Thin client installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-08 06:36
Voordat deze topic gesloten gaat worden, eerst even nog tekst en uitleg.. aangezien met vorig topic gesloten is

Graag zou ik willen weten of een oude client nog steeds contact maakt ( kan maken ) met een server. Van marktplaats het ik een oude client op de kop getikt. Nu heb ik windows 10 erop gezet na het formatteren. Nu wil ik deze bij Microsoft activeren en krijg steeds de melding ( foutcode ) 0xc004f074. Deze staat voor het niet kunnen maken van een verbinding met de activeringsserver van uw organisatie. Betekent dit dat hij daadwerkelijk contact ( kms server) probeert te zoeken zeg maar de vorige eigenaar? Of is dit een standaard windows melding en kan ik dit negeren..?

Die KMS term heb ik aan de hand van internet gevonden aan de hand van de foutcode. Zodra ik legale windows 10 codes invoer krijg ik deze melding ook. Vandaar mijn vraag

Ten eerste heb ik de thin client geformatteerd en windows 10 er opnieuw op geïnstalleerd ( middels usb stick via media creation tool ) Zodra ik ga activeren verschijnt deze melding. Zoek ik de foutcode heb via google op kom je uit in de hoek van een kms server. Wellicht dat het nu wel duidelijk is. De ingevoerde windows 10 pro serienummers zijn 100% legaal.

Ik heb gewoon een donkerbruin vermoeden dat er ergens nog een of ander programmaatje op staat dat de verkoper er op gezet heeft. Aangezien deze op dit moment niet te bereiken is sta
el ik hier de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Voor alle duidleijkheid, ik voer dus geen kms serienummers in, wellicht dat jullie het daarvoor gesloten hebben. Mijn welgemeende excuses hiervoor.. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Twintweaker op 05-09-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:37
Je zegt dat je er zelf Windows 10 op heb gezet, dus ergens "een donkerbruin vermoeden" dat er een programmaatje op staat zou niet kunnen.

Datum en tijd staat goed?
Probeer eens anders CMD te openen als administrator en dan "sfc /scannow" te doen en daarna opnieuw te activeren.
Windows heb je al laten updaten?

[ Voor 5% gewijzigd door dylan111111 op 05-09-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Ja, updates haalt hij gewoon binnen. Datum en tijd lopen in de bios en windows synchroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Er kan wel degelijk iets op de EFI partitie staan wat dwars zit.
Je kan met productcode wijzigen proberen de legale key nog een keer in te voeren voordat je activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:19

Detmer

Professioneel prutser

Heb je Windows 10 geïnstalleerd via de officiële tool van Microsoft?

Nevermind, ik las er overheen :X

[ Voor 23% gewijzigd door Detmer op 05-09-2021 20:00 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
synoniem schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:59:
Er kan wel degelijk iets op de EFI partitie staan wat dwars zit.
Je kan met productcode wijzigen proberen de legale key nog een keer in te voeren voordat je activeert.
Is dat te verwijderen? Hoe benader je deze? Zodra ik de product code probeer te wijzigen krijg ik die melding ( 0xC004F074 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als ik zoek op die foutcode vind ik een flink aantal dingen die je kan checken en uitproberen. Het is de bedoeling dat je dat zelf even nagaat en als je dat hebt gedaan, dat je dat hier beschrijft zodat mensen niet om dingen vragen die al zijn gechecked. Ook die in je vorige topic, want er komen nu al dubbele zaken langs. En dat is zonde van een ieder zijn tijd.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Ik snap zelf niet waarom hij steeds die activatie wilt doen via een kms server. Bij een gewone windows 10 pro installatie hoeft dat toch niet? Het lijkt erop dat er nog iets aanwezig is van oude ( van de vorige eigenaar ) software die mogelijk contact zoekt of misschien wel een deurtje open zet om mee te kijken. Dat wil ik natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Voor de 3e keer herhalen wat jij denkt dat er aan de hand is helpt niet.
Ingaan op de info en vragen die je krijgt helpt wel. Doe bij voorkeur dat laatste. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:37
dylan111111 schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:52:
Probeer eens anders CMD te openen als administrator en dan "sfc /scannow" te doen en daarna opnieuw te activeren.
Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Dat had ik al gedaan, geen vooruitgang..

De kennis om allerlei testen te doen ( tot een bepaald niveau ) heb ik niet. Vandaar dat ik het hier op het forum vraag.

Even voor mijn eigen geruststelling, kan de vorige eigenaar zomaar meekijken wat je doet of je ip adres zien ondanks een verse windows installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je kan het vanaf de commandline proberen. Open CMD als administrator en doe:
code:
1
2
slmgr.vbs /ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
slmgr /ato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 20:25
Twintweaker schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:46:
... De ingevoerde windows 10 pro serienummers zijn 100% legaal.
Hoeveel heb je er voor betaald? Je hebt waarschijnlijk een KMS licentie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
x86dev schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:24:
[...]

Hoeveel heb je er voor betaald? Je hebt waarschijnlijk een KMS licentie gekocht.
15 euro destijds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 20:25
Dan mag je "100% legaal" aanpassen naar "NIET legaal", simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Via gamecardshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De goedkoopste prijs die Microsoft geeft ligt boven de 100,-, jij hebt 15,- betaalt via 'gamecardshop'...
Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit geen officieel kanaal is, wel zo handig dus te melden dat je een (waarschijnlijk) niet-legitieme key hebt wanneer je activatie-problemen hebt...

[ Voor 25% gewijzigd door RGAT op 05-09-2021 20:51 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twintweaker
Deze heb ik via hun aamgeschaft. Ze staan gewoon in google shopping en neem aan dat het legaal is. Ik neem aan dat dit het probleem is.

Kan de computer wel op afstand bekeken worden ondanks een verse installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nog maar een slotje. Kopen bij een key-boer is op eigen risico. Bij problemen gaan we echter niet helpen.

Aub dus géén nieuwe topics meer openen over dit probleem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.