Welke Logitech muis geschikt voor Apple mini M1?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Mijn vraag:
Welke Logitech muis is compatibel met de Apple mini M1
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
.Nieuwe Apple mini M1 die goed geinstalleerd is. Een originele draadloze Apple muis zonder scrollwiel wordt direct herkend...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.De MX Master 2S muis wordt niet herkend door mijn Apple mini M1, ook niet als ik de kleine meegeleverde dongle in een USB A poort van de mini steek..
Hij lijkt trouwens sterk op de Microsoft Ergonomic Bluetooth muis die sowieso niet compatibel is met ARM-pc's (volgens Apple zelf).
Moet ik deze muis ook terugsturen en zo ja, welke Logitechmuizen zijn wel compatibel?

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Nagenoeg iedere muis zou moeten werken. Ik heb zelf een MX Master en MX Master 3 en beiden werken perfect met Apple apparatuur. Je hebt zelfs officiele software ondersteuning van Logitech om alles in te kunnen stellen.

Misschien is de muis niet gepaired met de USB dongle? Alternatief kan je natuurlijk ook gewoon bluetooth gebruiken, dat werkt ook prima.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
De ARM- processor v/d mini M1 is de boosdoener volgens mij. Intel processors zijn geen punt, Apple of niet...
Daarom mijn vraag, welk laatste type Logitech muis wordt herkent door een M1 Apple!

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

taaiewillem schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:13:
De ARM- processor v/d mini M1 is de boosdoener volgens mij. Intel processors zijn geen punt, Apple of niet...
Daarom mijn vraag, welk laatste type Logitech muis wordt herkent door een M1 Apple!
Ik denk dat het issue echt tussen de stoelleuning en het toetsenbord zit.

Ik heb hier allerlei vage muizen en andere USB apparatuur aan mijn M1 mini gehangen en ik heb nog niets gevonden wat niet werkt. Een Logitech MX Master 3 werkt, G403 Prodigy, random Fujitsu USB muis uit 2004 idem. Headsets ook geen probleem. Zowel gepairde JBL bluetooth als USB Logitech G403 en G633 geen probleem.

Je kunt ook de Logitech Options software (of Logitech Gaming voor de gaming producten) installeren op je Mac en kijken of dat e.e.a. oplost.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
Domme vraag, maar voeg je hem toe als muis of bluetooth apparaat? Dat eerste werkt niet, het tweede wel. Kwam ik vorige week ook achter met een Mx master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waarom kan je wel Logitech apparatuur koppelen aan andere ARM processor zoals televisies of Android toestellen. Je zou zelfs de bluetooth functie van de MX Master 2S kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dat is onzin, ik heb hier zelf de MX Master 3 en een G900, en ook een paar andere kb/m sets van Logitech. Allemaal werken zonder problemen met mijn Mac Mini, zowel met dongle als (waar relevant) over Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:45
Over die MS muis; die lijkt het alleen te doen met Windows. Wat overigens we raar is. Dat zou MS bewust moeten programmeren. Heeft niks met Intel vs ARM te maken.
https://www.windowscentra...s-surface-precision-mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 22:18

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hier ook mensen die deze muis werkend hebben op M1:
https://forums.macrumors....st=29531184#post-29531184
I’ve got an MX Master 2S and works exactly as I expect with my M1 MBA. Connecting via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:11

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ze werken allemaal. De M1 heeft geen enkele relatie met het wel of niet werken van een muis. Ik heb geen issues met Logitech muizen en M1 systemen

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 20:19
Ik heb zelf de Mac versie van de MX Master 3 en die werkt prima op de M1 Mac mini. Ook de bijbehorende software, Logitech Options, werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
OneMoreThing schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:41:
Ik heb zelf de Mac versie van de MX Master 3 en die werkt prima op de M1 Mac mini. Ook de bijbehorende software, Logitech Options, werkt goed.
De Mac versie van de master 3 is hetzelfde als de Windows versie. Alleen zonder dongle. Ik gebruik de Windows versie en die werkt ook op de MacBook m1.

Probleem van TS lijkt me een pairing issue of een defecte muis.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1