Beste Tweakers,
Binnenkort ga ik een Europa-Roadtrip maken met de auto.
De trip zal een flink aantal bergpassen beslaan en het zal zo nu en dan ook geïmproviseerd worden.
Het lijkt me leuk om later terug te kunnen zien waar we exact geweest zijn.
Hiervoor ben ik zoekende geweest naar een app welke middels bijvoorbeeld GPS m'n afgelegde route kan registreren zodat deze later terug te zien is.
Iets specifieker, ik ben op zoek naar een app die;
- Afgelegde route vast kan leggen
- Voldoende frequentie van positieregistratie heeft
- De afgelegde route kan weergeven
Ook zou het mooi zijn als de app;
- Hoogtemeters/Profiel kan tonen
- Gegevens als max helling/daling, min/max/gemiddelde snelheden, tijden, etc. kan laten zien
- De route kan exporteren, bijvoorbeeld naar KML/KMZ
Ik heb eerdere vakanties geprobeerd dit (deels) met Polarsteps te doen, maar heb ondervonden dat deze app regelmatig 'rechte lijnen' trek gezien de pollingfrequentie van de locatie wat te laag is. Dit omdat ik 'm gebruik voor in de auto, waar toch meer afstand per tijdseenheid afgelegd kan worden dan bijv. Hiking/fietsen, etc.
Ik ben erg benieuwd of jullie suggesties hebben welke apps aan te raden zijn voor dit doel.
Android/iOS mag overigens beide, lichte voorkeur voor iOS.
Alvast bedankt!
Binnenkort ga ik een Europa-Roadtrip maken met de auto.
De trip zal een flink aantal bergpassen beslaan en het zal zo nu en dan ook geïmproviseerd worden.
Het lijkt me leuk om later terug te kunnen zien waar we exact geweest zijn.
Hiervoor ben ik zoekende geweest naar een app welke middels bijvoorbeeld GPS m'n afgelegde route kan registreren zodat deze later terug te zien is.
Iets specifieker, ik ben op zoek naar een app die;
- Afgelegde route vast kan leggen
- Voldoende frequentie van positieregistratie heeft
- De afgelegde route kan weergeven
Ook zou het mooi zijn als de app;
- Hoogtemeters/Profiel kan tonen
- Gegevens als max helling/daling, min/max/gemiddelde snelheden, tijden, etc. kan laten zien
- De route kan exporteren, bijvoorbeeld naar KML/KMZ
Ik heb eerdere vakanties geprobeerd dit (deels) met Polarsteps te doen, maar heb ondervonden dat deze app regelmatig 'rechte lijnen' trek gezien de pollingfrequentie van de locatie wat te laag is. Dit omdat ik 'm gebruik voor in de auto, waar toch meer afstand per tijdseenheid afgelegd kan worden dan bijv. Hiking/fietsen, etc.
Ik ben erg benieuwd of jullie suggesties hebben welke apps aan te raden zijn voor dit doel.
Android/iOS mag overigens beide, lichte voorkeur voor iOS.
Alvast bedankt!