Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
6cm is niet weinig. Zit aan het andere eind van dat snoer niet iets wat door een kleinere diameter past?MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:05:
Heb geen gat van 6cm nodig voor één stroomkabel. Het gaat van 18mm naar 47mm, maar daar zal toch wel wat tussen in zitten? Ook denk ik dat "kabeldoorvoer" niet perse de beste zoekterm is. Eens kijken wat "doorvoerbus" oplevert.
Edit: en Google eens op kabeldoorvoer. Gamma etc hebben genoeg. Met een mooi klepje die het (grote) gat afdicht.
[ Voor 11% gewijzigd door Skynett op 04-09-2021 12:11 ]
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Ik zeg juist dat ik geen gat van 6 cm nodig hebSkynett schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:08:
[...]
6cm is niet weinig. Zit aan het andere eind van dat snoer niet iets wat door een kleinere diameter past?
https://www.kantoorinrich...-kunststof-2-delig-39-mm/
Dit lijkt wel aardig in de buurt te komen.
Hij vind 6cm juist veel te groot voor de kabel die er door moetSkynett schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:08:
[...]
6cm is niet weinig. Zit aan het andere eind van dat snoer niet iets wat door een kleinere diameter past?
@MrVegeta de hornbach noemt het in elk geval kabeldoorvoer, maar inderdaad daar alleen 60mm of 80mm.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
The devil is in the details.
Dat is blijkbaar het standaardformaat. Ik vind het gewoon wat gek dat er blijkbaar geen mensen zijn die ergens gaten in zagen (bureaubladen, muren, w/e) en dat netjes willen afwerkenOrion84 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:10:
[...]
Hij vind 6cm juist veel te groot voor de kabel die er door moet
@MrVegeta de hornbach noemt het in elk geval kabeldoorvoer, maar inderdaad daar alleen 60mm of 80mm.
Kan je het gat nog wat opvullen
Hier nog wat meer opties.
https://www.kabeldirect.n...gement/kabeldoorvoer.html
[ Voor 62% gewijzigd door redfoxert op 04-09-2021 12:15 ]
Zijn allemaal te grootredfoxert schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:13:
https://www.allekabels.nl....0-hub-3-usb-poorten.html
Kan je het gat nog wat opvullen
Hier nog wat meer opties.
https://www.kabeldirect.n...gement/kabeldoorvoer.html
Maar met zo’n bus er in, is het toch netjes afgewerkt? En zoals gezegd: zodra er meer dan 1 kabel doorheen moet wil je gewoon een ruimere bus. Netjes afgedekt met een kapje waardoor er geen gapend gat is.MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:13:
[...]
Dat is blijkbaar het standaardformaat. Ik vind het gewoon wat gek dat er blijkbaar geen mensen zijn die ergens gaten in zagen (bureaubladen, muren, w/e) en dat netjes willen afwerken
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Als je een dingetje hebt van 25mm dan is dat gat natuurlijk niet zo groot dat het in de weg zit.Orion84 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:18:
[...]
Maar met zo’n bus er in, is het toch netjes afgewerkt? En zoals gezegd: zodra er meer dan 1 kabel doorheen moet wil je gewoon een ruimere bus. Netjes afgedekt met een kapje waardoor er geen gapend gat is.
Klopt, maar de stekker is 23mm, dus 25mm zou ideaal zijn.redfoxert schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:18:
[...]
http://www.kabeldoorvoerkopen.nl/
Hier hebben ze een 19mm, en een 47mm
Hm kwam uit op een zeilring: https://www.zelfgordijnen...mm-mat-zwart/#descriptionmichiel_ schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:21:
Nestelring met een beetje lijm vastzetten?
https://www.amazon.nl/AIE...=home-improvement&sr=1-51Von Henkel schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:27:
Is niet zo moeilijk je krijgt ze vanaf 20 mm bij Aliexpress
Deze net besteld. Geen zin om 6 weken ofzo te wachten
Scherp.Youk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:38:
@MrVegeta je hebt gezien dat de opening voor de kabel zelf 21 mm is? En je zegt dat de stekker die je er door wil halen 23 mm is.
Evengoed, ding is van rubber dus ik verwacht dat als je die een beetje ovaal knijpt je die stekker er wel door gefrommeld krijgt.
Ikea verkoopt ze inclusief gaten zaag.MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:56:
Ik heb hier een nieuw bureau staan en daar wil ik wat kabels in weg werken. Ik ben van plan daar 2 gaten van 25mm te zagen, maar die wil ik wel netjes afwerken. Met zoiets als dit:
[Afbeelding]
Alleen is het erg moeilijk om dit in de juist maat te vinden, misschien dat iemand hier weet waar ik zo'n ding kan halen met een diameter van 25mm
Ik ben pas over twee maanden weer thuis, als je zolang kan wachten kan ik iets voor je betekenen.
