Minecraftlaptop voor beginner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20
Dag! Ik zoek een laptop voor mijn dochter
Gebruik zal vooral internetten, youtube en dergelijke zijn. Daarnaast wil ze met Minecraft aan de slag. Ze heeft nog weinig ervaring met Minecraft, dus heel fancy zal dat voorlopig wel niet worden. Heb wel al een avondje zitten lezen hier, maar ik kom er niet helemaal uit. 1650/1660ti? In het ene draadje kan dat prima, in een ander lees ik dan weer dat dat te traag is.

Wat is je budget?
Ik snap dat ik voor €1500.00 een redelijk knappe laptop kan krijgen. Als ik hier zoek worden nogal wat laptops vanaf ± 1000 euro aangeraden. Kan ik best betalen, maar dat is me toch wat te gortig om een beetje te spelen met Minecraft. Kan dat voor een beginner ook met 700/800 euro of minder?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het is geen schoollaptop, dus hij zal niet of nauwelijks het huis uit komen. Een wat groter scherm ( 15.4/15.6 heeft de voorkeur. Accuduur is geen dealbreaker.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt eigenlijk niet uit. Wel graag een beetje stevige laptop. Het is een tiener, en de huidige laptop ziet er inmiddels uit alsof ie onder een vrachtwagen terecht is gekomen. (werkt nog wel gelukkig)

[ Voor 67% gewijzigd door KMvrtr op 03-09-2021 11:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:28
@KMvrtr
Volgens mij ben je vergeten of nog bezig je topicstart in te vullen.

Voor zover bij mij bekend hangt Minecraft voor een groot deel aan de snelheid van de processor.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 03-09-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Te snel op enter gedrukt.
Was hem al aan het bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:33
Hier al gekeken: reviews: Laptop Best Buy Guide - De beste schoollaptops van augustus 2021
? Hoewel de titel over schoollaptop praat maakt dat natuurlijk niet heel veel uit.. Het is wel een mooie analyse met verschillende prijsranges..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Sorry voor de late reactie.
Ja, daar had ik al even gekeken. Maar ik loop als leek vooral vast op videokaart.
Wat heb je nu minimaal nodig als grafische kaart om Minecraft te kunnen draaien?
Ik lees enerzijds dat dat met een 1650 prima kan. Anderen comments vertellen dat echt niet voldoende is.
Elders lees ik weer de 1660ti. En er zijn natuurlijk vast nog meer merken en types.
Ik weet natuurlijk niet hoe hoog ieder de lat daarin legt, maar dan vind ik het dus echt lastig worden .

[ Voor 0% gewijzigd door KMvrtr op 17-09-2021 10:27 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 21:06
minecraft is een geheugenvreter en een processor snelheid...

Weet je toevallig om welke versie minecraft het gaat ?

De JAVA versie of de Windows Store versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Wist niet eens dat je verschillende versies had?! 8)7
Ze heeft nog geen minecraft. En ze gaat het op de laptop spelen.
Welke kan ik dan het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Die Java versie is heel populair vanwege alle mods die bestaan die zijn volgens mij minder aanwezig bij de windows 10 versie. JAVA versie loopt ook voorop met nieuwe functies etc. omdat het de originele versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Misschien iets ter vergelijking, ik speel het zelf ook wel eens.De JAVA versie, met een shit ton aan mods.

i5-8600K
16GB 3200mhz DDR4
GTX 970
NVME SSD

En dit systeem heeft al moeite met bepaalde werelden vooral als er veel spelers zijn en veel blocks/chuncks ingeladen moeten worden.

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH)

Dit is echt geen overbodige luxe, dit zorgt ervoor dat alles gewoon smooth gaat.

En anders gewoon een desktop kopen als dat een optie is, vaak iets meer bang for bucks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
AcidBanger schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:30:
minecraft is een geheugenvreter en een processor snelheid...

Weet je toevallig om welke versie minecraft het gaat ?

De JAVA versie of de Windows Store versie ?
Dus wat zou ik dan als minimale specs aan moeten houden?
Haar vriendinnen zitten allemaal op de Windows versie hoor ik net. Dus daar ga ik dan ook maar van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Als je voor raytracing wilt gaan zou ik sowieso zorgen dat je een RTX 3060 erin hebt zitten.
16 GB geheugen en een Ryzen 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
https://www.youtube.com/watch?v=9qxfavtUs7w

Voor het geval je niet weer wat Ray tracing is, het maakt echt een verschil voor de beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 19:31

Pos

Minecraft is iets genuanceerder qua vereisten dan @AcidBanger doet voorkomen.

