Cat6 kabel geeft opeens geen 1Gbps door maar 100Mbps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Mijn vraag
Mijn ethernetkabel CAT6 heeft de afgelopen jaren prima 500Mbps doorgegeven (max van mijn internetprovider). Echter sinds dit weekend meet ik dat hij blijft hangen op 100Mbps. Hij hangt ook aan een switch en die laat ook zien dat de kabel ook maar max 100Mbps kan trekken (1 lampje in plaats van 2)

Kan zo'n kabel (ligt er nu 4 jaar) kapot gaan? (irritante is dat de kabel getrokken is achter een kast dus ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing waar ik geen nieuwe kabel voor hoef te trekken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
TP-link 8 poort Gigabit switch
Ziggo Connectbox Giga

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kabel lijkt visueel in orde
kabeltester: 8x groen lampje

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:20

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Probeer eerst een andere kabel om de aangesloten appratuur uit te sluiten.
En ja, na verloop van jaren kan door corrosie, stof, trillingen of zelfs spelende huisdieren een kabel minder goed contact gaan maken - en er zijn er zestien per kabel.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Eerst een andere kabel proberen (via een andere route) om te controleren of het de kabel is, dan kun je nog proberen nieuwe stekkertjes te knijpen op de kabel.
Ook wel eens meegemaakt dat een kabel dusdanig afgeknepen was dat een aantal aders het niet meer deden, en daarna wel weer toen dat opgelost was, dus controleer ook of hij niet ergens (achter een kast ofzo) vast zit.

Als je daarmee bevestigd hebt dat het inderdaad de kabel zelf is, dan zul je toch een nieuwe kabel moeten trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
Ehhh, 8 per kabel. De grootste kans is dat één van beide connectoren niet lekker meer mee doet, dat is te controleren door een UTP testapparaat. Dan is het een kwestie van een nieuwe connector er aanzetten. Je zit toevallig niet bij mij in de buurt?

[ Voor 9% gewijzigd door Houtenklaas op 06-09-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
DeBolle schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:56:
Probeer eerst een andere kabel om de aangesloten appratuur uit te sluiten.
En ja, na verloop van jaren kan door corrosie, stof, trillingen of zelfs spelende huisdieren een kabel minder goed contact gaan maken - en er zijn er zestien per kabel.
Ja dat had ik gedaan, dat lijkt het probleem niet te zijn.
Dit is wel balen, want moet nu een hele kast verplaatsen om een kabel te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:20

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Acht aan iedere kant, ja. Samen zestien.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
DeBolle schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:08:
[...]

Acht aan iedere kant, ja. Samen zestien.
Maar er zal er maar één verrot zijn. Alleen knip ik altijd eerst de goede er af :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
Zelf RJ45's aangeknepen soms?
Dat maakt slecht een oppervlakkige connectie van de RJ45 met de aders en dan kan er corrosie tussen komen zodat er een aderpaar uitvalt op den duur.
Een aderpaar eruit betekent terugval naar 100Mbps.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-05 11:20
Zoals reeds gemeld lijkt het gewoon een connector te zijn waar het mis bij gaat.
1 draadje los betekent dat de apparaten enkel nog op max 100 Mbps communiceren.

Is het een kabel waar je zelf nog nieuwe stekkers aan kunt monteren? Dan hoef je de kabel waarschijnlijk niet te vervangen, maar alleen nieuwe stekkers erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ben(V) schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:48:
Zelf RJ45's aangeknepen soms?
Dat maakt slecht een oppervlakkige connectie van de RJ45 met de aders en dan kan er corrosie tussen komen zodat er een aderpaar uitvalt op den duur.
Een aderpaar eruit betekent terugval naar 100Mbps.
Ik niet zelf, maar een vriend van me. Ik ga beginnen met een nieuwe connector plaatsen aan de kant in de meterkast, misschien lost dat al het probleem op. zoals meerder van jullie aankaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Als het een kabel met stugge aders is geeft een RJ45 aanknijpen altijd al problemen.
Dan moet je afmonteren op een lsa.
Dus wcd of een toolless RJ45 met ingebouwde lsa.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Houtenklaas schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:59:
Ehhh, 8 per kabel. De grootste kans is dat één van beide connectoren niet lekker meer mee doet, dat is te controleren door een UTP testapparaat. Dan is het een kwestie van een nieuwe connector er aanzetten. Je zit toevallig niet bij mij in de buurt?
Ik ga inderdaad even kijken of ik iemand ken met wat testapparatuur.

