Mijn vraag
...
Deze Spyra watergun heb ik op mp opgepikt, defect maar gaf nog wel oplichtend display etc.
Werking is als volgt.
- steek de loop in het water en duw de trekker naar voren.
- een pompje pompt dan water uit de emmer in een soort rubberen ballon (in de zwarte pijp op de foto)
- bij overhalen trekken activeert de lineare solenoid en trekt de plunger uit de buis en er ontlaad een kleine sterke straal water.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De solenoid geeft een shortcircuit wanneer ik hem doormeet, dat lijkt me geen goed teken maar weet eigenlijk niets van solenoids. .
de mosfet ( vermoedleijk Vishay SI4435FDY) is verkoold. ik weet nu niet of dit komt door de solenoid kapot is.
Ik kan nog net "4435f" lezen van de mosfet door de verkoolde letters heen.
Doel is natuurlijk om dit waterpistool weer werkend te krijgen. weet iemand overigens waar ik deze solenoid kan vinden? het "plunger mechanisme" moet er wel in passen, die plunger is 12mm dik. .
:strip_exif()/f/image/iAzzUakkoeaS9MmpNMzeJ2Y4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ydZnZYDMizRaNkhDRI3qJLWl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QrNZdsR2kC90FWRSumHWa3iY.jpg?f=fotoalbum_large)
...
...
Deze Spyra watergun heb ik op mp opgepikt, defect maar gaf nog wel oplichtend display etc.
Werking is als volgt.
- steek de loop in het water en duw de trekker naar voren.
- een pompje pompt dan water uit de emmer in een soort rubberen ballon (in de zwarte pijp op de foto)
- bij overhalen trekken activeert de lineare solenoid en trekt de plunger uit de buis en er ontlaad een kleine sterke straal water.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De solenoid geeft een shortcircuit wanneer ik hem doormeet, dat lijkt me geen goed teken maar weet eigenlijk niets van solenoids. .
de mosfet ( vermoedleijk Vishay SI4435FDY) is verkoold. ik weet nu niet of dit komt door de solenoid kapot is.
Ik kan nog net "4435f" lezen van de mosfet door de verkoolde letters heen.
Doel is natuurlijk om dit waterpistool weer werkend te krijgen. weet iemand overigens waar ik deze solenoid kan vinden? het "plunger mechanisme" moet er wel in passen, die plunger is 12mm dik. .
:strip_exif()/f/image/iAzzUakkoeaS9MmpNMzeJ2Y4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ydZnZYDMizRaNkhDRI3qJLWl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QrNZdsR2kC90FWRSumHWa3iY.jpg?f=fotoalbum_large)
...
just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone