VMDK naar VHDX via V2V met "Inaccessibla boot device" fout

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tymusz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:40
Allen,

omdat ik me suf gezocht heb naar een antwoordt en niets online kon vinden, maar toch success heb gehad, mijn verhaal:

Ik wilde een VMWare virtuele machine, een Windows 2016 server, in Hyper-V laten draaien.

Simpel zat: VMDK naar VHDX converten (via Starwind V2V) en starten, helaas zonder success. De melding by het starten was: Inaccessible boot device

De recovery console gaf geen hulp, anders dan een console prompt of een system restore.

Bootsect /fixmb of /fixboot hielpen ook niet, volume actief zetten ook niet.

Omdat de schjif met scsi aan de VMWare hing, dacht ik dat de fout misschien door een missende disk-driver kon zijn. Ik heb de schijf eerst verplaatst naar de IDE controller, door de vmx file aan te passen, en de vm te starten in de vmware player, zodat in ieder geval de stadaard ide-controller zoals Hyper-V gebruikt, ingeladen was.

Ook geen succes.

Verschillende settings met scsi in hyper-V, niets leek te helpen en het enige advies dat ik gevonden heb is: herbouw je VM.

wat uiteindelijk hielp:

1: nieuww VM gen2 in hypervisor
2: kale install van Windows 2016 op een nieuwe vhdx.
3: mount van de nieuwe vhdx op de host (met diskmgmt.msc): (dit is nu een uefi bootable disk met een complete bootloader)
4: verwijder alleen de Windows partitie van de nieuwe vhdx
5:mount de originele virtuele schijf van de originele server op de host
6: kloon uit de originele virtuele disk de windows partitie naar de nieuwe vhdx (met macrium reflect free oif)
6 gebruik de nieuwe vhdx om een nieuwe gen2 VM aan te maken.

ik hoop dat iemand er iets aan heeft.