Zit in Blaricum, weet niet of dat in de buurt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Je hoeft echt niet meer te testen, die is gewoon een zekerheidje dat er een aderspaar niet meer (goed) connected is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ben(V) schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:13:
Je hoeft echt niet meer te testen, die is gewoon een zekerheidje dat er een aderspaar niet meer (goed) connected is
De andere kant van de kabel zit inderdaad in een WCD, alleen in de meterkast is het een losse kabel waar we een RJ45 op hebben gezet.

maar je adviseert dus zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1OHdAanJYBeNjy1zeq6yhzVXaR/Xintylink-Toolless-Rj45-Ethernet-Kabel-Connector-Cat6-Plug-Cat5-Cat5e-Netwerk-Rj-45-Lan-Conector-Cat.jpg_q50.jpg

mag ik jullie allen bedanken trouwens voor jullie snelle hulpzaamheid, brengt me een stap verder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja zoiets kan, maar persoonlijk zou ik gewoon een wcd plaatsen en vandaar aansluiten met een kant en klare patchkabel.
Vaste bekabeling monteer je ook op iets vast af en niet een kabel met connector die zomaar uit de muur komt.
Als je er meer hebt neem je geen wcd maar een patchpanel waar je op afmonteerd.

[ Voor 44% gewijzigd door Ben(V) op 06-09-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ben(V) schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:19:
Ja zoiets kan, maar persoonlijk zou ik gewoon een wcd plaatsen en vandaar aansluiten met een kant en klare patchkabel.
Vaste bekabeling monteer je ook op iets vast af en niet een kabel met connector die zomaar uit de muur komt.
Als je er meer hebt neem je geen wcd maar een patchpanel waar je op afmonteerd.
Ah ok, probleem is alleen dat uit 6 ruimtes kabels de meterkast in komen, weet niet of daar een elegante ruimtesparende optie voor is met WCD en 6 kabels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1 van de eerste links als ik google op 6keystone opbouw
Zo iets misschien voor in je meterkast?

https://www.reichelt.nl/n...hMLmo836FXq0aAkO-EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
S4All schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:30:

top, gaat een nieuwe wereld voor me open. Voel me alleen steeds meer noob om dit te installeren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
S4All schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:30:

Die kan, moet je alleen wel keystones bij kopen. Ze zijn er ook compleet met LSA stroken als patchbox met 8 of 12 poorten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44

FreakNL

Well do ya punk?

Of gewoon 3 van deze in de meterkast;
https://www.netwerkproduc...-2x-aansluiting-cat6.html

Of deze :
https://www.netwerkproduc...aneel-cat6a-8-poorts.html

[ Voor 33% gewijzigd door FreakNL op 06-09-2021 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Valt wel mee gewoon doen :)

Er zijn keystones die je zonder speciaal gereedschap (tooless) kunt monteren (en ja ik weet dat die niet de beste zijn, maar wel makkelijk als je dit niet regelmatig doet O-) )

Reichelt is alleen een beetje duur vind ik persoonlijk.
Dus even goed zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
nou ik kom bijna nooit in dit gedeelte van het forum, maar voor mij hebben jullie allemaal het beste antwoord.
Ik kan hiermee verder!

ga eerst even op een stukje oude ethernetkabel oefenen zodat ik niet gelijk iets fouts doe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
bvbal79 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:11:
[...]

Ik ga inderdaad even kijken of ik iemand ken met wat testapparatuur.

Zit in Blaricum, weet niet of dat in de buurt is.
Tja, vanuit Peking gezien wel. Een kilometer of 60 ... Een simpele optie is inderdaad een RJ45 doosje aan beide kanten monteren met een LSA montage, zoals hier al is geopperd. Kipsimpel en ben je weer van een euro of 15 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Toch stiekem gedaan, en alle 8 connectors geven een groen lampje.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Kunnen we 1 topic op Tweakers hebben waar jij daadwerkelijk advies geeft ipv altijd maar te bazuinen dat zelf kabels knijpen een oorlogsmisdaad is?...