Ja het kan een memory-hog zijn, afhankelijk van hoe je speelt.

Mijn oude i3 7020, onboard intel graphics, met 4 gig ram draait op een lokale instance (eigen wereld), nadat alles ingeladen is op 75fps gemiddeld. Ding koste 300 euro.

Prima dus voor de wat lagere eisen.

Op multiplayer servers met verschillende mods hoef ik daar niet mee te komen.

Ook is de game afhankelijk van de hardware van de server. Als die op zijn tenen loopt, kan je nog een bakbeest van een machine hebben, dan is de ervaring alsnog belabberd.

Hoe oud is je tiener? En wat verwacht je wat ze wil doen nadat ze wat bekender is met de game?

Headsetje op en via discord praten met vriendjes en vriendinnetjes, grote multiplayer servers bezoeken?

Ik denk dat 7 a 800 euro een prima budget kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42

Smurf

Detri

KMvrtr schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:57:
[...]

Dus wat zou ik dan als minimale specs aan moeten houden?
Haar vriendinnen zitten allemaal op de Windows versie hoor ik net. Dus daar ga ik dan ook maar van uit.
Volgens mij kan je het met Minecraft zo gek maken als je maar wilt.. Ook qua hardware specs. Mijn oudste (bijna 9) heeft Minecraft ontdekt via youtube en vriendjes op school, maar die speelt nu op een oude HP Probook (7e gen i5 processor, 8GB geheugen en een SSD) die ik in elkaar gefrankensteind heb van wat deels defecte hardware op het werk.
Dat draait prima voor zover ik kan zien. Zal vast niet continue 60FPS halen maar hij is er maar wat blij mee :)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Vrienden van mij hebben het zelfs op een celeron met 4GB RAM en een HDD gespeeld. Het kan dus wel. Je moet alleen je verwachtingen bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
Natuurlijk kan dit met een celeron, zelfs met een P4 zal je het werkend krijgen maar de speelervaring als die goed moet zijn zonder haperingen etc. en je wilt alles qua quality op max en max render distance etc. wordt het gewoon beefy... Liever dan gelijk maar alles goed zodat je zeker geen gezeur hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 17:22
Misschien gekke vraag, maar is het mogelijk om erachter te komen met welke specs die vriendinnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Zou een vraag/aanbod notebook kopen van mede tweaker met mininmaal 4 sterren beoordeling en diverse verkopen op zijn/haar naam.

Op deze zou het heerlijk moeten lopen
V&A aangeboden: HP Omen 15-dh0600nd
V&A aangeboden: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX002QMH) RTX 2060 i7-9750H 16GB ...
V&A aangeboden: Dell XPS 15 7590 (2019) i7/16GB/512GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26
AcidBanger schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:57:
En dit systeem heeft al moeite met bepaalde werelden vooral als er veel spelers zijn en veel blocks/chuncks ingeladen moeten worden.
[/quote]Dat speelt vooral bij world-gen, dus als er nieuwe chunks gegenereerd moeten worden, en bij modded multiplayer als er (veel te) veel chunks geladen zijn, en daar heb je zelfs last van met de nieuwste processoren en videokaarten.

World-gen kom je niet zomaar onderuit, maar de rest heb je zelf een heel eind zelf in de hand door te spelen met de grafische instellingen of een andere server te zoeken (of aan de serverbeheerders te vragen het gebruik van chunkloaders te limiteren). IMHO is CPU voor belangrijker voor Minecraft dan GPU. Minecraft op low graphics is nog steeds heel goed speelbaar.

Qua geheugen, zonder mods maakt het allemaal niet zo veel uit, als je mét mods (en dus de Java-versie) gaat spelen zou ik kijken of 16 GB lukt, maar 8 GB is ook te doen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Hoe oud is je tiener? En wat verwacht je wat ze wil doen nadat ze wat bekender is met de game?

Headsetje op en via discord praten met vriendjes en vriendinnetjes, grote multiplayer servers bezoeken?

Ik denk dat 7 a 800 euro een prima budget kan zijn.
Dit dus. Ze is 16 en wil mee gaan doen met vrienden en vriendinnen op discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Het moet in ieder geval de Java versie worden. Daar speelt de rest ook mee weet ik inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 20:41

Tahref

God bless you

Vond dit https://www.bol.com/nl/nl...yYNMZg_0_8.9.ProductTitle

Als die niet bevalt kan hem hem binnen 30 dagen terug sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Voor nu is het de 2e kans aanbieding geworden die Tahref tipte.
Hopelijk bevalt ie goed!
Pagina: 1