Hallo,
Omdat ik graag 1 pc in mijn netwerk wel beschikbaar wil houden voor de andere pc's in mijn netwerk, maar deze ene pc niet op internet aangesloten wil hebben, heb ik het een en ander uitgezocht, en ik dacht dat ik het nu goed zou hebben. Maar dat blijkt niet het geval.
Ik heb op mijn ziggo modem:
-De desbetreffende PC een statisch ip-adres gegeven via; Static Lease
-Daarna het ip adres geblokkeerd via; IP-Filtering
(bij filtering heb ik zowel bij 'Start' als bij 'End' het ip-adres van die ene pc opgegeven, aangezien het maar om 1 pc gaat)
Echter, nadat ik dit heb ingesteld, is het internet op die pc wel 'verstoord', maar niet weg.
Bijvoorbeeld de website NOS.nl laad alleen de tekst en geen afbeeldingen en videos meer.
Echter Tweakers blijft het bijvoorbeeld volledig doen.
Op dit moment gaat het volledig 'mijn pet te boven'.....
Kom ik hierbij op het verschil van iPv4 en iPv6?
Graag wil ik de pc wel los hebben van het internet, maar via remote desktop/teamviewer/Quickassist nog wel vanaf de andere apparaten kunnen bereiken.
Of kan ik dit enkel via een software firewall doen?
Al vast bedankt, groet
Omdat ik graag 1 pc in mijn netwerk wel beschikbaar wil houden voor de andere pc's in mijn netwerk, maar deze ene pc niet op internet aangesloten wil hebben, heb ik het een en ander uitgezocht, en ik dacht dat ik het nu goed zou hebben. Maar dat blijkt niet het geval.
Ik heb op mijn ziggo modem:
-De desbetreffende PC een statisch ip-adres gegeven via; Static Lease
-Daarna het ip adres geblokkeerd via; IP-Filtering
(bij filtering heb ik zowel bij 'Start' als bij 'End' het ip-adres van die ene pc opgegeven, aangezien het maar om 1 pc gaat)
Echter, nadat ik dit heb ingesteld, is het internet op die pc wel 'verstoord', maar niet weg.
Bijvoorbeeld de website NOS.nl laad alleen de tekst en geen afbeeldingen en videos meer.
Echter Tweakers blijft het bijvoorbeeld volledig doen.
Op dit moment gaat het volledig 'mijn pet te boven'.....
Kom ik hierbij op het verschil van iPv4 en iPv6?
Graag wil ik de pc wel los hebben van het internet, maar via remote desktop/teamviewer/Quickassist nog wel vanaf de andere apparaten kunnen bereiken.
Of kan ik dit enkel via een software firewall doen?
Al vast bedankt, groet
[ Voor 7% gewijzigd door P.C_N00B op 04-09-2021 18:17 ]