Toegegeven er zijn leukere klusjes maar zolang je de tang niet met tenen bedient en het juiste materiaal gebruikt kan je prima connecties maken die niet onderdoen voor standaard patchkabels, anders post je wat metingen die je stellingen onderbouwen?

Vooral na:
bvbal79 schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:24:
[...]

Toch stiekem gedaan, en alle 8 connectors geven een groen lampje.....
Tijd om je post even aan te passen...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
RGAT schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:33:
[...]

Kunnen we 1 topic op Tweakers hebben waar jij daadwerkelijk advies geeft ipv altijd maar te bazuinen dat zelf kabels knijpen een oorlogsmisdaad is?...

Toegegeven er zijn leukere klusjes maar zolang je de tang niet met tenen bedient en het juiste materiaal gebruikt kan je prima connecties maken die niet onderdoen voor standaard patchkabels, anders post je wat metingen die je stellingen onderbouwen?

Vooral na:

[...]

Gedaan, ben weer een beetje terug bij af helaas :(
Alhoewel ik natuurlijk blij ben met alle oplossing. Ik ga dit weekend toch maar een nieuwe kabel trekken
en zal in de meterkast zo'n keystone kast bouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 06-09-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja en nog steeds 100Mbps, een connectie met een batterij is niet hetzelfde als een goede netwerk verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 10:07
Hier ook een keer last van gehad. Bleek aan de switch te liggen. Was ook wel een oud ding, 15 jaar oid.

Na 10 minuten stekker eruit deed hij het weer, maar een halve dag later hetzelfde probleem, dat één van de poorten op 100 werd gezet en later zelfs op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
FunFair schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:34:
Hier ook een keer last van gehad. Bleek aan de switch te liggen. Was ook wel een oud ding, 15 jaar oid.

Na 10 minuten stekker eruit deed hij het weer, maar een halve dag later hetzelfde probleem, dat één van de poorten op 100 werd gezet en later zelfs op 10.
Ik heb de poorten geswitched en ook direct op de modem aangesloten, dus dat werkt hier gelukkig prima.
Ik ga gewoon dit weekend stug door met connector vervangen en daarna kabel vervangen indien nodig.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
FunFair schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:34:

Ik heb dit ook gehad met een TP-Link 8-port Gigabit switch, al duurde het bij mij 1-2 weken voordat de link naar 100 ging. Het ding een simpele reboot geven was genoeg. Intussen is de switch vervangen en blijft alles nu netjes op Gigabit.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bvbal79
Nou we zijn eruit, kabels getrokken, zelfde probleem. Vriend nam zijn laptop met ethernetpoort mee, wel de max snelheid.

blijkbaar is mijn ethernetpoort van de computer zelf gewoon gaar geworden :) Veel inspanning met kabels zit het probleem in de computer zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 12:24
Ik heb dit ooit gehad.
Xbox One altijd op 1Gbit/s aangesloten gehad.
Draaide een keer een speedtest op de Xbox en kwam domweg niet hoger dan 100Mbps.
Op de switch gekeken en daar ook maar 100Mbps.
Bleek dat de RJ45 port in mijn Xbox was doorgefikt, waardoor ie nog maar 100Mbps deed.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
@bvbal79 Niet toevallig een Intel 225-V 2.5Gbit NIC op je moederbord?
_JGC_ in "[UniFi Switch Flex Mini] Lage internetsnelheid - 100Mbit/s"

[ Voor 6% gewijzigd door _JGC_ op 10-09-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Nope een realtek Gigabit Lan op een Asrock B450 Fatal1ty Gaming K4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:10
bvbal79 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:01:
Nou we zijn eruit, kabels getrokken, zelfde probleem. Vriend nam zijn laptop met ethernetpoort mee, wel de max snelheid.

blijkbaar is mijn ethernetpoort van de computer zelf gewoon gaar geworden :) Veel inspanning met kabels zit het probleem in de computer zelf :)
bvbal79 schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:00:
[...]

Ja dat had ik gedaan, dat lijkt het probleem niet te zijn.
Dit is wel balen, want moet nu een hele kast verplaatsen om een kabel te vervangen.
Hoe kan het zijn dat je dat hier nog niet vast kon stellen?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

CurlyMo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:33:
[...]

