Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige pc is ondertussen +10jaar oud en uitgezonderd enkele kleine upgrades (ssd+gpu) is hij nog zoals hij toendertijd aangekocht is. Ik merk dat hij nu wel aan het einde van zijn levendsduur is en hij mag op pensioen.
Taken is voornamelijk wat surfen, basic videobewerking (vakantie filmpjes) en gamen. Qua games gaat het niets speciaals zijn, ik wil gewoon de recente titels vlot kunnen draaien. Voorlopig zou 1080p 60hz moeten voldoen met eventueel een upgrade in de toekomst als ik mijn scherm zou vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gedacht aan een budget van rond de 1.500€ met een maximum van 2.000€ indien de meerprijs een significate verbetering is. Ik weet dat het een slecht moment is om een GPU te kopen, maar daar heb ik me bij neergelegd. Ik zie het niet zitten om nog x aantal maanden te wachten tot de prijzen dalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een ssd via SATA aansluiting, maar ik denk dat dit ook al weer voorbijgestreefd is. Ik zou wel graag mijn scherm houden (DELL U2311H).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie. Het is gebaseerd op eerdere aankoopadviezen die ik bekeken heb.
Componenten kan ik zelf wel in mekaar knutselen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel/Nvidia, maar geen harde eis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC staat in leefruimte, dus bij voorkeur een stil systeem (mag wat extra kosten) en een neutrale case zonder RGB
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
De tijd dat ik nog helemaal mee was met alles dat in hardware land gebeurde is alweer even geleden. Graag even checken of alle onderdelen bij mekaar passen en prijs/kwaliteit in orde zijn.
Ik denk dat ik op het moederbord ook nog wat zou kunnen besparen.
Mijn huidige pc is ondertussen +10jaar oud en uitgezonderd enkele kleine upgrades (ssd+gpu) is hij nog zoals hij toendertijd aangekocht is. Ik merk dat hij nu wel aan het einde van zijn levendsduur is en hij mag op pensioen.
Taken is voornamelijk wat surfen, basic videobewerking (vakantie filmpjes) en gamen. Qua games gaat het niets speciaals zijn, ik wil gewoon de recente titels vlot kunnen draaien. Voorlopig zou 1080p 60hz moeten voldoen met eventueel een upgrade in de toekomst als ik mijn scherm zou vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gedacht aan een budget van rond de 1.500€ met een maximum van 2.000€ indien de meerprijs een significate verbetering is. Ik weet dat het een slecht moment is om een GPU te kopen, maar daar heb ik me bij neergelegd. Ik zie het niet zitten om nog x aantal maanden te wachten tot de prijzen dalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een ssd via SATA aansluiting, maar ik denk dat dit ook al weer voorbijgestreefd is. Ik zou wel graag mijn scherm houden (DELL U2311H).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie. Het is gebaseerd op eerdere aankoopadviezen die ik bekeken heb.
Componenten kan ik zelf wel in mekaar knutselen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel/Nvidia, maar geen harde eis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC staat in leefruimte, dus bij voorkeur een stil systeem (mag wat extra kosten) en een neutrale case zonder RGB
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
De tijd dat ik nog helemaal mee was met alles dat in hardware land gebeurde is alweer even geleden. Graag even checken of alle onderdelen bij mekaar passen en prijs/kwaliteit in orde zijn.
Ik denk dat ik op het moederbord ook nog wat zou kunnen besparen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI | € 149,04 | € 149,04 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X 8G LHR | € 749,- | € 749,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A650GF | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 PCIe 3.0 NVMe M.2 SSD 1TB | € 101,90 | € 101,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.469,74 | ||