Stekker door de ring zal het probleem niet zijn. Het gat in het bureau moet dan ook ongeveer die grootte zijn en dat vouwt toch wat lastiger. Als in, de genoemde ring zal bij een gat van precies 25 mm door het bureau vallen en niet blijven liggen? Met een gat van 23 mm (precies de stekker) heb je één millimeter overlap, voelt weinig.AllesKan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:44:
[...]
Evengoed, ding is van rubber dus ik verwacht dat als je die een beetje ovaal knijpt je die stekker er wel door gefrommeld krijgt.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Eerst de stekker door de ring, en daarna pas de ring in het bureaublad duwen uiteraard.FeaR schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:56:Stekker door de ring zal het probleem niet zijn. Het gat in het bureau moet dan ook ongeveer die grootte zijn en dat vouwt toch wat lastiger.
Aan de foto's te zien is de overlap toch zeker wel 3 a 4 mm dus de diameter van de ring die op het bureaublad komt te liggen is dan 31 a 33 mmAls in, de genoemde ring zal bij een gat van precies 25 mm door het bureau vallen en niet blijven liggen? Met een gat van 23 mm (precies de stekker) heb je één millimeter overlap, voelt weinig.
:strip_exif()/f/image/2NpVxPYfDXwck2XRzXtux6el.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door AllesKan op 04-09-2021 15:31 ]
Die foto had ik gezien, ik had alleen niet gezien dat de 25 mm gemeten is aan de ene kant met overlap en aan de andere kant zonder. Als dat klopt dan komt het goed inderdaad.AllesKan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:28:
[...]
Aan de foto's te zien is de overlap toch zeker wel 3 a 4 mm dus de diameter van de ring die op het bureaublad komt te liggen is dan 31 a 33 mm
[Afbeelding]
Anders stroomkabel afknippen en kroonsteentje onder de tafel. Kan de doorvoer zelfs nog kleiner
[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 04-09-2021 15:34 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ja, maar ik bedenk me net dat die 23mm stekker dan niet al te 'vierkant' moet zijn, anders past ie sowieso niet door een rond gat van 25mm.FeaR schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:34:
Die foto had ik gezien, ik had alleen niet gezien dat de 25 mm gemeten is aan de ene kant met overlap en aan de andere kant zonder. Als dat klopt dan komt het goed inderdaad.
Anders stroomkabel afknippen en kroonsteentje onder de tafel. Kan de doorvoer zelfs nog kleiner

Ah fuck. Nou ja, zijn flexibel dus zal wel goed komen. Eerst de stekker er door en dan door de tafel. We zien het welYouk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:38:
@MrVegeta je hebt gezien dat de opening voor de kabel zelf 21 mm is? En je zegt dat de stekker die je er door wil halen 23 mm is.
[ Voor 122% gewijzigd door sOid op 06-09-2021 08:21 ]
https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-160-x-80-cm
Bladdikte: 25 mm
Bladafwerking: PVC stootrand en melamine toplaag
Een vlinderboor kan heel erg gaan splinteren.
Voor het strakste resultaat zaag je hem van 2 kanten.
Eerst van boven, totdat de centerboor door de onderkant komt.
En dan in hetzelfde gat via de onderkant doorboren.
Niet te hard drukken, hij moet zagen niet boren.
Ik las her en der dat juist een gatenzaag bij kleine gaten veel kon splinteren. Waarom van twee kanten boren? De onderkant is beetje moeilijk te bereiken, hangt al een kabelgoot voor.DannyvDalen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:08:
Gebruik maar een goede gatenzaag.
Een vlinderboor kan heel erg gaan splinteren.
Voor het strakste resultaat zaag je hem van 2 kanten.
Eerst van boven, totdat de centerboor door de onderkant komt.
En dan in hetzelfde gat via de onderkant doorboren.
Niet te hard drukken, hij moet zagen niet boren.
Als ja dan van 2 kanten boort heb je dat niet.
Maar als je de onderkant niet ziet is het niet
zo erg.
Je moet vooral het eerste stuk niet hard drukken, dan zaagt hij een mooi zuiver gat.
Gemelamineerd plaatmateriaal is doorgaans MDF of spaanplaat.MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:41:
Ik kan zo niet vinden wat voor blad het is...
[ Voor 44% gewijzigd door sypie op 04-09-2021 20:32 ]
https://www.profitgatzagen.nl/MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:41:
Nog even een vervolgvraagje. Ik was van plan een speedboor te gaan gebruiken, maar zie ook nog dingen als gatenzaag, slangenboor. Heeft iemand daar een tip voor? Ik kan zo niet vinden wat voor blad het is...
Evt. de zichtkant afplakken met schilderstape om kans op splinteren verder te verkleinen.
