nette afvoer wasmachine in badkamer maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:33
Wij willen de wasmachine van beneden (tijdelijk) naar de badkamer boven verplaatsen.
daarvoor moet er even een afvoertje door het knieschot heen etc.
nou wil ik dit een beetje netjes maken en niet van die grijze pvc pijp beunhazerij hebben lopen;
ik kwam dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dw8r1kIfC3S-3GSA7T7rJrKQj50=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h1bI939tP7X93Ww2SpdM6GzB.png?f=fotoalbum_large

hoe heet zoiets in het nederlands en waar zou ik het kunnen vinden?

Beste antwoord (via Lochnes op 03-09-2021 14:45)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
"Viega inbouwsifon voor toestel met geintegreede watertoevoer".

Of zoek eens op "inbouwsifon wasmachine".

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 03-09-2021 13:32 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
Als je 5635.1 in google gooit kom je genoeg adressen tegen waar je dat ding zou kunnen kopen, ook in Nederland.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xander
"Viega inbouwsifon voor toestel met geintegreede watertoevoer".

Of zoek eens op "inbouwsifon wasmachine".

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 03-09-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Dit zie ik veel in Amerikaanse DIY video’s. Wat ik mij altijd afvraag: normaliter hangen wij in NLD de afvoerslang letterlijk in de afvoerpijp, waardoor zwaartekracht de rest doet nadat de machine het door de slang heeft gepompt.

Die pijp is altijd wijder dan de slang, waardoor je ook geen druk opbouwt in de slang.

In dit geval moet de machine het water letterlijk omhoog pompen door die smalle tuit en door de slangklem kan er geen lucht bij. Gaat dat goed? Ik zou bang zijn dat er druk wordt opgebouwd in de slang en de klem een keer losschiet of iets dergelijks.

Mijn verstand zegt dat het ongetwijfeld werkt, maar ik vind het toch een gek idee.

[ Voor 37% gewijzigd door Ethiron op 03-09-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:33
inbouwsifon, dat zocht ik! thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ethiron schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:40:

In dit geval moet de machine het water letterlijk omhoog pompen door die smalle tuit en door de slangklem kan er geen lucht bij. Gaat dat goed? Ik zou bang zijn dat er druk wordt opgebouwd in de slang en de klem een keer losschiet of iets dergelijks.
In andere landen (o.a. Italië) is dit de standaard manier om een wasmachine aan te sluiten. Het grote voordeel is dat het een gesloten systeem is, als de afvoer verstopt zit gaat het water langzamer of niet weg uit de wasmachine. Met het Nederlandse systeem loopt de buis dan over en klotst het water vervolgens over de zoldertrap naar beneden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
Vaatwassers worden ook in Nederland vaak op deze manier aangesloten. Denk dat het voor een wasmachine ook geen probleem mag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Xander schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:50:
Vaatwassers worden ook in Nederland vaak op deze manier aangesloten. Denk dat het voor een wasmachine ook geen probleem mag zijn.
Totdat je een verstopping krijgt en het zit achter de muur;)

Meestal zit de sifon onder de spoelbak of in de bijkeuken en is het esthetisch niet zo belangrijk hoe het eruit ziet. Ik heb liever een sifon waar je bij kunt komen en de grote prut zich in de sifon voor de muur zich ophoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02:54
Xander schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:50:
Vaatwasser kan via je afvoerputje van de gootsteen wel lucht bij komen. Kan je niet met elkaar vergelijk dus lijkt me.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:43

Amphiebietje

In de blubber

Makrolon schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:13:
[...]

Vaatwasser kan via je afvoerputje van de gootsteen wel lucht bij komen. Kan je niet met elkaar vergelijk dus lijkt me.
De afvoer van een wasmachine zit ook op hetzelfde afvoerstelsel als de wasbakken aangesloten, dus daar kan dat ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 16:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mijn afvoer heeft bij het staande deel een luchtgat bij het dak. Geen idee waarom maar is dat niet standaard?

Ik kwam daar achter toen ik dacht dat m'n dak in de fik stond, bleek het waterdamp van de wasmachine te zijn. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02:54
Amphiebietje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:39:
[...]

De afvoer van een wasmachine zit ook op hetzelfde afvoerstelsel als de wasbakken aangesloten, dus daar kan dat ook. ;)
Nee een vaatwasser zit onder de wastafel aangesloten, daar zit de put recht boven dus kan er direct lucht bij. Dat is iets anders dan dat hij op het zelfde 'stelsel' zit aangesloten.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Pagina: 1