Zoals velen hier zijn wij (ik) ons aan het oriënteren op zonnenpanelen. we willen eind September de keuze gemaakt te
hebben wie we het gunnen, en welke panelen er op het dak komen, de wens vanuit de misses is als ze maar zwart zijn,
en dat is tegenwoordig niet zo moeilijk meer.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i0b1X62PI3lBMrRWi81K29ex.jpg?f=user_large)
als ik dit ongeveer door trek kom ik op 3400kwh, in ons vorige huis was het rond de 3200kwh en nu werken we nog 100% vanuit
huis, en dit zal in de komende maanden veranderen en naar 3 dagen per week gaan.
in de toekomst willen we ook gaan koken op electra. Maar zoals iedereen zo min mogelijk betalen
voor een goed systeem.
:fill(white):strip_exif()/f/image/5630vd1GLY99fOGyEVyi5Beb.png?f=user_large)
...
hebben wie we het gunnen, en welke panelen er op het dak komen, de wens vanuit de misses is als ze maar zwart zijn,
en dat is tegenwoordig niet zo moeilijk meer.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i0b1X62PI3lBMrRWi81K29ex.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
het dak is 5.20 bij 5.10 en het dan heeft een helling van ongeveer 54gradenSchaduw
Nee zoals we nu kunnen zien geen schaduw.Jaarverbruik
lastig te bepalen we wonen hiet nu ongeveer 2 maanden, slimmemeter portal geeft nu ongeveer 278kwh voor 1 volle maand.als ik dit ongeveer door trek kom ik op 3400kwh, in ons vorige huis was het rond de 3200kwh en nu werken we nog 100% vanuit
huis, en dit zal in de komende maanden veranderen en naar 3 dagen per week gaan.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1x35ABudget en doel
het budget is ongeveer tussen de 5 a 7k euro, en het doel is iets meer opwekken dan verbruik,in de toekomst willen we ook gaan koken op electra. Maar zoals iedereen zo min mogelijk betalen
voor een goed systeem.
Wie gaat het project uitvoeren
nog niet bekentBijhouden van data
ja maar niet echt top prioriteit.Reeds verkregen offertes
Ja zeker. zie hieronder.:fill(white):strip_exif()/f/image/5630vd1GLY99fOGyEVyi5Beb.png?f=user_large)
Regio
Zuid-Holland...