Boormachine op schroefstand met slipkoppeling, zodat ie niet doorzwiept als ie vast slaat.
Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?
Je bedoelt zo’n geval waar je meerdere maten zaagbladen rond in kan spannen? Die zou ik sowieso mijden als de pest.koppie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:32:
Mijn ervaring is dat ronde gatenzaag ook regelmatig doorschiet en dan heb je die grotere rand in je hout staan, en daarom is van twee kanten, en als laatste van de niet zichtbare kant wel het netst.. Hoe voorzichtig je ook doet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Onderstaande komt redelijk in de buurt met 35mm
https://www.meubelbeslags...eld-diameter-o-35-mm.html
Nee, een ding met vaste maat die je op de bijgeleverde boor klikt.Orion84 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:33:
[...]
Je bedoelt zo’n geval waar je meerdere maten zaagbladen rond in kan spannen? Die zou ik sowieso mijden als de pest.
https://www.profitgatzage...atzagen-set-multi-purpose
Gezien, vond 20 euro wel aardig aan de prijs. Ook past de metaal look niet helemaal.tuonier schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:36:
Inderdaad lastig te vinden. Misschien een gat (haha) in de markt.
Onderstaande komt redelijk in de buurt met 35mm
https://www.meubelbeslags...eld-diameter-o-35-mm.html
Het mooiste is met een forstner-boor. Eerst een klein gaatje voorboren (2mm o.i.d.) een dan van onder tot de helft boren, van van boven het laatste stukje.koppie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:32:
Mijn ervaring is dat ronde gatenzaag ook regelmatig doorschiet en dan heb je die grotere rand in je hout staan, en daarom is van twee kanten, en als laatste van de niet zichtbare kant wel het netst.. Hoe voorzichtig je ook doet.
*zucht*
Tja, als het er niet in jouw gewenste maat is, kun je dus drie dingen doen; gat toch groter maken (zodat zo'n kabeldoorvoer alsnog past), zelf zo'n kabeldoorvoer maken / het zelf netjes afwerken of het niet netjes wegwerken en het zo laten.
Dan snap ik niet wat je bedoelde met “en dan heb je die grotere rand in je hout staan”.jadjong schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:37:
[...]
Nee, een ding met vaste maat die je op de bijgeleverde boor klikt.
https://www.profitgatzage...atzagen-set-multi-purpose
Of vragen of iemand anders nog suggesties heeft.CH4OS schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:49:
[...]
Tja, als het er niet in jouw gewenste maat is, kun je dus drie dingen doen; gat toch groter maken (zodat zo'n kabeldoorvoer alsnog past), zelf zo'n kabeldoorvoer maken / het zelf netjes afwerken of het niet netjes wegwerken en het zo laten.
Waarvan de suggesties over het algemeen niet afdoende zijn voor je...MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:51:
Of vragen of iemand anders nog suggesties heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2021 00:13 ]
The devil is in the details.
https://www.gereedschappr...t-voor-multi-purpose.html
Kost wat maar lijkt me prima kwaliteit.
[ Voor 9% gewijzigd door Skynett op 06-09-2021 03:07 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Kan niet stoppen met ontploffen!
Mogelijk is dat ook nog eens een leuke/leerzame oplossing
Geef je wel gelijk dat het zeer simpel te 3d printen is. het object ziet er niet eens zo complex uitTheZenMeister schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:54:
Er zijn goede 3D print services te vinden. Mocht je zelf iets in een CAD programma kunnen tekenen is dat een optie. Fusion 360 kan je gratis gebruiken.
Ik ben pas over twee maanden weer thuis, als je zolang kan wachten kan ik iets voor je betekenen.
tevens is dit zeer simpel te maken, ik doe dit onder 5 minuten in een programa zoals: sketchup
{WEL: als ik de correcte maten heb] zoals: OD 25mm id=???MM ring boven 30MM? [dikte bureau]}
-Afwerking? zoals afgeronde hoekjes, of vlak
Deze bladen zijn voorzien van geperst spaanplaat, voorzien van een 1 a 2 mm melamine toplaag.MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:41:
Ik kan zo niet vinden wat voor blad het is...
Speedboor is voldoende, je bent er zo doorheen.
Dan knip je aan de stopcontact-zijde de stekker eraf, voer je het snoer door het gat en tot slot zet je er een nieuwe stekker op. Zeker als het enkel om de voedingskabel gaat.
Dat is inderdaad te simpel gedacht, de voedingkabel is enkel de diksteRiDo78 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:25:
Misschien denk ik te simpel hoor, maar waarom meet je niet de dikte van je voedingskabel en boor je een gaat van ongeveer die dikte?
Dan knip je aan de stopcontact-zijde de stekker eraf, voer je het snoer door het gat en tot slot zet je er een nieuwe stekker op. Zeker als het enkel om de voedingskabel gaat.