Welke app het best: Denon home of Sonos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:51
Voor mijn huiskamer wil ik voor een Sonos dan wel Denon home setup gaan. Welke ik wil (5 vs 350) weet ik al, het geluid van de Denon is beter, maar Sonos zeker niet slecht. Echter heb ik een hekel aan apps die niet goed werken (connectiviteitsperikelen).

Dat laatste schijnt bij Denon nog niet op orde te zijn, maar een update schijnt dit te verhelpen? Of verholpen te hebben?

Verder is bij ons alles Apple en unify in huis en gebruik ik flac (synology) vanaf de Nas, Deezer en Spotify voor streaming.

Zijn Denon en Sonos hun apps inmiddels vergelijkbaar of is Sonos daar heer en meester?

Ben benieuwd naar jullie mening en ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf de Sonos app in het verleden gebruikt; dus niet recent. Maar vond deze toen aanzienlijk beter dan die van Denon.
De HEOS app van Denon heb ik af en toe gebruikt in combinatie met mijn Marantz receiver. Maar de app van Denon vind ik vreselijk in elkaar zitten. En qua interface lijkt het uit een vervlogen tijdperk. Op dat vlak hebben ze echt een enorme achterstand. Gebruik voor mijn audiostreaming Bluesound; dat is echt een pak beter. Maar ja, is allemaal persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

S1NN3D schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:12:
Maar ja, is allemaal persoonlijk natuurlijk.
Dat de app van Denon en Marantz redelijk ruk is in vergelijking met de concurrentie komt toch best vaak naar voren :P Ik ben zelf ook pro geen remotes en via apps maar voor mijn Denon receiver pak ik toch de fysieke remote er altijd bij.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Yamaha Multicast is ook een optie. Of voor de tweaker een raspberry pi met piCorePlayer, die heeft een mooie in te stellen interface.

Voorbeelden van de looks zijn genoeg te vinden op Youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gebruik zelf Sonos thuis, 2 x Play 5 en 3 play 1 dus nog met oude app. Werkt eigenlijk altijd feilloos. Ik gebruik het puur voor de muziek en een set play 5's is genoeg om een woonkamer van 5 bij 11 te vullen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:40
Roon is wat betreft audio streaming en ook multistream heer en meester, mits je Tidal of Qobuz wil gebruiken als streamingsdienst en de stevige prijs voor Roon wil betalen.

Wat betreft Heos, Sonos of Yamaha, je zit vast aan satelieten van 1 merken je huis volstouwen met boxen van dat ene merk is ook heel duur en je hebt beperkt keuze in je luidsprekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
aljooge schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:54:
Roon is wat betreft audio streaming en ook multistream heer en meester, mits je Tidal of Qobuz wil gebruiken als streamingsdienst en de stevige prijs voor Roon wil betalen.

Wat betreft Heos, Sonos of Yamaha, je zit vast aan satelieten van 1 merken je huis volstouwen met boxen van dat ene merk is ook heel duur en je hebt beperkt keuze in je luidsprekers.
Nee hoor, met een Sonos AMP kan je gewoon zelf je speakers uitkiezen en aansluiten.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
DennusB schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:04:
[...]

Nee hoor, met een Sonos AMP kan je gewoon zelf je speakers uitkiezen en aansluiten.
Kan je ook draadloze speakers van andere merken aansturen via de Sonos Amp?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:26

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Sonos heeft niet een heel uitgebreide productlijn. De focus ligt daar vooral op geluid, niet op beeld/home cinema/surround. Maar qua app/integratie zijn ze wel goed.

Denon is een bak ellende wat betreft multi-room audio en daarnaast is de app ook waardeloos. Airplay en Spotify connect werken na een update van Airplay/Spotify niet meer

Yamaha met MusicCast is persoonlijk mijn favoriet, de app en API zijn erg goed. Check van tevoren wel of de apparaten Airplay 2 ondersteunen, de WXA/WXC-50 doen dat i.i.g niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 16:30
aljooge schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:14:
[...]

Kan je ook draadloze speakers van andere merken aansturen via de Sonos Amp?
Nee deze heeft gewoon bedrade uitgangen. Tenzij je andere draadloze speakers ergens een input/bridge hebben. Dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:26

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

rdfeij schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:29:
[...]

Nee deze heeft gewoon bedrade uitgangen. Tenzij je andere draadloze speakers ergens een input/bridge hebben. Dan wel.
Let wel op, als het output signaal van een actieve versterker uit gaat naar een draadloze bridge, dan lopen die draadloze speakers waarschijnlijk niet synchroon met de bekabelde speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:10
Ik heb allebei gehad. Geluid van de Denon 350 vond ik beter in vergelijking met de Play:5, zeker qua laag. Echter, de app en algemene ondersteuning van Denon is helemaal ruk.

Ga je er 2 voor een stereo opstelling aanschaffen? Dan werkt Airplay voor de Denon niet meer |:(

Als ik met de kennis van nu een keuze zou maken haalde ik weer een set Play: 5's en indien het budget toe zou laten een sub erbij nemen.

Edit: ik heb de Denon's al een jaar niet meer, dus had mijn claim mbt airplay support icm stereo pairing nog even opgezocht, en dit is nog steeds niet gefixed: https://support.denon.com...d/7360/~/denon-home-q%26a
Ik was woest destijds, ik was een early-bird en heb weken op antwoord van Denon moeten wachten of het aan mij lag of niet, want nergens kon ik er iets over terug vinden. Uiteindelijk via mijn reactie op een Whatshifi review waar ik dit heb aangekaart, ging Whatshifi verhaal halen bij Denon of dit klopte. Wat het geval bleek.

[ Voor 65% gewijzigd door renegrunn op 04-09-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:51
Resumerend lees ik dat de app van Denon nog steeds slecht. Omdat ik ga pairen (stereo😀) denk ik toch, ondank dat Denon iets beter geluid heeft, toch voor 2x een 5 ga van Sonos. Yamaha moet ik mij nog in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
no_way_today schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:12:
Resumerend lees ik dat de app van Denon nog steeds slecht. Omdat ik ga pairen (stereo😀) denk ik toch, ondank dat Denon iets beter geluid heeft, toch voor 2x een 5 ga van Sonos. Yamaha moet ik mij nog in verdiepen.
Je kan ook nog voor het systeem van ikea gaan. Is van Sonos maar wat goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Hier een voorbeeld van de interface op de Raspberry pi met de gratis piCorePlayer + Squeeze box.
Werkt heel gebruiksvriendelijk en met streaming diensten zoals Tidal of Qobuz, internet radio, spelen van je NAS. Is ook een alternatief voor Roon. Werk hier nu een paar jaar mee en het is briljant.

Het instellen is eenvoudig, Je hebt geen Linux kennis nodig, zie de video.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ff7sX2Wy-IS6kJf9aE_YRFAXuFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B1Qv2TPt8P4XQeZCWUiUP3i4.png?f=fotoalbum_large

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Pi-Squeeze! A DIRT-CHEAP music STREAMING system (+ ROON alternative)

[ Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 06-09-2021 11:51 ]

Pagina: 1