[...]

Hoe kan het zijn dat je dat hier nog niet vast kon stellen?
Omdat hij toen alsnog dezelfde PC eraan gehangen heeft…

TS heeft gewoon geen 101 troubleshooting gedaan..

Normaal gesproken hang je eerst een andere device aan die kabel voordat je de hele boel opnieuw gaat trekken…. |:( Had niet verwacht dat te moeten voorkauwen op Tweakers…

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 11-09-2021 04:54 ]

• CurlyMo
FreakNL schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 04:54:
[...]

Omdat hij toen alsnog dezelfde PC eraan gehangen heeft…
Dat is niet erg. Maar concluderen dat twee kabels toevallig brak zijn ipv pc verdenken is waar het mis gaat. Om vervolgens inderdaad na te laten pc te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
CurlyMo schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:38:
[...]

Dat is niet erg. Maar concluderen dat twee kabels toevallig brak zijn ipv pc verdenken is waar het mis gaat. Om vervolgens inderdaad na te laten pc te testen.
Nope, de 2de kabel deed het in eerste instantie wel, en daarom dat ik en mijn excuses jullie hier op een dwaalspoor ben gebracht.

ik heb daar nooit meer een 2de kabel getest. ondertussen meer onderzoek gedaan en na een herstart van de computer doet hij het weer even om terug te vallen naar 100 mbps. Wrs had ik gewoon pech dat ik nieuwe kabel wrs erin ging toen hij het net wel weer deed.

@FreakNL ik begrijp je toon niet zo goed. Iedereen is wel willend geweest om mij te helpen (als noob)

Maar jij eindigt hier met een sneer naar mij toe ( ook prima, mea culpa in dit geval). De rest in ieder geval bedankt voor jullie hulp

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Je haalt van alles bij nu, ik begrijp je verhaal steeds minder.

Maar het lijkt me toch volkomen logisch om daar eerst even een ander apparaat te testen? Een laptop of andere pc of desnoods een PlayStation of whatever device een Gbit aansluiting heeft? Ik snap niet zo goed dat je dat niet gedaan hebt…

De reden dat niemand dit noemt is omdat ze ervan uitgaan dat je dat allang gedaan had…

Sorry als het als sneer overkwam. Maar dit is wel Tweakers, niet computerhulp.NL

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb je op je netwerkadapter een qos draaien van Asrock? Dit probleem had ik ook, max 100/1mbps.
Ik ben op vakantie dus ik kan niet precies na vinden hoe het programma heet.

Kijk in je taskmanager of er iets draait qua fast-X-speed- (stond bij mij vrij hoog in taskmanager)
Op je netwerkadapter kun je het weg vinken.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
RGAT schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:33:
[...]

Vooral na:

[...]

Dat zegt hij toch iig hier helemaal niet? En in dit geval was zijn conclusie inderdaad niet juist. Maar mijn beperkte N=1 ervaring is wel dat die standaard kabel testers beperkt nut hebben. Zeker als je een beetje oplettend het geheel doet waardoor je geen verkeerde volgordes hebt.

Maar de keer dat ik een kabel heb gedaan:
100mbps resultaat. Opnieuw connector die ik verdacht gedaan, niks verbeterd. Andere connector opnieuw gedaan, en tada 1gbps. Iedereen blij. En het relevante punt? Elke keer vertelde de kabeltester dat ik het perfect deed.

Die simpele kabeltesters kunnen fouten die je hebt gemaakt vinden. Maar als ze zeggen dat alles goed zit, betekend dat zeker niet dat per definitie het daadwerkelijk goed zit.

• bvbal79
FreakNL schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:28:
Je haalt van alles bij nu, ik begrijp je verhaal steeds minder.

Maar het lijkt me toch volkomen logisch om daar eerst even een ander apparaat te testen? Een laptop of andere pc of desnoods een PlayStation of whatever device een Gbit aansluiting heeft? Ik snap niet zo goed dat je dat niet gedaan hebt…

De reden dat niemand dit noemt is omdat ze ervan uitgaan dat je dat allang gedaan had…

Sorry als het als sneer overkwam. Maar dit is wel Tweakers, niet computerhulp.NL
Dat was mijn kunstfout inderdaad, ik heb de kabel nooit op een andere device getest (omdat ik die niet had, ja een PS5, maar geen idee dat je daar ook een snelheidstest dus op kunt doen?), maar ook omdat ik er dus vanuit ging dat de 2de kabel die ik de eerste keer gewoon vie het trappengat naar de computer had gestuurd het wel deed. Het lampje ging dus nooit branden.

