Zo'n ding om een gat in een bureaublad netjes af te werken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb hier een nieuw bureau staan en daar wil ik wat kabels in weg werken. Ik ben van plan daar 2 gaten van 25mm te zagen, maar die wil ik wel netjes afwerken. Met zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://medias.lmcstore.com/catalog/product/hd/STORE0/LMC_4008___.png

Alleen is het erg moeilijk om dit in de juist maat te vinden, misschien dat iemand hier weet waar ik zo'n ding kan halen met een diameter van 25mm

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen: bepaal de maat van het gat aan de hand van de beschikbare maten doorvoerbussen, ipv andersom?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Heb geen gat van 6cm nodig voor één stroomkabel. Het gaat van 18mm naar 47mm, maar daar zal toch wel wat tussen in zitten? Ook denk ik dat "kabeldoorvoer" niet perse de beste zoekterm is. Eens kijken wat "doorvoerbus" oplevert.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die term verzon ik net ook terplekke trouwens, dus geen idee of dat helpt :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:57
MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:05:
Heb geen gat van 6cm nodig voor één stroomkabel. Het gaat van 18mm naar 47mm, maar daar zal toch wel wat tussen in zitten? Ook denk ik dat "kabeldoorvoer" niet perse de beste zoekterm is. Eens kijken wat "doorvoerbus" oplevert.
6cm is niet weinig. Zit aan het andere eind van dat snoer niet iets wat door een kleinere diameter past?

Edit: en Google eens op kabeldoorvoer. Gamma etc hebben genoeg. Met een mooi klepje die het (grote) gat afdicht.

[ Voor 11% gewijzigd door Skynett op 04-09-2021 12:11 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Skynett schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:08:
[...]

6cm is niet weinig. Zit aan het andere eind van dat snoer niet iets wat door een kleinere diameter past?
Ik zeg juist dat ik geen gat van 6 cm nodig heb :p. De stroomkabel (naar de voeding) is 23mm breed, dus een binnendiameter van 25mm zou perfect zijn. Maar die zijn blijkbaar nergens te koop.

https://www.kantoorinrich...-kunststof-2-delig-39-mm/

Dit lijkt wel aardig in de buurt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Skynett schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:08:
[...]

Hij vind 6cm juist veel te groot voor de kabel die er door moet ;)

@MrVegeta de hornbach noemt het in elk geval kabeldoorvoer, maar inderdaad daar alleen 60mm of 80mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Houd er overigens wel evt. ook rekening mee dat als je zo’n krappe maat kiest, je zodra er 1 kabel in zit er verder weinig meer doorkrijgt met enige significante stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45
Als je geen haast hebt, zou je Ali Express kunnen overwegen :P https://nl.aliexpress.com/item/33020966073.html

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Orion84 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:10:
[...]

Hij vind 6cm juist veel te groot voor de kabel die er door moet ;)

@MrVegeta de hornbach noemt het in elk geval kabeldoorvoer, maar inderdaad daar alleen 60mm of 80mm.
Dat is blijkbaar het standaardformaat. Ik vind het gewoon wat gek dat er blijkbaar geen mensen zijn die ergens gaten in zagen (bureaubladen, muren, w/e) en dat netjes willen afwerken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
https://www.allekabels.nl....0-hub-3-usb-poorten.html

Kan je het gat nog wat opvullen :)

Hier nog wat meer opties.
https://www.kabeldirect.n...gement/kabeldoorvoer.html

[ Voor 62% gewijzigd door redfoxert op 04-09-2021 12:15 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Of anders het gat afwerken met een bovenfrees? Is mooi als je een massief houten blad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://www.kabeldoorvoerkopen.nl/

Hier hebben ze een 19mm, en een 47mm

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:13:
[...]

Dat is blijkbaar het standaardformaat. Ik vind het gewoon wat gek dat er blijkbaar geen mensen zijn die ergens gaten in zagen (bureaubladen, muren, w/e) en dat netjes willen afwerken :p
Maar met zo’n bus er in, is het toch netjes afgewerkt? En zoals gezegd: zodra er meer dan 1 kabel doorheen moet wil je gewoon een ruimere bus. Netjes afgedekt met een kapje waardoor er geen gapend gat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Orion84 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:18:
[...]

