Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyBossche
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2023
Mijn vraag
Ik heb een systeem over genomen van een Tweakers lid. Maar bij het opstarten krijg ik Disk Boot Failure, Insert System Disk.
Inmiddels heb ik al veel zelf geprobeerd maar ik kan niet booten via een USB poorten of de cd/dvd. De harde schijven en SSD's heb ik al uitgewisseld. De Sata kabels ook verwisselt. Zelfs de Sata poorten op het mobo..
De settings in de BIOS staan goed. Ik heb geprobeerd om via USB stick maar deze externe staat er niet in. Via de cd/dvd en het lampje brand maar hij begint niet te installeren.
Ik vermoed dat de verkoper de PC hiervoor heeft weggedaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geprobeerd met W7 schijf
Er was een SSD Geïnstalleerd met Linux die het wel deed.

Wie kan me vertellen wat er aan de hand is? Graag goede raad, reeds ervaren oplossingen!!!
Geen floppy drive aanwezig.

Het was mijn bedoeling om W10 op de SSD te installeren.
..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:38
TonyBossche schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:53:
ik kan niet booten via een USB poorten of de cd/dvd.
..
Waarom niet? Krijg je dan deze melding of iets anders? Want dat betekend gewoon een probleem met je usb stickje/os wat daarop staat.

Werkt het wel met bv een linux live usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:04
reset BIOS naar zijn default instellingen.

test je installatiemedia ook even in een andere computer om te verifieren dat deze werkt.

Als het de bedoeling is om Win10 te installeren, hoe heb je die installatiebestanden op je USB stick gezet? Met de Media Creation Tool?

En aangezien het OS op de SSD het wel deed verwacht ik niet dat de vorige eigenaar het systeem verkocht heeft vanwege problemen. Als een USB stick niet in de opstartlijst in het BIOS staat komt dit bij een moderne BIOS omdat er geen opstartbare bestanden zijn gevonden. En je spreekt van een W7 disc in de DVD speler, ik neem aan een oude schijf die je nog ergens hebt liggen. Kans is reeel, zeker als het een zelf gebrand exemplaar is, dat daar bitrot op zit.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42
TonyBossche schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:53:
De settings in de BIOS staan goed.
Waarom denk je dat de settings goed staan? Het werkt namelijk niet.
Misschien kunnen we je beter verder helpen als je vertelt welke settings en waarom je denkt dat ze goed staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 21:05

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heb je het tweakers lid hier over gesproken? Misschien heeft hij*zij zijn*haar eigen persoonlijke gegevens verwijderd en moet je Windows opnieuw installeren. Er is een kans dat installeren van jouw oude Windows versie en/of het installeren via een USB 3 poort op hardware die nog maar een paar jaar oud is niet goed werkt. Opstarten vanaf USB moet ingesteld worden in de BIOS en hoe je dat doet is niet altijd duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door aawe mwan op 05-09-2021 20:18 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”