Voor 22% gewijzigd door JukeboxBill op 06-09-2021 13:21 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06 23:47

Wvr

kan je de koppeling niet wat vaster draaien zo dat lekkage stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wvr schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:15:
kan je de koppeling niet wat vaster draaien zo dat lekkage stopt
Idd, dan wel tussenstukje 'vasthouden' met steeksleutel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Dat zou mooi zijn als die flexibele leiding los te vervangen is. Koppeling geprobeerd aan te draaien, maar daar zit geen beweging. Ik ga denk ik toch maar de loodgieter bellen. De kraan eruit halen zie ik niet zitten. Ik heb niet zo'n pijpsleutel van de juiste maat en als er iets mis gaat heb ik niet de juiste ring, gereedschap of pieletje :+ en dan zit m'n moeder zonder water... :$ Bedankt voor de tips! Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:04
Orac schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:44:
Dat zou mooi zijn als die flexibele leiding los te vervangen is. Koppeling geprobeerd aan te draaien, maar daar zit geen beweging. Ik ga denk ik toch maar de loodgieter bellen. De kraan eruit halen zie ik niet zitten. Ik heb niet zo'n pijpsleutel van de juiste maat en als er iets mis gaat heb ik niet de juiste ring, gereedschap of pieletje :+ en dan zit m'n moeder zonder water... :$ Bedankt voor de tips! Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.
ja als je zoiets wil doen plan er maar een dag voor in dat de warmteservice open is. (dus doordeweeks)
en begin om een uurtje of 10. en meestal ben je met 2 uur klaar. en zit het tegen heb je nog de hele middag.
pijpsleutel is maat 13 gewoon bij de bouwmarkt te verkrijgen. of 10 of 11. ook al meegemaakt. :+
ik begrijp helemaal je mening. (een loodgieter bellen is als hij er de tijd voor heeft wel sneller)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Eind van de week komt de loodgieter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Update. Flexibele leiding kan niet zomaar vervangen worden. Kraan moet dan mee naar de werkplaats. Bovendien is de kraan al 20 jaar oud. We gaan een nieuwe kraan kopen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Orac schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:25:
Update. Flexibele leiding kan niet zomaar vervangen worden. Kraan moet dan mee naar de werkplaats. Bovendien is de kraan al 20 jaar oud. We gaan een nieuwe kraan kopen.
Zolang de 'slang' zelf niet lekt, is het dus de koppeling naar harde leiding. kan wel de knelring zijn van de 'slang' maar vaak is het goed aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Update. Gisteren is de kraan vervangen. Bedankt voor de tips, ik heb er toch weer iets van geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-10-2023
Kan vervangen worden
EAN 4005176135415

Dit is geen standaard flexibele slang en kostbaar tov de standaard slang. 2 (warm en koud) voor ong 50 euro of meer.

Er is ook een aparte Grohe demontage sleutel voor nodig. Deze kost vaak meet dan 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Goed bedoeld @Tukker1 maar na 2 jaar hoef je hier echt geen topic voor omhoog te halen.

Deze gaat op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.