Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
De linker joystick van mijn Switch Pro Controller was stuk, dus die heb ik vervangen door een andere. Dit is al de tweede keer trouwens, de eerste keer heb ik hem ook zelf vervangen omdat er volgens Nintendo geen garantie meer opzat omdat de r-knop gebroken was.

De eerste keer werkte de vervangende joystick zonder problemen, terwijl het een joystick van AliExpress was die eigenlijk voor de Xbox 360 was. Nu heb ik al 2 verschillende joysticks geprobeerd, maar bij beide is de range van de joystick minder. Eentje was een vervangende joystick voor Switch Pro/Wii U gamepad die ik hier in NL heb gekocht, de andere was van iFixit.

Als ik in de joystick test optie zit in het systeem dan kan ik als ik helemaal naar boven of naar links probeer te gaan niet op de ronde cirkel terecht komen. Het groene puntje blijft er iets onder steken. Ook de kalibratie werkt niet, ik kan wel naar rechts en naar beneden kalibreren, maar naar boven of links dan wordt het driehoekje niet groen en kan ik niet verder.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Heb ik een fout met solderen gemaakt, of zijn de joystick gewoon allebei niet goed?

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
Vorige week heb ik nog een keer gekeken naar mijn oude pro controller. Wat ik uiteindelijk gedaan heb is de potentiometers van de Xbox360 module die wel goed werkten, maar waarvan het mechanische deel stuk was, afgehaald en die op de originele module gezet waarvan de potentiometers drift vertoonden.
Deze module heb ik weer op de Switch Pro controller gesoldeerd en nu werkt de Pro controller wel weer goed en kan ik hem weer goed kalibreren.

Ik heb de originele module doorgemeten op weerstand en mat daarbij een weerstand van ongeveer 1150 ohm, daarna heb ik de Xbox 360 module doorgemeten en die heeft een weerstand van ongeveer 500 ohm en daarna heb ik de module van iFixit doorgemeten en daar mat ik ongeveer 1600 ohm.
Dit heb ik gemeten door de module helemaal naar links of rechts te plaatsen en dan de weerstand te meten tussen de linker/rechter pin en de middelste pin van de potentiometer.

Ik denk dat het dus te maken heeft met hoeveel weerstand de potentiometer heeft of hij goed werkt in de pro controller. Zal ook nog een keer mijn nieuwe Pro controller doormeten om te kijken of die dezelfde waardes heeft.

Hail to the king baby!