Maar met zo’n bus er in, is het toch netjes afgewerkt? En zoals gezegd: zodra er meer dan 1 kabel doorheen moet wil je gewoon een ruimere bus. Netjes afgedekt met een kapje waardoor er geen gapend gat is.
Als je een dingetje hebt van 25mm dan is dat gat natuurlijk niet zo groot dat het in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Klopt, maar de stekker is 23mm, dus 25mm zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Nestelring met een beetje lijm vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
michiel_ schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:21:
Nestelring met een beetje lijm vastzetten?
Hm kwam uit op een zeilring: https://www.zelfgordijnen...mm-mat-zwart/#description

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:10
Is niet zo moeilijk je krijgt ze vanaf 20 mm bij Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Von Henkel schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:27:
Is niet zo moeilijk je krijgt ze vanaf 20 mm bij Aliexpress
https://www.amazon.nl/AIE...=home-improvement&sr=1-51

Deze net besteld. Geen zin om 6 weken ofzo te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 15:23

Youk

Volvo For Life

@MrVegeta je hebt gezien dat de opening voor de kabel zelf 21 mm is? En je zegt dat de stekker die je er door wil halen 23 mm is.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Youk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:38:
@MrVegeta je hebt gezien dat de opening voor de kabel zelf 21 mm is? En je zegt dat de stekker die je er door wil halen 23 mm is.
Scherp.

Evengoed, ding is van rubber dus ik verwacht dat als je die een beetje ovaal knijpt je die stekker er wel door gefrommeld krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:43
MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:56:
Ik heb hier een nieuw bureau staan en daar wil ik wat kabels in weg werken. Ik ben van plan daar 2 gaten van 25mm te zagen, maar die wil ik wel netjes afwerken. Met zoiets als dit:

[Afbeelding]

Alleen is het erg moeilijk om dit in de juist maat te vinden, misschien dat iemand hier weet waar ik zo'n ding kan halen met een diameter van 25mm
Ikea verkoopt ze inclusief gaten zaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Er zijn goede 3D print services te vinden. Mocht je zelf iets in een CAD programma kunnen tekenen is dat een optie. Fusion 360 kan je gratis gebruiken.
Ik ben pas over twee maanden weer thuis, als je zolang kan wachten kan ik iets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:40

FeaR

In GoT we trust

AllesKan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:44:
[...]
Evengoed, ding is van rubber dus ik verwacht dat als je die een beetje ovaal knijpt je die stekker er wel door gefrommeld krijgt.
Stekker door de ring zal het probleem niet zijn. Het gat in het bureau moet dan ook ongeveer die grootte zijn en dat vouwt toch wat lastiger. Als in, de genoemde ring zal bij een gat van precies 25 mm door het bureau vallen en niet blijven liggen? Met een gat van 23 mm (precies de stekker) heb je één millimeter overlap, voelt weinig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
FeaR schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:56:Stekker door de ring zal het probleem niet zijn. Het gat in het bureau moet dan ook ongeveer die grootte zijn en dat vouwt toch wat lastiger.
Eerst de stekker door de ring, en daarna pas de ring in het bureaublad duwen uiteraard.
Als in, de genoemde ring zal bij een gat van precies 25 mm door het bureau vallen en niet blijven liggen? Met een gat van 23 mm (precies de stekker) heb je één millimeter overlap, voelt weinig.
Aan de foto's te zien is de overlap toch zeker wel 3 a 4 mm dus de diameter van de ring die op het bureaublad komt te liggen is dan 31 a 33 mm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZbt6rGbXuMmKWXvb0alccP0Ip0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NpVxPYfDXwck2XRzXtux6el.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door AllesKan op 04-09-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:40

FeaR

In GoT we trust

AllesKan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:28:
[...]
Aan de foto's te zien is de overlap toch zeker wel 3 a 4 mm dus de diameter van de ring die op het bureaublad komt te liggen is dan 31 a 33 mm

[Afbeelding]
Die foto had ik gezien, ik had alleen niet gezien dat de 25 mm gemeten is aan de ene kant met overlap en aan de andere kant zonder. Als dat klopt dan komt het goed inderdaad.

Anders stroomkabel afknippen en kroonsteentje onder de tafel. Kan de doorvoer zelfs nog kleiner :P

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 04-09-2021 15:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
FeaR schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:34:
Die foto had ik gezien, ik had alleen niet gezien dat de 25 mm gemeten is aan de ene kant met overlap en aan de andere kant zonder. Als dat klopt dan komt het goed inderdaad.

Anders stroomkabel afknippen en kroonsteentje onder de tafel. Kan de doorvoer zelfs nog kleiner :P
Ja, maar ik bedenk me net dat die 23mm stekker dan niet al te 'vierkant' moet zijn, anders past ie sowieso niet door een rond gat van 25mm. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 15:36
Als referentie voor mensen die zo een ding in de toekomst zoeken helpt de term "grommet" ook wel of "table grommet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Youk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:38:
Ah fuck. Nou ja, zijn flexibel dus zal wel goed komen. Eerst de stekker er door en dan door de tafel. We zien het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nvm.

