Ik heb sinds kort een Quantis QE317, maar krijg geen geluid uit de toslink uitgang. Kabel is goed. Wat moet ik anders nog instellen om dit voor elkaar te krijgen op dit kastje? Ik wil hem aansluiten op de Marantz 7012 receiver.
Vraag
Alle reacties
Hoe heb je de kabel getest? Ingang op de SR7012 toegewezen? Geeft de kabel aan het einde rood licht aangesloten op de Quantis?
Als ik de handleiding lees zijn er geen opties voor audio uitvoer. Dat betekent dat de handleiding niet compleet is of dat de Quantis altijd signaal stuurt over de optische uitgang. In het laatste geval valt er weinig in te stellen.
Als ik de handleiding lees zijn er geen opties voor audio uitvoer. Dat betekent dat de handleiding niet compleet is of dat de Quantis altijd signaal stuurt over de optische uitgang. In het laatste geval valt er weinig in te stellen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Getest omdat hij het gewoon in andere apparaten wel doet. Inderdaad is er gewoon rood licht aan de nadere kant van de tunnel. De Marantz heeft de optische ingang toegwezen en ik heb ook zelfs nog een andere input getest. Lijkt net of er niets geen data uitkomt alleen signaalFeaR schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:21:
Hoe heb je de kabel getest? Ingang op de SR7012 toegewezen? Geeft de kabel aan het einde rood licht aangesloten op de Quantis?
Het werkt nu. Ik had de spanning al eerder vand e Marantz gehad maar dat hielp niet. Nu eerst een ander optisch signaal aangeboden aan de input van de Marantz en daarna gelijk de optische kabel van de Quantis erin en voila. Niet het eerste gekke wat ik tegenkom met deze Marantz overigens.