Toon posts:

ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8 besteld maar nooit aangekomen

Pagina: 1
Acties:

• fritzfritz
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 07-09 02:57
Goedemorgen iedereen,

Mijn neefje heeft een ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8 GB DUAL OC besteld via deze website: TWR-Store https://twrstore-nl.com/product-category/grafische-kaarten/

Op 10 Augustus de order geplaatst en het is nog steeds niet aangekomen. Heeft iemand wellicht ervaring met dit bedrijf? We hebben geprobeerd om contact te leggen met TWR-StoreNL maar die geven via de mail geen thuis.

De tracking informatie is een SF-express track and trace code die aangeeft dat het China heeft verlaten en op 23 Aug aangeeft dat het pakketje customs clearance heeft gehad. Ik neem aan dat dit in Nederland is. Alle shipping info klopt wel via de track and trace code maar het is dus na 23 Aug niet meer geupdate.

Alvast bedankt!

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:44

duderuud

Sliden is koel

Verdacht lage prijzen, geen KvK, domeineigenaar met Russisch mailadres en geregistreerd in de USA...én het adres lijkt een seniorenwoning te zijn.

Trek je eigen conclusies. Of om er een Engelse uitdrukking bij te pakken: if something sounds too good to be true, it probably is.

Motor-Forum.nl

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:19
Red flags:
  • Geen KVK van terug te vinden. sowieso niet op de site.
  • Adres is een woonwijk (hoewel dat voor een online winkel best mogelijk is.
  • Domeinnaam registratie in IJsland volgens whois
Met het telefoonnumner vind ik ook een security bedrijfje terug in Tegelen. Dus 't kan een jack of all trades zijn met verschillende webwinkeltjes
TS geeft al aan dat nummer/bedrijf heeft geen relatie met de webshop heeft.

Gezien 't feit dat je een werkende track 'n trace hebt, geeft wel aan dat er iets naar je onderweg is.
Als je mazzel hebt, dan is het een dropshipping. Webwinkeltje zonder eigen voorraad en je bestelling is een maandje onderweg vanuit China. Mijn pakketen van AliExpress zijn soms ook nog een week of meer onderweg nadat deze volgens de tracking al door de douane is.

Als je dan weer een beetje pech hebt, dan heeft de dropshipper de BTW niet geregeld en krijg je 21% + inklaringskosten er nog bij.

Maar heb je 't 06-nummer op de site al geprobeerd?

[Voor 11% gewijzigd door PROnline op 04-09-2021 11:51]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom zomaar bij een onbekende shop kopen, en iemand die een woonhuis opgeeft als bedrijfspand/adres ?
Ziet er ook nog uit als 55+ woning op Streetview.

Kijk altijd of je ervaringen kunt vinden, en of een winkel is aangesloten bij Webwinkel keurmerk.
Men kan zomaar een zgn webwinkel opzetten, en gaan verkopen..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• fritzfritz
Ja we hebben net contact gehad met die persoon van het bedrijfje die wel KVK geregistreerd is. Die zegt dat iemand zijn 06 nummer heeft gebruikt om contact gegevens te geven en zegt zelf aangifte te doen bij de politie op dit moment. Hij heeft al vier mensen aan de telefoon gehad naar eigen zeggen.

Ik verwacht niet dat als er iets aankomt dat het dan ook daadwerkelijk een video card is. Ik vond het direct al verdacht er uit zien maar ik wist niet van de bestelling.

Het is jammer voor hem dat hij er zo ingeluist is. Hij is pas 16 en had dit besteld van zijn zakgeld. Helaas wijze levenslessen waarschijnlijk geleerd.

Zijn moeder (mijn zus) gaat nu aangifte doen bij de politie en we zijn alle info, inclusief iban bank nummer in duitsland aan het vergaren. Maar goed, laat het dan een waarschuwing zijn voor anderen.

• fritzfritz
Hackus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:38:
Waarom zomaar bij een onbekende shop kopen, en iemand die een woonhuis opgeeft als bedrijfspand/adres ?
Ziet er ook nog uit als 55+ woning op Streetview.