[ Voor 122% gewijzigd door sOid op 06-09-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Nog even een vervolgvraagje. Ik was van plan een speedboor te gaan gebruiken, maar zie ook nog dingen als gatenzaag, slangenboor. Heeft iemand daar een tip voor? Ik kan zo niet vinden wat voor blad het is...

https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-160-x-80-cm
Bladdikte: 25 mm
Bladafwerking: PVC stootrand en melamine toplaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvDalen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-05 17:54
Gebruik maar een goede gatenzaag.
Een vlinderboor kan heel erg gaan splinteren.

Voor het strakste resultaat zaag je hem van 2 kanten.
Eerst van boven, totdat de centerboor door de onderkant komt.
En dan in hetzelfde gat via de onderkant doorboren.

Niet te hard drukken, hij moet zagen niet boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
DannyvDalen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:08:
Gebruik maar een goede gatenzaag.
Een vlinderboor kan heel erg gaan splinteren.

Voor het strakste resultaat zaag je hem van 2 kanten.
Eerst van boven, totdat de centerboor door de onderkant komt.
En dan in hetzelfde gat via de onderkant doorboren.

Niet te hard drukken, hij moet zagen niet boren.
Ik las her en der dat juist een gatenzaag bij kleine gaten veel kon splinteren. Waarom van twee kanten boren? De onderkant is beetje moeilijk te bereiken, hangt al een kabelgoot voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvDalen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-05 17:54
Omdat hij vooral splintert met het laatste stukje.
Als ja dan van 2 kanten boort heb je dat niet.
Maar als je de onderkant niet ziet is het niet
zo erg.

Je moet vooral het eerste stuk niet hard drukken, dan zaagt hij een mooi zuiver gat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of even met een paar lijmklemmen een plankje tegen de onderkant klemmen zodat die niet/minder gaat splinteren, dan heb je het ook opgelost.
MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:41:
Ik kan zo niet vinden wat voor blad het is...
Gemelamineerd plaatmateriaal is doorgaans MDF of spaanplaat.

[ Voor 44% gewijzigd door sypie op 04-09-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• companion_cube
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-05 23:15
Nog even een vervolgvraagje. Ik was van plan een speedboor te gaan gebruiken, maar zie ook nog dingen als gatenzaag, slangenboor. Heeft iemand daar een tip voor? Ik kan zo niet vinden wat voor blad het is...

https://www.profitgatzagen.nl/ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Speedboor kan prima, mits ie scherp is en je een model neemt met opstaande puntjes aan de uiteinden van het blad, zodat ie eerst mooi scherp de buitenlijn snijd voor ie grote happen gaat nemen.

Evt. de zichtkant afplakken met schilderstape om kans op splinteren verder te verkleinen.

Boormachine op schroefstand met slipkoppeling, zodat ie niet doorzwiept als ie vast slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 22:00
Mijn ervaring is dat ronde gatenzaag ook regelmatig doorschiet en dan heb je die grotere rand in je hout staan, en daarom is van twee kanten, en als laatste van de niet zichtbare kant wel het netst.. Hoe voorzichtig je ook doet.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

koppie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:32:
Mijn ervaring is dat ronde gatenzaag ook regelmatig doorschiet en dan heb je die grotere rand in je hout staan, en daarom is van twee kanten, en als laatste van de niet zichtbare kant wel het netst.. Hoe voorzichtig je ook doet.
Je bedoelt zo’n geval waar je meerdere maten zaagbladen rond in kan spannen? Die zou ik sowieso mijden als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou gewoon zoekt op kabeldoorvoertule pvc kom je meer dan genoeg tegen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuonier
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 17:21
Inderdaad lastig te vinden. Misschien een gat (haha) in de markt.

Onderstaande komt redelijk in de buurt met 35mm

https://www.meubelbeslags...eld-diameter-o-35-mm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:25
Orion84 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:33:
[...]

Je bedoelt zo’n geval waar je meerdere maten zaagbladen rond in kan spannen? Die zou ik sowieso mijden als de pest.
Nee, een ding met vaste maat die je op de bijgeleverde boor klikt.

https://www.profitgatzage...atzagen-set-multi-purpose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
tuonier schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:36:
Inderdaad lastig te vinden. Misschien een gat (haha) in de markt.

