iPad 1 5600 foto's backup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Ik heb hier een iPad 1?. Daarop staan in de foto app 5600 (familie) foto's. Deze lijken ook allemaal in goede kwaliteit te bekijken. Deze foto's zou ik graag op een computer zetten maar .....
  • Bij het koppelen aan een iMac zie ik maar 100 foto's, voornamelijk screenshots op de iPad. De 5600 foto's zijn niet te downloaden
  • Op een windows pc idem (Map dcim staan dezelfde 100 foto's)
Het lijkt erop dat de foto's die worden weergegeven uit een koppeling met een iCloud account komen. (Er is geen toegang/ww meer tot dat iCloud account!)

Durf de iPad ook niet goed met internet te verbinden om de foto's niet te verliezen! (Wel een backup op iMac gemaakt, maar weet niet wat daarin wordt meegenomen)

Wie heeft er een idee deze foto's nog over te kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iCloud for Windows ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Gymaroe

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Toegang tot het iCloud account niet te herstellen?

En als je met een andere app op je iPad kijkt, ziet die de foto's ook? Bijvoorbeeld via Google Foto's ofzo (weet niet of die app voor iPad ook is, sorry ;) ).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Greatsword schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:09:
@Gymaroe

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Voor de goede lezer staat dat al in de OP. Verbonden met iMac om backup van iPad te maken. iMac finder kan maar 100 foto's vinden (deze heb ik wel gekopieerd). iMac foto's ziet geen andere foto's dan dezelfde 100. Verbonden met een windows pc idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:15:
Toegang tot het iCloud account niet te herstellen?

En als je met een andere app op je iPad kijkt, ziet die de foto's ook? Bijvoorbeeld via Google Foto's ofzo (weet niet of die app voor iPad ook is, sorry ;) ).
Toegang tot iCloud is nogal gecompliceerd omdat dit met een apple mailadres en account is gebeurt waarvan (buiten het mailadres) niets meer bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

FreakNL

Well do ya punk?

Omdenken; Niet eraf halen maar verzenden vanaf de iPad.

PhotoSync is een mooie app hiervoor. Weet alleen niet of deze nog werkt op een oude IOS.

Anders zoeken naar een app die nog wel werkt met deze oude iPad.

[ Voor 44% gewijzigd door FreakNL op 04-09-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Laatst online: 21:28
Airdroppen naar de mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
iPad 1 ondersteunt geen AirDrop. Dat is pas bij iOS 7 gekomen die alleen vanaf iPad 2 en nieuwer wordt ondersteund.

Ik zou zeggen: Mail of "wetransfer" de foto's die daadwerkelijk op de iPad staan naar jezelf. Op het moment dat je ze in volledige resolutie op je computer hebt verwijder je ze van de iPad. Daarna ga je naar het volgende plukje foto's waarvan je zeker weet dat ze op de iPad staan. En zo totdat je 5600 foto's hebt overgezet. De foto's die op iCloud staan moet je naar de iPad halen. Wanneer daar beperkt ruimte is zul je het op de bovengenoemde manier moeten doen om ruimte te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Laatst online: 21:28
Deel knop drukken en dan "opslaan op iPad" dan zouden ze wel moeten verschijnen via USB op de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
belrpr schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:27:
Deel knop drukken en dan "opslaan op iPad" dan zouden ze wel moeten verschijnen via USB op de computer.
Ben aan het zoeken geweest, maar de foto app geeft als opties: per e~mail, aan contact toewijzen, als achtergrond, tweet, printen en kopiëren. Opslaan op iPad is geen keuze. Dit zal met de iOS versie te maken hebben. (Mijn iPad heeft ook veel ruimere mogelijkheden). Daar komt nog bij dat ik de iPad niet met WiFi heb verbonden om geen risico te nemen op verlies.

Ik ben aan het kijken wat de functie foto kopiëren oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je een volledige back-up maakt met iTunes (of Finder in de nieuwere macOS versies) zouden je foto’s daarin moeten zitten. Er zijn vervolgens weer tools om die back-ups in te zien.

Anders idd met iets van WeTransfer aan de slag.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

@Gymaroe nog gelukt?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gymaroe
Het staat even op een laag pitje, maar is nog niet opgelost. Ik waardeer je voorstel en belangstelling zeer!!

Misschien kom ik er nog een keer op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Hier gaat niet meer voor uitgevonden worden omdat de iPad 1 qua support al bijna. 10 jaar dood is, ook heeft het apparaat niet het eeuwige leven, dus als je de foto’s nog wilt, zou ik toch aan de slag gaan met de suggesties.

Anders gewoon laten voor wat het is en de iPad inleveren bij de recycling, kan altijd :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hang het eens aan iMazing

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1