Toon posts:

wat voor subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 zelfbouw speakers met 2X 100w rms monarch 17 cm woofer een midtoner k weet niet welk merk kinken donders goed en en een ribbon tweeter en een NAD 601 versterker. ik vind ze verder goed klinken. Alleen ik vind ik te weinig laag wat je niet alleen hoort maar ook kunt voelen.

en nu wou ik een subwoofer gaan bouwen alleen weeet ik nog niet welke ik kan van iemand een yamaha eindversterker krijgen (k weet niet precies wat voor een alleenhij is 600 watt) wat voor subwoofer raden jullie mij nu aan

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
das of jbl

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
600 watt is best veel.
Hoeveel geld wil je gaan besteden? In Amerika kan je namelijk voor niet al teveel geld, ontzettend mooie woofers krijgen.

Zie:
www.stryke.com
www.adireaudio.com

Die maken hele mooie (en goede!!) woofers. En ze hebben ook veel toepassingsvoorbeelden op hun site staan.
En het mooie je is, dat ze die nu goedkoper aanbieden. Omdat beide bedrijven nu woofers in de "preorder" period aanbieden. Dat betekend dat ze produktie starten op het monet dat ze een aantal orders binnenhebben. Klinkt eng, is het niet. Het zijn namelijk modellen die ze in produktie gaan nemen, maar ze willen graag een minimale verkoop hebben, om zeker te zijn dat het aanslaat. Beide bedrijven staan hoog aangeschreven in de diy wereld.

Mocht je meer info willen om woofers met elkaar te vergelijken, kijk dan eens hier:
ldsg
The loudspeaker driver selection guide van Bob Stout. Geweldige site. Die man krijgt van iedereen tips over welke drivers wel en niet goed zijn (ik heb hem ook paar mailtjes gestuurd 8-) ) En een verhaaltje bij elke driver waarom die goed is enzo.

Als je in nederland wilt blijven en je wilt een stevige sub maken, zit je al snel aan een peerless xls10 of xls12, die kan je namelijk met een passende slave krijgen. Die geven een hele mooie, strakke bass.

Flippit heeft ook zelf een (hele mooie) sub gebouwd, is een uitgebreid topic over geweest (zelf ff zoeken :) ) Op basis van een monacor woofer. Bij monacor maken ze ook prima spul, kijk maar eens op hun website:
www.monacor.de Ze maken zowel elcheapo spul als echt mooi spul, kijk dus altijd goed naar de prijs. (is redelijke indicator voor kwaliteit)

Ook de vifa m26 is een prima woofer, daar zijn bij de verschillende zelfbouwshops ook wel kits voor te krijgen.
www.speakerland.nl
www.remo.nl
www.speaker-en-co.nl

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
heb ff wat specifiekere urls voor je op de website van Bob opgezocht:
Adire
De Maelstrohm staat er nog niet bij. Volgens berichten die ik heb gehoord, moet dit echt een geweldig ding worden. Je kan al wel info vinde op de website van adire zelf
Adire

Een hele bekende woofer in amerika:
NHT 1259

Stryke
Van deze zaak heb ik zelf ook al wat gekocht. Prima mensen, zijn wel druk op het moment. Komt denk ik door vakantie. Maar reageren wel lekker vlot op email.
Stryke

Over monacor is niet zoveel info te vinden, komt omdat het toch eenamrikaanse site is. Zelfs over visaton is niet echt wat te vinden, ondanks dat dat toch de grootste speaker-diy fabrikant in europe is (!!)
Monacor

Hier het overzicht van woofers vanaf 8 inch (voor subwoofer gebruik moet je toch op 10" en groter gaan zitten)
Woofers

Kijk vooral even naar de cabasse 55nd. De "holy grail" van de subbouwers. Vlakke respons tot bijna het "single digit" gebied, Zeker de "in room response". (single digit: 9Hz en lager, "inroom": Kamers geven een "bassboost" tov geluidsdode meetkamers)

Verwijderd

Topicstarter
het is michien een beetje late reactie maar dat komt omdat ik niet kon internetten (modem probleem.
dat boek van monacor heb ik ook k heb dr wel wat leuks giezien maaar hartelijk bedankt voor de tips