Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonneke!
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2021
Mijn vraag

"Sinds windows movie maker eruit is kan ik geen enkel gratis video bewerkingsprogramma meer vinden, waarbij je een video maar enkele graden kan draaien om de horizon recht te zetten. Alles qua rotatie is gelijk 90 of zelfs 180 graden. Ik wil alleen maar heel simpel het beeld van mijn video wat kunnen bijdraaien... Wie weet er een simpel programma wat dit wel bied??!

Relevante software en hardware die ik gebruik is gewoon een simpele actioncam en een HP laptop van een paar maanden oud met de nieuwste windows.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is allerlei programma's gegoogled, geïnstalleerd en geprobeerd...
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
DaVinci Resolve kan het sowieso. Waarschijnlijk heel erg overkill voor wat je ermee wilt doen, maar dat ter zijde.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonneke!
Hahn schreef op zondag 5 september 2021 @ 00:32:
DaVinci Resolve kan het sowieso. Waarschijnlijk heel erg overkill voor wat je ermee wilt doen, maar dat ter zijde.
En welke versie moet ik dan hebben? Want als ik daarop zoek zijn er ook verschillende die ik kan downloaden. Vervolgens moet ik een compleet formulier invullen voordat ik hem kan downloaden. Daar werd ik wat huiverig van... (via jou link lukt het downloaden mij overigens niet, zelfs als ik het formulier invul en op downloaden klik gebeurd er niks)

[ Voor 10% gewijzigd door Lonneke! op 05-09-2021 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 23:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Uit mijn hoofd en niet opgezocht of geprobeerd, volgens mij kan je dit met Lightworks doen.

https://lwks.com/

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonneke!
remco_k schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:44:
Uit mijn hoofd en niet opgezocht of geprobeerd, volgens mij kan je dit met Lightworks doen.

https://lwks.com/
Ik ga hem proberen, thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:24
De gratis open source software Shortcut zou dit volgens mij ook wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonneke!
Thy... schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:11:
De gratis open source software Shortcut zou dit volgens mij ook wel moeten kunnen.
Welke moet ik dan hebben? Site 1 (FossHub) of Site 2 (GitHub)
Maakt dat ook nog uit....

[ Voor 20% gewijzigd door Lonneke! op 05-09-2021 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 23:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Lonneke! schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:47:
[...]

Ik ga hem proberen, thanx!
Ff gechecked.
Tutorial voor roteren van een image: YouTube: Lightworks Tutorial #16 | How to Rotate An Image | Advanced Tutorial
Nou is een image geen video, maar voor video geldt dezelfde werkwijze. Dus dat roteren van video moet prima lukken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonneke!
Via shortcut gelukt

[ Voor 71% gewijzigd door Lonneke! op 05-09-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonneke!
Thy... schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:11:
Net via Shortcut geprobeerd en het bewerken gelukt, alleen nu zit ik weer met het probleem dat hij hem opslaat als een .mlt bestand, wat ik vervolgens op mijn computer niet kan afspelen... opslaan als een andere extensie heeft ook geen zin want dan krijg ik ook een foutmelding bij het willen openen/afspelen van de video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Lonneke! schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:25:
[...]

En welke versie moet ik dan hebben? Want als ik daarop zoek zijn er ook verschillende die ik kan downloaden. Vervolgens moet ik een compleet formulier invullen voordat ik hem kan downloaden. Daar werd ik wat huiverig van... (via jou link lukt het downloaden mij overigens niet, zelfs als ik het formulier invul en op downloaden klik gebeurd er niks)
DaVinci Resolve 17 (niet de Studio-versie). Hier kan je 'm downloaden zonder eerst formulier in te hoeven vullen: https://www.techspot.com/downloads/7205-davinci-resolve.html

Maar zoals ik zei, dat programma is heel erg uitgebreid en voor professionals, dus mogelijk ook wat te complex.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonneke!
Lonneke! schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:49:
[...]

Net via Shortcut geprobeerd en het bewerken gelukt, alleen nu zit ik weer met het probleem dat hij hem opslaat als een .mlt bestand, wat ik vervolgens op mijn computer niet kan afspelen... opslaan als een andere extensie heeft ook geen zin want dan krijg ik ook een foutmelding bij het willen openen/afspelen van de video
Ah ik heb gevonden hoe ik hem moet exporteren dus nu gelukt hem op te slaan als een mp4!
Pagina: 1