Maar mijn probleem is opgelost en ik heb gewoon een brakke ethernetpoort op mijn moederbord die het even doet op 1Gbps en weer terugval naar 100mbps. Ik ga er nu een losse Pci kaart in stoppen.

Verder ook goed gebruik gemaakt van je tips qua patchpanelen, de meterkast ziet er nu een stuk netter uit,

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 11-09-2021 11:49 ]

• bvbal79
PerlinNoise schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:21:
Heb je op je netwerkadapter een qos draaien van Asrock? Dit probleem had ik ook, max 100/1mbps.
Ik ben op vakantie dus ik kan niet precies na vinden hoe het programma het.

Kijk in je taskmanager of er iets draait qua fast-X-speed- (stond bij mij vrij hoog in taskmanager)
Op je netwerkadapter kun je het weg vinken.
Ik ga het checken, dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
bvbal79 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:41:
[...]

Dat was mijn kunstfout inderdaad, ik heb de kabel nooit op een andere device getest.
Switches en routers geven vrijwel altijd ook de snelheid van de verbinding aan dus die kan je ook gebruiken.
Maar mijn probleem is opgelost en ik heb gewoon een brakke ethernetpoort op mijn moederbord die het even doet op 1Gbps en weer terugval naar 100mbps. Ik ga er nu een losse Pci kaart in stoppen.
Dat is ook niet zomaar gezegd. Kan ook prima aan je instellingen / driver liggen.

• bvbal79
CurlyMo schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:11:
[...]

Switches en routers geven vrijwel altijd ook de snelheid van de verbinding aan dus die kan je ook gebruiken.

[...]

Dat is ook niet zomaar gezegd. Kan ook prima aan je instellingen / driver liggen.
Dat klopt, ik heb net de drivers geïnstalleerd , tot nu toe weer 1Gbps, dus ik wacht af of het terug schiet

• 4POX
  • Laatst online: 19:28

4POX

Everybody is wired

Zat er ergens in de route een zware knik in de kabel? Hierdoor kan de twist stuk gaan. waardoor het network maar op 100Mbit "traint".

* 4POX krijgt nog steeds koude rillingen als hij mensen utp kabels ziet opvouwen

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:07
bvbal79 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:01:

Aww zie dit net te laat want wilde net de volgende tip geven:

Ga eerst even systematisch alle mogelijkheden langs voor je kabels gaat trekken en connectoren gaat vervangen. Pak een lange losse kabel en leg die direct tussen de apparaten en kijk wat er dan gebeurd. Voor dat doel heb ik zelf een 20 meter cat6 kabel liggen met fabrieksconnectoren.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 21-05 10:07
Je hebt vastgesteld dat het probleem waarschijnlijk in de pc ligt, maar nog niet of het hardware of software is.

Heb je de driver van je netwerk adapter al geüpdate of de instellingen nagelopen?

En is de pc al op leeftijd? Mogelijk zijn de contactjes in de connector wat geoxideerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
FunFair schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:21:
Je hebt vastgesteld dat het probleem waarschijnlijk in de pc ligt, maar nog niet of het hardware of software is.

Heb je de driver van je netwerk adapter al geüpdate of de instellingen nagelopen?

En is de pc al op leeftijd? Mogelijk zijn de contactjes in de connector wat geoxideerd.
Nee de PC is pas 2 jaar oud,

- drivers geupdate: probleem niet opgelost
- instellingen aangepast, probleem nog niet opgelost. zijn zoveel instellingen om te controleren welke het is.

Wel lijkt het als je de instellingen wijzigt de netwerkkaart als het ware opnieuw opstart en dan in de 1Gbs weer schiet...

We zijn er inderdaad nog niet. ik zal vanavond even wat screenshotjes maken en hier posten.

[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 14-09-2021 12:32 ]

Pagina: 1