Gerucht: Nintendo brengt GB en GBC-games naar Switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:09

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
nieuws: Gerucht: Nintendo brengt binnenkort Game Boy en Game Boy Color-games ...
@Mark_88

Ik vind het jammer dat Tweakers hier (5 dagen later dan de eerste bronnen!) zonder enige vorm van kritiisch meedenken over bericht. Er zijn namelijk twee hele bronnen voor dit hele verhaal: Nate the Hate (die al veel vaker enorm ernaast heeft gezeten met zijn "leaks") en die "bronnen van NintendoLife en Eurogamer" die na een beetje rondvraag enkel gebaseerd leken te zijn op een tweet van OatmealDome van twee jaar geleden:

https://twitter.com/OatmealDome/status/1084303319277989888

Gameboy-games zijn, op een handjevol na, niet enorm goed te marketen. De Pokémon-games kunnen we zeer waarschijnlijk vergeten aangezien The Pokémon Company die vrijwel zeker niet gratis zal willen re-releasen. Dan blijven hooguit games als Super Mario Land 1 & 2 en Wario Land over. Zelfs Tetris zal niet super aantrekkelijk zijn aangezien de SNES-versie al op NSO staat. Afgezien van het feit dat er nul betrouwbare bronnen zijn is er dus ook niet echt een marketingtechnische reden om aan te nemen dat Nintendo hier snel plannen voor heeft.

Ik vind het jammer dat Tweakers zelf 5 dagen lang nodig heeft gehad om ook eindelijk met dit verhaal te komen en daarbij dan niet eens extra onderzoek te doen of informatie te geven. Als je dan toch alleen blind het verhaal van andere bronnen overneemt, doe het tenminste op tijd en niet bijna een week later.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-05 18:56
We zouden een week (in werkelijkheid 5 dagen) later zijn als de uitspraken van Nate the Hate genoeg waren voor ons om over te gaan tot publicatie van een artikel. Dat waren ze niet. Pas toen Eurogamer met berichtgeving kwam, was wat mij betreft het verhaal geloofwaardig genoeg. We waren in mijn ogen dus niet 5 dagen later, maar 1 dag.

De tweet van Oatmealdome is niet de bron van Eurogamer. Die twee worden apart genoemd. Idem voor Nintendo Life. Geen idee hoe je hierbij komt.