Rood/oranje waas op Dell U2711

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik heb een Dell U2711 aangeschaft. Het is al een oudje, maar ik zag goede reviews en de prijs was voor zo'n apparaat zeer redelijk.
Echter er doet zich een probleem voor: er zit een rood/oranje waas over het beeld.
Ik heb mijn Surface Pro 6 via een HDMI kabel aangesloten op de monitor en het ziet er dus niet uit. Ook heb ik het geprobeerd met een oude laptop (Lenovo), eveneens via HDMI en die gaf hetzelfde resultaat.
Ik heb allerlei instellingen geprobeerd aan te passen, maar het probleem blijft.
De monitor kent een selftest functie. Er verschijnt dan een dialoog box met de tekst "No HDMI functie" Ook de achtergrond van deze box is oranje/rood.
Daarna de diagnostic tool uitgevoerd. Bij het begin moet er een grijs scherm verschijnen, helaas is deze oranje/rood. De volgende kleuren zijn rood, groen, blauw, zwart en wit. Al deze kleuren worden goed weergegeven behalve het wit dit is oranje/rood. De monitor geeft dus geen wit weer.
Mijn vraag is nu is het een instelling die ik moet aan passen of is het scherm 'gewoon' defect. Zou het defect eenvoudig te repareren zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als het wijzigen van de kleurtemperatuur niet helpt, of het selecteren van een kleurprofiel (ICC), ben ik bang dat je scherm versleten is.

Misschien kun je zien hoeveel uur de backlight aan heeft gestaan in het menu?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Bedankt voor je reactie.
Ik ben niet zo thuis in de werking van monitoren.
Hoe kan ik zien hoeveel uur de backlight heeft aangestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eens één van deze toetsencombinaties.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien overbodig, maar heb je al eens geprobeerd om de monitor te resetten naar de fabrieksinstellingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17
En je hebt niet toevallig op allebei de laptops F.Lux of een andere nightshift tool draaien? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Ik heb zelf een U2716 en die van mij begint hetzelfde verschijnsel te krijgen... maar goed, het is een monitor met vele gebruikersuren. Volgens mij nog niet zo erg als jouw monitor, maar het is wel een duidelijke licht oranje/bruine waas als ik het vergelijk met de veel jongere AOC die er naast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
De toetsencombinaties om in een service menu te komen werken geen van allen.
De nacht modus heb ik nooit aanstaan.
Ook heb ik de monitor al gereset naar de fabrieksinstellingen.
Niks helpt, wel kan ik de probleem enigszins verminderen door de helderheid op 100% te zetten, maar dan nog is het eigenlijk niet te doen. Ik zal kijken of de koop ongedaan gemaakt kan worden.
Overigens dank voor de reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door RoelofVos op 06-09-2021 11:00 ]

• RoelofVos
  • Niet online
Even een update:
in goed overleg monitor teruggestuurd.
Ik vertrouw er op in dat het geld ook terug komt.
Pagina: 1