Toon posts:

moederbord dood of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enkele dagen met winxp gewerkt te hebben heb ik hem er maar af gegooid omdat het super instabiel was. Liep steeds vast. Als ik een cd in m'n cd-rom of brander deed om te lezen, hartstikke vast. Nu weer 2000 erop en nog steeds hetzelfde. Moederbord kapot????

Het is een ASUS A7A266.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
heb ik wel eens gehad in win2k.

Was iets met die chip away virus + via drivers + volgorde van aansluiten ide apparaatjes...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Nee, het hoeft absoluut niet je moederbord te zijn.
Het beste wat je kan doen is;
Haal eerst eens wat onnodige apparaten los van je computer en zet je bios op default instellingen.
Ga nu eerst formateren.
Zet nu windows xp er op.
Plaats nu onmiddellijk je 4 in 1 drivers.
Als dit allemaal goed gaat, kun je 1 voor 1 alles weer aansluiten en je bios weer stap voor stap aanpassen.
Dit moet lukken.
Zoniet, denk dan eerst aan je geheugen wat defect is t.o.v.
moederbord.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
a7a266 heeft geen via chipset maar een ali (kut chip trouwens). Heb nieuwste drivers van de Ali site geinstalleerd. Nog steds problemen. Zowel win2k als xp.

Ik denk dat ik gewon m'n bord ga ruil;en voor een a7v266. kan zoiezo geen kwaad. (werk bij computerfirma, dus geen prob. klein beetje bijbetalen).

Verwijderd

Eerst kijken of 'ie onder consumenten OS'en stabiel blijft, zoals windows 98SE of ME.

Kijk dan door of 'ie inderdaad niet door een toegevoegde/ontbrekende driver niet functioneert....

brakke mobo's starten in de regel niet op, dus als je win2k erop krijgt dan lijkt me het mobo wel redelijk goed.