Onderstaande komt redelijk in de buurt met 35mm

https://www.meubelbeslags...eld-diameter-o-35-mm.html
Gezien, vond 20 euro wel aardig aan de prijs. Ook past de metaal look niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 16:06

Glewellyn

is er ook weer.

koppie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:32:
Het mooiste is met een forstner-boor. Eerst een klein gaatje voorboren (2mm o.i.d.) een dan van onder tot de helft boren, van van boven het laatste stukje.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, als het er niet in jouw gewenste maat is, kun je dus drie dingen doen; gat toch groter maken (zodat zo'n kabeldoorvoer alsnog past), zelf zo'n kabeldoorvoer maken / het zelf netjes afwerken of het niet netjes wegwerken en het zo laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jadjong schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:37:
[...]

Nee, een ding met vaste maat die je op de bijgeleverde boor klikt.

https://www.profitgatzage...atzagen-set-multi-purpose
Dan snap ik niet wat je bedoelde met “en dan heb je die grotere rand in je hout staan”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
CH4OS schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:49:
[...]
Tja, als het er niet in jouw gewenste maat is, kun je dus drie dingen doen; gat toch groter maken (zodat zo'n kabeldoorvoer alsnog past), zelf zo'n kabeldoorvoer maken / het zelf netjes afwerken of het niet netjes wegwerken en het zo laten.
Of vragen of iemand anders nog suggesties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrVegeta schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:51:
Of vragen of iemand anders nog suggesties heeft.
Waarvan de suggesties over het algemeen niet afdoende zijn voor je... ;) Vandaar dat ik de andere opties gaf. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2021 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45
Qua boortjes: een speedboor kan prima werken, maar een forstner-boor is accurater, en hoeft niet veel duurder te zijn. Zie bijvoorbeeld een aardig uitgebreide uitleg van Adam Savage:

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Als je de cablemanagementgoot er bij hebt, die zit aan de achterkant en dan gewoon daar alles in leggen en die paar kabeltjes (gezien de kleine diameter van de doorvoer) gewoon los aan de achterkant naar boven brengen. Rondom een zit-sta buro moet je toch iets ruimte overhouden zodat hij nergens tegenaan schuurt. Een buro als dit zal lang mee gaan, en wellicht ook in de toekomst in een andere setup/kamer/opstelling gebruikt gaan worden. En dan kan het gat wel eens helemaal op de verkeerde plaats blijken te zitten. Ik heb nog nooit een gat in een buro hoeven boren. Tot zover mijn overwegingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Skynett op 06-09-2021 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 13:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

zoek ook eens op doorvoertule :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Gewoon een tweaker vragen of ie iets kan 3D printen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:39

Bob Popcorn

Plop!

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat die dingen "kabel rozet" heten.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-05 13:52
Ik weet niet of je een bekende hebt in de metaalwereld, maar met een draaibank kun je zo'n ding simpel maken. Je moet wel hopen dat je enkel materiaalkosten en een biertje kwijt ben.

Mogelijk is dat ook nog eens een leuke/leerzame oplossing :)

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-04 08:56
TheZenMeister schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:54:
Er zijn goede 3D print services te vinden. Mocht je zelf iets in een CAD programma kunnen tekenen is dat een optie. Fusion 360 kan je gratis gebruiken.
Ik ben pas over twee maanden weer thuis, als je zolang kan wachten kan ik iets voor je betekenen.
Geef je wel gelijk dat het zeer simpel te 3d printen is. het object ziet er niet eens zo complex uit

tevens is dit zeer simpel te maken, ik doe dit onder 5 minuten in een programa zoals: sketchup
{WEL: als ik de correcte maten heb] zoals: OD 25mm id=???MM ring boven 30MM? [dikte bureau]}
-Afwerking? zoals afgeronde hoekjes, of vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:24

EvH

Ik kan zo niet vinden wat voor blad het is...

Deze bladen zijn voorzien van geperst spaanplaat, voorzien van een 1 a 2 mm melamine toplaag.
Speedboor is voldoende, je bent er zo doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien denk ik te simpel hoor, maar waarom meet je niet de dikte van je voedingskabel en boor je een gaat van ongeveer die dikte?

Dan knip je aan de stopcontact-zijde de stekker eraf, voer je het snoer door het gat en tot slot zet je er een nieuwe stekker op. Zeker als het enkel om de voedingskabel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
RiDo78 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:25:
Misschien denk ik te simpel hoor, maar waarom meet je niet de dikte van je voedingskabel en boor je een gaat van ongeveer die dikte?

Dan knip je aan de stopcontact-zijde de stekker eraf, voer je het snoer door het gat en tot slot zet je er een nieuwe stekker op. Zeker als het enkel om de voedingskabel gaat.
Dat is inderdaad te simpel gedacht, de voedingkabel is enkel de dikste ;) er moet ook een displayport kabel door.

Pagina: 1