Hi iedereen,
Ik ben mij al een maand of twee aan het oriënteren op een budget gaminglaptop voor rond de 1000 euro. Ik heb flink wat onderzoek gedaan maar ik blijf het lastig te vinden om de juiste laptop te vinden. Ik hoop dat jullie me van wat advies kunnen voorzien. Vooralsnog heb ik geen haast (hoewel het natuurlijk super is als ik morgen al een nieuwe laptop zou hebben), maar wachten op deals rond Black Friday is geen drama.
Ten slotte vroeg ik me af of het verstandig is om nu een laptop te kopen of dat wachten verstandiger is vanwege interessante ontwikkelingen qua geheugen of videokaarten etc.
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk twee dingen: 1) muziek opnemen en bewerken en 2) Warzone spelen. De rest is gewoon casual gebruik.
Wat is je budget?
Rond de 1000-1100 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet echt. Ik zit te denken aan een laptop van maximaal 2,5 kg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals ik aangaf ben ik al een tijd aan het rondkijken.
Ik ben mij al een maand of twee aan het oriënteren op een budget gaminglaptop voor rond de 1000 euro. Ik heb flink wat onderzoek gedaan maar ik blijf het lastig te vinden om de juiste laptop te vinden. Ik hoop dat jullie me van wat advies kunnen voorzien. Vooralsnog heb ik geen haast (hoewel het natuurlijk super is als ik morgen al een nieuwe laptop zou hebben), maar wachten op deals rond Black Friday is geen drama.
Ten slotte vroeg ik me af of het verstandig is om nu een laptop te kopen of dat wachten verstandiger is vanwege interessante ontwikkelingen qua geheugen of videokaarten etc.
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk twee dingen: 1) muziek opnemen en bewerken en 2) Warzone spelen. De rest is gewoon casual gebruik.
Wat is je budget?
Rond de 1000-1100 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet echt. Ik zit te denken aan een laptop van maximaal 2,5 kg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals ik aangaf ben ik al een tijd aan het rondkijken.
- Geheugen: 16-32 GB (uitbreidbaar is fijn maar geen must).
- Opslag: 512 GB-1 TB (het zou fijn zijn als ik mijn huidige SSD van 512 GB kan aansluiten waardoor ik op 1 TB totaal kom, maar dit is geen dealbreker).
- Videochip: Ik begreep dat het verstandig is om niet voor een GTX maar voor een RTX te gaan omdat dat de toekomst is.
- CPU: i7 of een vergelijkbare Ryzen.
- Refresh rate: minimaal 120Hz