Vraag

• aicirtap80
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik zoek een?
Samsung S20 of Iphone11.

Wat is je budget?
Max 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Internet, spelletjes spelen en foto’s maken (mijn dochter, natuur, uitstapjes etc.)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb eerst Samsung S4 gehad en daarna de Samsung S7. Deze is nu 3 jaar oud, telefoon zit propvol, batterij loopt snel leeg en foto’s worden van mindere kwaliteit.
Ik twijfel heel erg tussen beide telefoons. Ik vind de automatische woorden om mijn ipad een ramp. Maar ook altijd gehannes als je tussen letters/leestekens nog iets wil typen. De mcbook op mijn werk is nog een grotere ramp.
Ik ben Samsung gewend en ik heb een aantal betaalde apps op de telefoon zitten. Daarom neig ik weer naar Samsung.
Ik zie zelf geen grote verschillen tussen de camera’s. Zijn er nog andere belangrijke verschillen of zie ik wat over het hoofd?

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van de 2 adviseren jullie?
Ik vind de samsung S21 of de iphone 12 echt mega duur. Daarom deze niet overwogen

Alle reacties

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 08:44
Sommige providers kan je bij aangaan van een abonnement ook de S21 aftikken voor <600 op het moment. Gebruik bijvoorbeeld belsimpel.nl om te zoeken.

Zat naar KPN te kijken bijvoorbeeld (ivm combi voordelen en delen data met vriendin).

De 256gb bij het onbeperkte abbo was maar iets van 530 euro. De 128gb versie nog een stuk daar onder, maar kunnen geen SD kaartjes om geheugen uit te breiden meer in helaas.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zal gewoon bij Samsung blijven als je dat gewend bent, en fijn vind werken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Samsung S20 is een prima keuze gezien je Android gewoon fijn vind werken. Je zou de S21 en S20FE nog even in de gaten kunnen houden, de S20 FE 5G is er namelijk met Snapdragon processor die 20 procent sneller is dan de Exynos processor in de gewone S20. Toestel is wel iets groter.
Voor S21 maakt dat verschil in processor weinig uit dit jaar, was alleen vorig jaar zo groot.

• aicirtap80
Bedankt!

Een vriendin zei je kan ook nog voor de A52 of A72 kijken.

Maar kan nergens een vergelijking vinden tussen s20 en a52 of a72?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aicirtap80 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:55:
Bedankt!

Een vriendin zei je kan ook nog voor de A52 of A72 kijken.

Maar kan nergens een vergelijking vinden tussen s20 en a52 of a72?
Zie hier !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• aicirtap80
ja alleen specificaties zegt mij niet zoveel, ben meer van beschrijvende tekst of filmpje :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aicirtap80 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:06:
[...]

ja alleen specificaties zegt mij niet zoveel, ben meer van beschrijvende tekst of filmpje :)
Galaxy S is de betere. Ik zou me daar niet zo druk om maken. A en J zijn meer budget

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 22:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn vrouw heeft een A6, terwijl ik een S8 had uit hetzelfde jaar. De S8 is nu nog prima werkbaar, de A6 begint wat trager aan te voelen maar dat is voor mijn vrouw geen probleem omdat zij een lichte gebruiker is.
De camera van de S-serie is normaalgesproken beter. Voor de lange termijn zou ik dus eerder voor de S-serie kiezen als je het budget er voor over hebt. Die heeft vanaf het begin betere specs, en krijgt langer en vaker beveiligingsupdates of nieuwe Android versies.
Ik heb nu een S20, en vond dat wel weer een stap vooruit ten opzichte van de S8.
Van de twee die je noemt zou ik voor de S20 gaan als je dat gewend bent. Een iPhone werkt globaal zoals een iPad in het klein, dus als je nu irritaties hebt bij de iPad en niet/minder bij de S7, denk ik dat je met de S20 minder irritaties in huis haalt dan met een iPhone 11. Qua snelheid, camera en apps zijn ze vergelijkbaar.

Als je al een flinke bibliotheek aan gekochte apps voor Android hebt, zou dat voor mij een extra reden zijn om bij Android te blijven. Bijna alle apps voor Android bestaan ook voor iOS of hebben een goed alternatief, maar het zou zonde zijn om weer alle apps te kopen waar je onder Android al een keer voor betaald hebt.

• aicirtap80
@gwystyl dat is goed om te horen.
Ja de s20 is duurder, maar ik heb een financieel meevallertje waar door het kan.
Hoe je het ook wend of keert het blijven dure dingen!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
A52s is recent uitgekomen. De a52s is een verbeterde variant en is een meer dan prima smartphone.
beste alternatief van Samsung is daarna de S20FE 5G (pak de 5g ivm snapdragon cpu)

[ Voor 22% gewijzigd door NL_Scratch op 11-09-2021 21:20 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Samsung Galaxy A52s 5G 128GB Zwart
Is ook goed ja, nog niet eerder gezien. (nog maar net paar weken leverbaar) @aicirtap80
Snapdragon 778G inside

• aicirtap80
Het is ff uitzoek werk. Maar ik lees dat de Samsung S20 FE beter is dan de samsung A52. Dus nog ff verdiepen in dat toestel. Ik vind hem nl erg groot.

• TheSuperLAW
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:30
*knip* goed bedoeld. Maar daar hebben we de V&A voor.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 16-09-2021 22:32 ]

• aicirtap80
TheSuperLAW schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:28:
Kan je even je privebericht bekijken zag heel toevallig deze topic voorbij komen
Ik wil liever een nieuwe telefoon bedankt voor je aanbod!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27
NL_Scratch schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:18:
A52s is recent uitgekomen. De a52s is een verbeterde variant en is een meer dan prima smartphone.
beste alternatief van Samsung is daarna de S20FE 5G (pak de 5g ivm snapdragon cpu)
De S20FE 4G heeft tegenwoordig ook snapdragon (let erop dat je type SM-G780G hebt). Verschil tussen de A5x is dat de S series draadloos opladen hebben.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Pagina: 1