Kater dekt zijn voerbakje af met een lap

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edbos
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-06 16:48
Mijn vraag
Ik heb pas een kater overgenomen nadat mijn vriendin gestorven is.
Nu heeft hij iets nieuws bedacht waar ik niets van snap. Vlak bij zijn voederbakjes liggen een paar droge dweilen. Nadat hij brokjes gegeten heeft, trekt hij zo'n dweil heel netjes over zijn bakje zodat het helemaal bedekt is.
Waarom zou hij dat doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Edbos op 05-09-2021 12:10)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Instinctieve handeling voor je kat
Het krabben van je kat is niet aangeleerd door de moederkat maar komt voort uit haar instinct. Niet alle katten doen het en de betekenis is niet 100% verklaarbaar. Sommige katten krabben langdurig aan het vloeroppervlak en er zijn zelfs katten die voorwerpen zoals handdoeken en kleedjes naar de voerbak slepen. De meest voor de hand liggende verklaring is dat katten in het wild hun prooi vaak begraven. Zo houdt ze haar territorium schoon en kan ze een hapje voor later bewaren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44

orf

Zorgen dat niemand anders dat opeet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Instinctieve handeling voor je kat
Het krabben van je kat is niet aangeleerd door de moederkat maar komt voort uit haar instinct. Niet alle katten doen het en de betekenis is niet 100% verklaarbaar. Sommige katten krabben langdurig aan het vloeroppervlak en er zijn zelfs katten die voorwerpen zoals handdoeken en kleedjes naar de voerbak slepen. De meest voor de hand liggende verklaring is dat katten in het wild hun prooi vaak begraven. Zo houdt ze haar territorium schoon en kan ze een hapje voor later bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Gecondoleerd

Grappig gedrag, als je er geen last van hebt laat m lekker.

Het krabben aan meubels, palen hout etc daarvan weten we nu wat het is, de kat haalt een dun laagje nagel weg, en een nieuwer scherper uiteinde is klaar voor gebruik, instinct krijg je nooit weg, wat krabpalen of boomstammetjes voorzien, vooral naast je mooie leren bank :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 10-07-2022 15:46 . Reden: Post herstelt naar oorspronkelijke post. ]