Kijk altijd of je ervaringen kunt vinden, en of een winkel is aangesloten bij Webwinkel keurmerk.
Men kan zomaar een zgn webwinkel opzetten, en gaan verkopen..
Klopt klopt. Mijn neefje had inderdaad beter zijn huiswerk moeten doen en het is erg jammer voor hem. Ik kwam vrij snel erachter dat het domein naam e.d. niet hier gehost was en daar werd ook in een eerdere comment al aan gerefereerd. Daarnaast, geen KVK registratie.

Wijze levens lessen voor hem. Triest want hij is pas 16 en had dit van spaargeld besteld.

We gaan er verder mee aan de slag. Wellicht is met een politie aangifte bij de bank nog iets te krijgen. We hebben bank gegevens e.d.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Naam deed me een belletje doen rinkelen van een eerder topic, maar kon het op Tweakers niet meer vinden. Maar via Google kwam ik het topic nog wel tegen (want blijkbaar was de naam weggemod... in dit geval erg onhandig/onnodig?): *knip naam louche webshop*

Ik ben bang dat je naar je geld kan fluiten, want alles aan die site schreeuwt oplichting.

The devil is in the details.

• fritzfritz
PROnline schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:30:
Red flags:
  • Geen KVK van terug te vinden. sowieso niet op de site.
  • Adres is een woonwijk (hoewel dat voor een online winkel best mogelijk is.
  • Domeinnaam registratie in IJsland volgens whois
Met het telefoonnumner vind ik ook een security bedrijfje terug in Tegelen. Dus 't kan een jack of all trades zijn met verschillende webwinkeltjes

Gezien 't feit dat je een werkende track 'n trace hebt, geeft wel aan dat er iets naar je onderweg is.
Als je mazzel hebt, dan is het een dropshipping. Webwinkeltje zonder eigen voorraad en je bestelling is een maandje onderweg vanuit China. Mijn pakketen van AliExpress zijn soms ook nog een week of meer onderweg nadat deze volgens de tracking al door de douane is.

Als je dan weer een beetje pech hebt, dan heeft de dropshipper de BTW niet geregeld en krijg je 21% + inklaringskosten er nog bij.

Maar heb je 't 06-nummer op de site al geprobeerd?
Ja 06 nummer gebeld, is afgesloten. We hebben het andere bedrijf gebeld die ook onder dat 06 staat en die zegt dat ze zijn bedrijfs info hebben misbruikt. Hij zegt al meerdere personen te hebbne gesproken en gaat zelf aangifte doen bij de politie.

Ik ga proberen via SF-express meer info te krijgen over het pakketje en waar het vast zit. Er lijkt wel iets onderweg en het kan zijn dat vanwege inklaringskosten het pakket vast zit bij de douane. De laatste SF tracking info vermelde dat customs clearance complete was. Maar dat was van 23-08-2021.

Triest voor hem en helaas wijze levenslessen tegen een flinke prijs.

• fritzfritz
Hahn schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:44:
Naam deed me een belletje doen rinkelen van een eerder topic, maar kon het op Tweakers niet meer vinden. Maar via Google kwam ik het topic nog wel tegen (want blijkbaar was de naam weggemod... in dit geval erg onhandig/onnodig?): *knip naam louche webshop*

Ik ben bang dat je naar je geld kan fluiten, want alles aan die site schreeuwt oplichting.
Dank je wel voor de link. Ik had gezocht op tweakers maar kon niets vinden. Tja dit zegt dus genoeg bij elkaar.

• Stroopwafels
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:09
Kan je het gewicht van dat pakketje inzien? Grote kans dat je goedkope troep krijgt zoals een namaak zonnebril.

• fritzfritz
Stroopwafels schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:52:
Kan je het gewicht van dat pakketje inzien? Grote kans dat je goedkope troep krijgt zoals een namaak zonnebril.
Ik ga dat even proberen te achterhalen. Er staat zo geen info bij maar aangezien het via SF-express is gestuurd is er namelijk wel andere info te achterhalen maar daarvoor moet je bellen. Het punt is namelijk dat om iets te versturen vanuit china moet je daar een copy van je ID card opsturen naar SF-Express. Dus die info is wel te achterhalen. Ik heb in China gewerkt en weet van het bedrijf. Is niet de beste zeg maar.

Ik neem aan dat het een onzin shipment betreft.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-09 17:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag maar gaat over shopping.

Move VB -> SF

Soittakaa Paranoid!

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:10
Hoe heb je betaald? Ideal? Welke paymemt provider? Misschien kun je daar nog wat info krijgen.
PayPal en cc bieden kopers bescherming.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:12
Automark schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:04:
Hoe heb je betaald? Ideal? Welke paymemt provider? Misschien kun je daar nog wat info krijgen.
PayPal en cc bieden kopers bescherming.
Je kan alleen met Ideal en Bancontact betalen.
En beide bieden 0 bescherming.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

De domeinen https://twrstore-nl.com, https://twr-store.com/ en https://zomer-actie.com gemeld bij Namecheap abuse.

[Voor 7% gewijzigd door duderuud op 04-09-2021 14:48]

Motor-Forum.nl

• Automark
loki504 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:12:
[...]

Je kan alleen met Ideal en Bancontact betalen.
En beide bieden 0 bescherming.
Ik zie nu een logo van stripe staan. Daar kun je nog contact mee opnemen. Maar het geld zal al bij de verkoper zijn. Kleien en nieuwe verkopers krijgen daar pas na 2 weken hun geld geloof ik.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:12
Automark schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:26:
[...]

Ik zie nu een logo van stripe staan. Daar kun je nog contact mee opnemen. Maar het geld zal al bij de verkoper zijn. Kleien en nieuwe verkopers krijgen daar pas na 2 weken hun geld geloof ik.
Maar die bieden ze niet aan bij daadwerkelijke betaling
Net zoals Zomer-actie.nl niet de beloofde betaal opties waarmaakt.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Automark
Hm, zie nu dat ze https://www.checkout-x.com/ gebruiken uit Bulgarije, toch eens mailen, maar ik zou er niet teveel van verwachten

• fritzfritz
Hey bedankt iedereen voor de tips and adviezen. Ik ga er verder mee aan de slag. We gaan in ieder geval op Maandag aangifte doen bij de politie wegens internet oplichting. Er schijnen meerdere aangiften al te zijn dus wellicht komt er iets uit maar ik verwacht niets.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Automark schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:41:
Hm, zie nu dat ze https://www.checkout-x.com/ gebruiken uit Bulgarije, toch eens mailen, maar ik zou er niet teveel van verwachten
Die heb ik ook al gewezen op misbruik van hun systeem.

Motor-Forum.nl

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:46

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

*knip* Andere shady webshops hier melden is niet de bedoeling en voegt niets toe rondom de discussie met het probleem van TS.

[Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 06-09-2021 16:37]

Specs

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 19:30
bestaat er eigenlijk geen addon voor browsers die oplichtingssites blokkeert en/of slechte webshop een dikke waarschuwing in beeld laat zien?

• Automark
Rofdof schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:12:
bestaat er eigenlijk geen addon voor browsers die oplichtingssites blokkeert en/of slechte webshop een dikke waarschuwing in beeld laat zien?
Tja technisch is er aan een oplichter site waarschijnlijk niks aan te merken, dus die data zal uit een database moeten komen. En wie vult die? Bij tien aanmeldingen van een slechte site, of 100? De concurrent kan dan natuurlijk een paar mensen betalen om een fake melding te doen. En reken maar dat een site als bol dan binnen een paar dagen een melding heeft omdat mensen klagen als een bestelling een half uur later is bezorgd dan beloofd.

Als beheerder van een dergelijke DB zul je al snel worden aangeklaagd als je dit niet super goed onderhoud.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee