Toon posts:

Trekveer zit vast

Pagina: 1
Acties:

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:32
Hoi,

Dinsdag komt er iemand voor de schouwing van zonnepanelen. Ikhad ik een loze leiding gevonden op zolder. Denk, ik doe wat voorbereidend werk. Ff kijken of die uitkomt in de meterkast. Trekveer er doorheen, maar toen ik nog een meter over had (hij is 20 meter denk ik) was die nog niet in de meterkast.
Hij ging er vrij vlot doorheen geen kracht hoeven zetten.

Dus weer eruit halen, rustig eruit gehaald, begin wat tegen te stribbelen. Dus iets naar beneden en er weer verder uit.. ging prima. Tot hij volledig vast liep en nu niet meer eruit of erin wilt… ik moet er op gokken hoeveel er nog in zit, maar denk meter of 8

Wat nu? Hoe krijg ik die er nu uit?

Signature here?

• SunnieNL
Na 20 minuten prutsen is die er toch uit gekomen.
Tegen de natuurlijke draairichting van de veer in gedraaid wilde hij ineens weer oplaag en daarna trok ik hem er zo uit…
Zit nu wel een 90 graden bocht in de laatste 10cm van de veer…

Signature here?

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:46
Geen expert hier, maar als je in een standaard woonhuis (aanname van mijn kant) met 20 meter trekveer nog niet voldoende hebt om van meterkast naar eindpunt te komen, dan is er denk ik wat mis - bijvoorbeeld dat de buis ergens onderbroken is en de trekveer in de spouwmuur of zo terecht is gekomen.

Goed dat je de trekveer los hebt gekregen. Enige alternatief was geweest om de muur open te breken. Of de trekveer af te knippen en de leiding op te geven...

• SunnieNL
Ik heb niet helemaal een standaard huis :)
De begaande grond is een appartement. Daarboven zitten 2 volwaardige huizen, de mijne en die van mijn buren. 3 woonlagen. Vanuit de zolder gaat de leiding in een schacht om ergens in het plafond/vloer tussen de woning onder mij en mijn benedenverdieping te bewegen richting de meterkast die zich wel op de begaande grond bevind. Van schacht naar meterkast zal minimaal 6 meter zijn. 3 verdiepingen zal 8 meter zijn?

Maar ben blij dat die er uit is idd. Laat de volgende keer wel aan het bedrijf over dat de panelen komt plaatsen :)
Ondertussen wel van iemand begrepen dat er grote kans is dat de loze buizen niet heel goed gelijmd zijn in de schacht en dat de kans bestaat dat de trekveer daar gewoon los in komt te hangen…

[Voor 14% gewijzigd door SunnieNL op 05-09-2021 14:23]

Signature here?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee