Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:31
Hallo,

Ik heb aan de achterkant van mijn huis 28 panelen op schuine en platte dak. Aan de straatkant heb ik op noordzijde beperkt ruimte over en wil hier b.v. solar dakpannen of PV panelen oranje kleur hebben zodat deze minder opvallen. Wie heeft er goede ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Op noord zal je beperkte opbrengst hebben. Om dan voor een dure oplossing te kiezen zal een (zeer) lange terugverdientijd hebben. Daarnaast, je kunt een zonnepaneel oranje maken, maar je zal het toch altijs nog kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:31
t14wo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:32:
Op noord zal je beperkte opbrengst hebben. Om dan voor een dure oplossing te kiezen zal een (zeer) lange terugverdientijd hebben. Daarnaast, je kunt een zonnepaneel oranje maken, maar je zal het toch altijs nog kunnen zien?
Ik ben me bewust dat op noord minder opbrengt maar dat is de enige plek. Ik heb niets met terugverdientijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Solar dakpannen zou ik nooit doen.

Met (bv) 14 panelen heb je 28 connectoren in je string zitten. Bij 400 dakpannen heb je 800 connectoren in je string zitten. Niet slim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:37

tijmeng

Panasonic 7J

Ik heb hier 16 (O-W) bisol bmo-280 spectrum panelen liggen in het rood. Ze zijn er ook in het oranje maar leveren dan maar 200wp. Vanaf eind september komt de 330wp variant op de markt. Een 72 cells paneel van 1000*1750mm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZzFzPKlpg-7tFmBAF1EPfPPK8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48u0HKBhqjRzGwlCfkn7vhpr.jpg?f=fotoalbum_large

Goedkoop is t niet. Maar t zijn wel Europese kwaliteitpanelen en t oog wil ook wat.

In NL worden ze geleverd door gc europe of carbomat. Bij die laatste heb ik ze vandaan voor 207€ ex btw ps

[ Voor 7% gewijzigd door tijmeng op 04-09-2021 18:48 ]