PC nog steeds online, ondanks IP-Filtering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 17:34
Hallo,

Omdat ik graag 1 pc in mijn netwerk wel beschikbaar wil houden voor de andere pc's in mijn netwerk, maar deze ene pc niet op internet aangesloten wil hebben, heb ik het een en ander uitgezocht, en ik dacht dat ik het nu goed zou hebben. Maar dat blijkt niet het geval.

Ik heb op mijn ziggo modem:
-De desbetreffende PC een statisch ip-adres gegeven via; Static Lease
-Daarna het ip adres geblokkeerd via; IP-Filtering
(bij filtering heb ik zowel bij 'Start' als bij 'End' het ip-adres van die ene pc opgegeven, aangezien het maar om 1 pc gaat)

Echter, nadat ik dit heb ingesteld, is het internet op die pc wel 'verstoord', maar niet weg.
Bijvoorbeeld de website NOS.nl laad alleen de tekst en geen afbeeldingen en videos meer.
Echter Tweakers blijft het bijvoorbeeld volledig doen.

Op dit moment gaat het volledig 'mijn pet te boven'.....
Kom ik hierbij op het verschil van iPv4 en iPv6?

Graag wil ik de pc wel los hebben van het internet, maar via remote desktop/teamviewer/Quickassist nog wel vanaf de andere apparaten kunnen bereiken.

Of kan ik dit enkel via een software firewall doen?

Al vast bedankt, groet

[ Voor 7% gewijzigd door P.C_N00B op 04-09-2021 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14
Is het geen caching van je browser die getoond wordt? Heb je een tracert en/of een ping naar buiten getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

P.C_N00B schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:14:
...
Op dit moment gaat het volledig 'mijn pet te boven'.....
Kom ik hierbij op het verschil van iPv4 en iPv6?...
Als je PC een dual stack heeft (zowel ipv4 als ipv6) dan heeft alleen filteren op ip4 geen zin; ipv6 is sowieso het default protocol. Je zult ook alle ipv6 adressen (vaak 3) moeten invoeren.

Altenatief, als je "beveiliging" niet waterdicht hoeft te zijn, kun je in Windows ipv6 uitschakelen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kun je niet filteren op mac-adres? Anders op de pc zelf een statisch adres configureren en geen gateway instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 17:34
Bedankt voor de vele reacties.

Vreemd genoeg kan ik op de Ubee EVW321B nergens iets instellen om de ipv6 adressen te filteren.
(of in ieder geval kan ik het niet vinden.... is natuurlijk wel iets anders)

Filteren op mac-adres is mogelijk, maar daar wordt expliciet bij vermeld dat dit alleen effect heeft op de ipv4 adressen.

Het uitschakelen van de ipv6 op de pc lijkt vooralsnog de makkelijkste handeling en te doen wat ik wens.

Ik ga er nog even mee verder spelen.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ipv6 uitschakelen en gateway weghalen bij ipv4.
Pagina: 1