App voor reis-tracking

Pagina: 1
Acties:

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 14:12
Beste Tweakers,

Binnenkort ga ik een Europa-Roadtrip maken met de auto.
De trip zal een flink aantal bergpassen beslaan en het zal zo nu en dan ook geïmproviseerd worden.
Het lijkt me leuk om later terug te kunnen zien waar we exact geweest zijn.
Hiervoor ben ik zoekende geweest naar een app welke middels bijvoorbeeld GPS m'n afgelegde route kan registreren zodat deze later terug te zien is.

Iets specifieker, ik ben op zoek naar een app die;
- Afgelegde route vast kan leggen
- Voldoende frequentie van positieregistratie heeft
- De afgelegde route kan weergeven

Ook zou het mooi zijn als de app;
- Hoogtemeters/Profiel kan tonen
- Gegevens als max helling/daling, min/max/gemiddelde snelheden, tijden, etc. kan laten zien
- De route kan exporteren, bijvoorbeeld naar KML/KMZ

Ik heb eerdere vakanties geprobeerd dit (deels) met Polarsteps te doen, maar heb ondervonden dat deze app regelmatig 'rechte lijnen' trek gezien de pollingfrequentie van de locatie wat te laag is. Dit omdat ik 'm gebruik voor in de auto, waar toch meer afstand per tijdseenheid afgelegd kan worden dan bijv. Hiking/fietsen, etc.

Ik ben erg benieuwd of jullie suggesties hebben welke apps aan te raden zijn voor dit doel.
Android/iOS mag overigens beide, lichte voorkeur voor iOS.

Alvast bedankt!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wellicht dat skitracks wat is? Uiteraard niet ontworpen op jouw toepassing, maar wel 1 die heel mooi hoogtes en snelheden en hellingshoeken in kaart brengt.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 22:04
Google maps heeft een tijdlijn functie.

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 22:24
Calimoto doet precies wat je wilt, is eigenlijk voor motorritjes, maar werkt ook in de auto. Kost je alleen wel een abo van 40,- per jaar.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Volgens mij kan een Garmin zumo, bedoeld voor op de motor, exact dit.
(Zelf heb ik een tomtom Rider, dus ik ken niet alle details van Garmin)

En nee, dat is inderdaad geen app. Maar misschien kun je er een lenen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 14:12
Bedankt voor de reacties.

@_ferry_
Skitracks is wellicht een goede (creatieve!) suggestie, al vraag ik me af hoe goed deze is in het bijhouden van de echte route. Uit m'n wintersportervaringen ken 'k echter wel dat skitracks 'slim genoeg' is om snelheden, afstanden e.d. alleen bij een neergaande beweging te registreren, om zodoende skiliften e.d. niet mee te nemen in de resultaten. Dat is een 'feature' die nu juist ongewenst is.

@Deef_K
Google Maps en de tijdlijn functie gebruik ik regelmatig om routes/tijden terug te kijken, echter om een exact afgelegde route (bochtige wegen e.d.) bij te houden schiet deze ook tekort, vaak toch nog 'rechte lijnen' tussen meetpunten, hierom niet helemaal geschikt helaas.

@DraZ666 Calimoto kende ik nog niet, heb deze app even geïnstalleerd en ga 'm op weg naar het werk alvast eens een aantal keer testen. Vooralsnog ziet dit er veelbelovend uit! Enig idee of het hiermee ook mogelijk is om de geregistreerde route te exporteren?

@DrivinUCrazy Helaas heb ik geen kennissen die hier gebruik van maken, die optie valt voor mij helaas dus af..

Vooralsnog dus erg geïnteresseerd in Calimoto, mochten er nog alternatieve suggesties zijn hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de suggesties!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-11 16:59
Garmin Edge fietstellertje kopen, kan een oude zijn, live services of automatisch uploaden heb je niet nodig. Of je zet Strava aan. Komoot werkt ook. Ik zou in de fietshoek zoeken.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-11 12:48

Fiets

A.K.A. Bambi

In Polarsteps heb je energy settings. Mogelijk heb je het eerder op een lagere stand (standaard) gebruikt?
https://support.polarstep...cker-work-does-it-use-gps

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 22:24
Fietstasss schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:23:
Bedankt voor de reacties.

@DraZ666 Calimoto kende ik nog niet, heb deze app even geïnstalleerd en ga 'm op weg naar het werk alvast eens een aantal keer testen. Vooralsnog ziet dit er veelbelovend uit! Enig idee of het hiermee ook mogelijk is om de geregistreerde route te exporteren?

Vooralsnog dus erg geïnteresseerd in Calimoto, mochten er nog alternatieve suggesties zijn hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de suggesties!
Ik dacht dat je zowiezo gpx kon importeren en expoteren wanneer je dit op de website doet, dat is ook makkelijker routes maken.
Pagina: 1