Lenovo Yoga slim 7 externe monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 13:38
Ik wil graag een externe monitor aansluiten op een Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20087MH)

Het komt op een studentenkamer en in volgorde van belang zal worden gebruikt voor:
  • Studie: verslagen schrijven, applicaties studie
  • Bekijken van series en films, o.a. via Netflix
  • Af en toe fotobewerking als hobby
  • Af en toe een lichte game.
Door alle bomen zie ik het bos niet meer. Een monitor zou moeten passen bij de resolutie van je laptop. Ik heb gelezen over ‘native scaling’, ‘matching DPI’, en nog meer termen, maar doordat het allemaal met elkaar in tegenspraak leek, had ik er weinig aan. Wel weet ik dat deze laptop een 4K scherm zou moeten kunnen aansturen.
Supports up to 3 independent displays via native display and 2 external monitors; supports external monitors via HDMI® (up to 4096x2160@60Hz) or USB-C (up to 5120x2880@60Hz)
Ik denk zelf aan een 27 inch monitor:Vragen:
Welke van de twee is het meest geschikt?
Zijn er veel betere opties in deze prijsklasse?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Blijkbaar gebruikt niemand een externe monitor met een laptop en met name niet met een Lenovo laptop. Zal wel een Apple dingetje zijn.

Maar, ik heb onderstaande monitor besteld. Veel reviews zijn erg positief. 4K, omdat dat het dubbele is van 1080p, dat zou een scherper beeld geven,omdat het een ‘native scaling’ is? Het zal wel, we zullen het zien. ;)

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
honey schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:49:
Maar, ik heb onderstaande monitor besteld. Veel reviews zijn erg positief. 4K, omdat dat het dubbele is van 1080p, dat zou een scherper beeld geven,omdat het een ‘native scaling’ is? Het zal wel, we zullen het zien. ;)
1080p = 1K dus 4K is 4x zoveel als 1080p ;).

4K op 27” is native veel te klein. Je zult 150% scaling toepassen om normaal te kunnen kijken. De scherpte is wel heel goed op 4K resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Djarune schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:12:
[...]

1080p = 1K dus 4K is 4x zoveel als 1080p ;).

4K op 27” is native veel te klein. Je zult 150% scaling toepassen om normaal te kunnen kijken. De scherpte is wel heel goed op 4K resolutie.
Wat betreft aantal pixels wel inderdaad. ;)

Ja, ik heb me laten vertellen dat 2160/1080 =2 = een heel getal. Daarom dat het beeld (letters met name) een betere scherpte heeft, ook als je scaling op 150% zet.

We hebben hier een MacBook Air M1 op een QHD scherm en ziet er ook prima uit, dus vraag me af hoe belangrijk het echt is.

Specs van pc