Advies laptop docken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
Goedendag,

Ik heb op zoek naar een apparaat waarmee ik het volgende kan:

De situatie: ik heb een werklaptop en een privé computer met twee schermen. Ik zou mijn werklaptop graag op de twee schermen willen aansluiten. Het mooiste zou zijn als ik ook de toetsenbord en muis van mijn privé computer kan gebruiken i.p.v. die van de laptop, zonder dat ik allerlei kabels moet gaan omzetten.

Bestaat hier een docking station voor en zo ja welke? Ik heb geen usb c aansluiting en mijn twee schermen heb ik via display port aangesloten. De laptop kan via hdmi worden aangesloten.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Er zijn universele docks met usb-A en C. (verloopplugje) . De HP Universal Dock G2 bijvoorbeeld. Ik zou hiervoor op Marktplaats kijken, nieuw zijn ze slecht leverbaar en te duur.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
PD2JK schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 07:36:
Er zijn universele docks met usb-A en C. (verloopplugje) . De HP Universal Dock G2 bijvoorbeeld. Ik zou hiervoor op Marktplaats kijken, nieuw zijn ze slecht leverbaar en te duur.
Die is wel erg duur! Is er niet zoiets voor 50-100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geen ervaring mee, maar zou dit wat kunnen zijn?
pricewatch: i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 100 ...
Hoeveel Watt voeding heeft je laptop? Die i-tec kan max. 100 Watt power-delivery doen. Maar geen USB-A. Daar zijn losse verloopjes voor te koop, maar of dat dock dan gaat werken op je desktop durf ik niet te zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 04-09-2021 22:32 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
Er zijn 2 dingen.

1) Een docking station voor je laptop. Dit is zodat je niet allemaal stekkertjes hoeft aan te sluiten als je je laptop ergens mee naar toe hebt genomen.

2) Een (KVM) switch. Dit laat je een toetsenbord, muis en monitor(en) aansluiten op meer dan 1 computer.

Wat jij beschrijft is eigenlijk een KVM switch en geen docking station.
Je kan ook nog kijken of je beeldschermen meerdere ingangen hebben. Ik heb bijvoorbeeld mijn game PC op de DP ingang van mijn monitor en mijn werklaptop op HDMI. De meeste monitoren zijn in te stellen zodat ze automatisch de actieve input selecteren. Dus dat werkt zolang je maar 1 PC tegelijk aan hebt staan.
Dan hoef je alleen nog maar een USB switch te kopen voor je toetsenbord en muis. En dat hoeft maar een paar tientjes te kosten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 08:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb het opgelost door een USB switch te gebruiken voor mn USB apparatuur (muis, toetsenbord, etc.) en een Thunderbolt docking station te gebruiken voor mn werklaptop. Mijn beide schermen hebben minimaal 2 ingangen.

Mocht je een docking station willen kopen, let dan goed op het verschil tussen Thunderbolt en USB-C. Ze maken beide gebruik van een USB-C connector, maar de een kan veel hogere resolutie aan dan de ander.

Steam/Discord: Flimovic

Pagina: 1