Toon posts:

Telefoon verdwenen tijdens reparatie?

Pagina: 1
Acties:

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:42
Om te beginnen, een tijdlijn:

ma 30/8
Telefoon laten vallen, scherm in 1000 stukjes. Eigen schuld, jammer.

di 31/8
Gebeld met een reparateur (niet iedereen kan/wil een Pixel 5 repareren). "Ja meneer, kan meneer, vandaag brengen is vanavond klaar. Kosten 220,-" ik: "Kan het morgen ook?" "Ja meneer, 's middags brengen is 's 's avonds klaar'. Het gaat om een kleine fysieke winkel in Utrecht centrum, met op Google ca 100 reviews.

Wo 1/9
Telefoon gebracht. Dank u wel "Ja meneer, morgen klaar, vervangende scherm is niet goed". Prima.

Do 2/9
Ik naar hem toe, 13:00 telefoon gebracht, dank u wel meneer, over een paar uurtjes klaar. Ik over een paar uurtjes weer daarheen (16:00), "sorry meneer, scherm is niet binnen, scherm komt straks, tussen 20:00 en 21:00 klaar. "

Dus ik was al wat geïrriteerd, want iets wat 1 dag had moeten duren, duurt nu al 2 dagen. En ik woon niet in deze plaats maar 100km verderop, ik was voor m'n werk daar wel. "Sorry ik ben alleen op donderdag in Utrecht en ik heb geen zin om nog een keer speciaal op en neer te karren." Dus reparateur biedt aan om het op te sturen op vrijdag met de belofte dat ik hem zaterdag echt in huis heb. Ik moest wel betalen. Kon alleen contant. Pin apparaat had storing. Okay, ik betaald. Reparateur zegt, bonnetje mail ik direct. Prima.

Ik kom thuis, geen bon op de mail. Gemaild met de vraag of ik een bonnetje kan krijgen.

Vr 3/9
Geen track en trace nummer. Gemaild, geen antwoord. Gebeld, wordt niet opgenomen.

Za 4/9
Nog steeds geen mail. Postbezorger komt langs, zonder telefoon. Postbode komt langs, zonder telefoon.
2x gebeld, uiteindelijk teruggebeld 'Ja meneer, is gisteravond op de post gegaan, ik ben niet op de zaak, ik stuur het zodra ik terug ben'.

Zo 5/9
Geen mail, geen track en trace, geen post

Ma 6/9
Geen mail, topic op tweakers

Ik begin langzaam een beetje het gevoel te krijgen dat ik geen telefoon ga krijgen en mijn geld kwijt ben. Toestel is gekoppeld aan Google account met screen lock, dus ik denk dat ze er niet zoveel aan hebben. Telefoon is op Google Maps tijdslijn voor het laatst gezien 4 dagen terug op de locatie van de reparateur.

Mijn ratio zegt, gewoon even wachten.
Mijn gevoel zegt, die reparateur heeft je telefoon, en je geld, en houdt je net zo lang aan de lijn tot je het opgeeft of de winkel kort en klein slaat.

/////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:23
Mijn gevoel zegt (ondanks de 100 km afstand) even buurten in de winkel en vragen wat het probleem is.

per aspera ad astra

• iichel
LAD93 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:19:
Mijn gevoel zegt (ondanks de 100 km afstand) even buurten in de winkel en vragen wat het probleem is.
Ja, ergens wel, maar als aan de telefoon gezegd wordt dat het vrijdagavond is opgestuurd. Dan zou ik het heel vreemd vinden als dat verhaal in de winkel ineens anders wordt.

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:24
Precies wat @LAD93 zegt. Je zal er toch even langs moeten rijden.

Maar je kan nog even bellen. Want als hij het vrijdag avond op de post gegaan is, heb je kans dat het vandaag of morgen binnen komt.

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:23
iichel schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:20:
[...]

Ja, ergens wel, maar als aan de telefoon gezegd wordt dat het vrijdagavond is opgestuurd. Dan zou ik het heel vreemd vinden als dat verhaal in de winkel ineens anders wordt.
Maar het verkrijgen van een eventuele T&T code is dan wel iets makkelijker (lees: via de telefoon kan hij het gesprek makkelijk verbreken).

per aspera ad astra

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:05

FreakNL

Well do ya punk?

Je titel impliceert dat je telefoon al kwijt is maar uit je verhaal lees ik iets heel anders.

Ga langs!

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-09 16:18
Telefoon is pas vrijdagavond op de post gegaan, grote kans dat deze dus vandaag of morgen bezorgd wordt (er van uit gaande, dat de telefoon ook echt is verstuurd).

Krijg je vanmiddag nog niks binnen? Verkoper weer bellen.
Krijg je morgen niks binnen? Rijdt naar Utrecht! Maar probeer wel gewoon rustig te blijven. De winkel "kort en klein slaan" gaat je niet helpen je telefoon terug te krijgen.

• MBvB
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:54
Ik zie een fysieke winkel niet zo snel mensen bewust oplichten. Veel te veel risico.
Wel is het redelijk aannemelijk dat een dergelijke winkel afwijkende processen weten te verprutsen.
Kortom; wacht in ieder geval tot woensdag voordat je aanneemt dat je de telefoon niet terug krijgt.

• ocwil
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:44
Grote kans dat het vervangende scherm nog steeds niet binnen is en je telefoon nog steeds in de winkel ligt.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:51
En waar in dit verhaal is je telefoon verdwenen? :? :?

[Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 06-09-2021 12:30]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:51

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

ocwil schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:27:
Grote kans dat het vervangende scherm nog steeds niet binnen is en je telefoon nog steeds in de winkel ligt.
Wel raar dat ze je dan voorliegen? Maar goed, zonder een tracktrace code lijkt het mij aannemelijker dat hij nog ter reparatie ligt. Misschien was er sprake van een vergissing in de communicatie, en dat de winkelmedewerker dacht dat deze wel verzonden was. Ze zullen dagelijks meerdere pakketjes versturen.

Beste advies: bel ze opnieuw op of ga langs.

[Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 06-09-2021 12:31]

Waar ga je heen?

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:06

g0tanks

Moderator CSA
Klinkt meer als een reparateur die onhandig is met communiceren en verwachtingsmanagement dan echt een oplichter. In ieder geval is de titel van het topic misleidend.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:53
AW_Bos schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:31:
[...]

Wel raar dat ze je dan voorliegen? Maar goed, zonder een tracktrace code lijkt het mij aannemelijker dat hij nog ter reparatie ligt. Misschien was er sprake van een vergissing in de communicatie, en dat de winkelmedewerker dacht dat deze wel verzonden was. Ze zullen dagelijks meerdere pakketjes versturen.

Beste advies: bel ze opnieuw op of ga langs.
Kijk naar bv de laatste aflevering van #BOOS. Meubel boer die iets teveel werk aanneemt. Liegt ook over van alles en nog wat. Grote kans om geen confrontatie aan te gaan.

Maar ook grote bedrijven kunnen er wat van hoor. Is denk ik gewoon een leugen om zo snel mogelijk van iemand tijdelijk af te zijn. En je eigen falen niet onder ogen te hoeven zien. Je kan er immers niets aan doen dat ... Nog niet geleverd is.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• iichel
Zojuist even wezen buurten. De verantwoordelijke medewerker (volgens mij was het een eenmanszaak) was niet aanwezig en niet bereikbaar. Ik heb gepraat met degene met wie ik tot nu altijd fysiek en telefonisch contact heb gehad. Hij wist niet waar de telefoon was.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:18
:?
Had hij hem wel gerepareerd?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 19:55
iichel schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:17:

Za 4/9
Nog steeds geen mail. Postbezorger komt langs, zonder telefoon. Postbode komt langs, zonder telefoon.
2x gebeld, uiteindelijk teruggebeld 'Ja meneer, is gisteravond op de post gegaan, ik ben niet op de zaak, ik stuur het zodra ik terug ben'.
Het is al verstuurd! Maar als ik terug kom op de zaak zal ik het versturen.

Ehh...

Of gaat dit over het scherm ofzo?

[Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 06-09-2021 19:03]

• iichel
WEBGAMING schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:03:
[...]

Het is al verstuurd! Maar als ik terug kom op de zaak zal ik het versturen.

Ehh...

Of gaat dit over het scherm ofzo?
Dat ging over de bon en t&t info

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:18
iichel schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:18:
[...]

Dat ging over de bon en t&t info
maar als diegene met wie je steeds contact hebt gehad zojuist in de winkel was, wat zei hij dan over de reparatie?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:43

LankHoar

Professionele amateur

@iichel hopen dat hij vandaag binnen komt, en de post gewoon verlaat is. En de telefoonboer gewoon nogal verward is, maar geen kwaad in de zin heeft en wel degelijk je telefoon heeft gefixt en opgestuurd.

Snap dat je ging buurten, maar zou toch nog ff 1 of 2 dagen gewacht hebben ivm de post die ook niet altijd even betrouwbaar is ;)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
'Pin apparaat toevallig kapot', 'bon stuur ik nog' en moeilijk doen over T&T. Dat voorspelt niet veel goeds.

• iichel
Tot op heden geen telefoon. De man in de winkel zei dat hij zelf niet de reparatie deed maar een collega. Verder bleef hij vaag doen en beloven dat het goed zou komen.

• dijkmane
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:15

dijkmane

biertje ?

en ?
we zijn 10 dagen verder nadat je m afgegeven hebt !

specs : wil je niet weten

• lvrijn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-09 08:02
Voor 220 euro is het overigens geen origineel service display. Eerder een refurbished display. Weet niet wat je afgesproken hebt...

• iichel
Inmiddels een andere telefoon gekocht + aangifte diefstal gedaan + rechtsbijstand erop gezet.

Eigenlijk te bizar voor woorden :|

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

iichel schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:01:
Inmiddels een andere telefoon gekocht + aangifte diefstal gedaan + rechtsbijstand erop gezet.

Eigenlijk te bizar voor woorden :|
Zal je net zien dat je deze week post krijgt, dat zou zuur wezen.

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Vergeet een negatieve review op google en trustpilot niet.

If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it.

• iichel
CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:10:
[...]
Dat is wel te corrigeren.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:10:
[...]
Het hele verhaal lijkt me op zich al een 1-sterrenreview als het wel aankomt. Het is toch geen kleuterschool.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bwerg schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:43:
[...]

Het hele verhaal lijkt me op zich al een 1-sterrenreview als het wel aankomt. Het is toch geen kleuterschool.
Oh zeker, maar dat wilde ik ook niet zeggen dat het dan geen 1 ster review waard is, want meer dan dat zou ik ook niet geven als men eerst A zegt, maar dat niet nakomt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee