Geen toegang tot google account, inloggegevens bekend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-03 13:42
Mijn vraag
Hoi allemaal, ik heb een probleem met het verkrijgen van toegang tot mijn google account. Het gaat in dit geval om een account die door meerdere personen gebruikt wordt en ook via meerdere devices wordt benaderd en op meerdere locaties. Google heeft nu het idee dat er ongebruikelijke activiteit op het account plaats vindt en sluit daardoor alles af.

Ik heb de beschikking over de gebruikersnaam en het wachtwoord en wanneer ik deze netjes invul vraagt Google me om een telefoonnummer met de melding:

Verifiëren dat jij het bent
Dit apparaat wordt niet herkend. Voor je veiligheid wil Google er zeker van zijn dat jij het bent.

Ik geef mijn telefoonnummer op, krijg een Google verificatiecode opgestuurd welke ik netjes invul en kom vervolgens op een pagina met de melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxxSJKvti-BSyeuiGLSRK3MdZvE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nQvORJHsafdIAd3WBuersmLy.png?f=fotoalbum_large

Ongeacht welk telefoonnummer ik hier invul, Google blijft me de melding geven dat dit telefoonnummer al te vaak is gebruikt voor verificatie. Of ik nu mijn eigen mobiele nummer, dat van mijn vrouw, een vriend, of zelfs mijn vaste telefoonnummer opgeef, ik krijg geen SMS of telefoontje en zie alleen maar dat 'dit telefoonnummer al te vaak is gebruikt voor verificatie'.

Eindstand, ik kom op geen enkel mogelijke manier in mijn account en ook wanneer ik accountherstel van Google probeer te volgen krijg ik direct de melding dat ze niet kunnen verifiëren dat ik het ben.

Google is zelf onbereikbaar, wat ik overigens niet wist maar er is geen enkele klantenservice te bereiken. Ik heb geen idee hoe ik nu alsnog toegang kan krijgen en het aanmaken van een nieuw account klinkt leuk maar betekent dat het gebruikte mailadres dus onbruikbaar wordt en dat is onwenselijk.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Chrome

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op alle mogelijke manieren de support aanwijzingen van Google gevolgd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jarnotimmermans ik zou haast zeggen dat daar het originele telefoonnummer ingevoerd moet worden, waar destijds het account mee aangemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jarnotimmermans schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:16:
ngeacht welk telefoonnummer ik hier invul, Google blijft me de melding geven dat dit telefoonnummer al te vaak is gebruikt voor verificatie. Of ik nu mijn eigen mobiele nummer, dat van mijn vrouw, een vriend, of zelfs mijn vaste telefoonnummer opgeef, ik krijg geen SMS of telefoontje en zie alleen maar dat 'dit telefoonnummer al te vaak is gebruikt voor verificatie'.
Voor de verificatie zal alleen het nummer werken dat je zelf ooit hebt opgegeven bij Google. Het zou geen verificatiemogelijkheid zijn als je elk willekeurig nummer zou kunnen opgeven om een sms-code te ontvangen.

Ben je misschien ooit van nummer gewisseld? Heb je al geprobeerd te variëren tussen het nummer invullen met en zonder landcode, dus als +31612345678 en 0612345678?

edit:
Ik geef mijn telefoonnummer op, krijg een Google verificatiecode opgestuurd welke ik netjes invul en kom vervolgens op een pagina met de melding:
Dit impliceert dat je nummer dus correct is. Waarom hij twee keer achter elkaar om een code vraagt is mij onduidelijk. Misschien een tijdelijke storing bij Google? Probeer eens een andere browser en/of gooi je cookies/cache weg.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 03-09-2021 11:28 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

jarnotimmermans schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:16:
Mijn vraag
Hoi allemaal, ik heb een probleem met het verkrijgen van toegang tot mijn google account. Het gaat in dit geval om een account die door meerdere personen gebruikt wordt en ook via meerdere devices wordt benaderd en op meerdere locaties. Google heeft nu het idee dat er ongebruikelijke activiteit op het account plaats vindt en sluit daardoor alles af.

Ik heb de beschikking over de gebruikersnaam en het wachtwoord en wanneer ik deze netjes invul vraagt Google me om een telefoonnummer met de melding:

Verifiëren dat jij het bent
Dit apparaat wordt niet herkend. Voor je veiligheid wil Google er zeker van zijn dat jij het bent.

[Afbeelding]

Ongeacht welk telefoonnummer ik hier invul, Google blijft me de melding geven dat dit telefoonnummer al te vaak is gebruikt voor verificatie. Of ik nu mijn eigen mobiele nummer, dat van mijn vrouw, een vriend, of zelfs mijn vaste telefoonnummer opgeef, ik krijg geen SMS of telefoontje en zie alleen maar dat 'dit telefoonnummer al te vaak is gebruikt voor verificatie'.

Eindstand, ik kom op geen enkel mogelijke manier in mijn account en ook wanneer ik accountherstel van Google probeer te volgen krijg ik direct de melding dat ze niet kunnen verifiëren dat ik het ben.

Google is zelf onbereikbaar, wat ik overigens niet wist maar er is geen enkele klantenservice te bereiken. Ik heb geen idee hoe ik nu alsnog toegang kan krijgen en het aanmaken van een nieuw account klinkt leuk maar betekent dat het gebruikte mailadres dus onbruikbaar wordt en dat is onwenselijk.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Chrome

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op alle mogelijke manieren de support aanwijzingen van Google gevolgd.
Kon je in ene niet meer inloggen, of heeft iemand een mail gehad (die allicht niet van Google was) en is het gewoon phising?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 11:03
Ik heb een half uur geleden ofzo ook een mailtje van google gehad (niet gekeken of het legitiem was) met advies mijn account extra te beveiligen. Staat een knop in om dat te doen, maar dat zijn dus knoppen/links die je nooit moet gebruiken. Altijd handmatig naar de website gaan en dan de beveiliging fixen.

Heb je nog andere manieren om het wachtwoord te resetten? Bijvoorbeeld via een ander e-mailadres, wachtwoord vraag of melding op een ingelogde telefoon?

[ Voor 50% gewijzigd door RollieBollie op 03-09-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnotimmermans
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-03 13:42
OmeJoyo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:26:
[...]

Kon je in ene niet meer inloggen, of heeft iemand een mail gehad (die allicht niet van Google was) en is het gewoon phising?
Ik durf in alle eerlijkheid niet te vertellen sinds wanneer we niet meer kunnen inloggen en of daar iets specifieks aan vooraf is gegaan. Zoals gezegd, het is een mailadres wat door meerdere mensen (10+) gebruikt wordt.
Gizz schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:25:
[...]

Dit impliceert dat je nummer dus correct is. Waarom hij twee keer achter elkaar om een code vraagt is mij onduidelijk. Misschien een tijdelijke storing bij Google? Probeer eens een andere browser en/of gooi je cookies/cache weg.
Andere browser e.d. werkt niet, andere telefoon, tablet, laptop e.d. ook niet.
OmeJoyo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:26:
[...]

Zoals gezegd, ik weet niet meer sinds wanneer het inloggen niet meer werkt.
RollieBollie schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:47:
Ik heb een half uur geleden ofzo ook een mailtje van google gehad (niet gekeken of het legitiem was) met advies mijn account extra te beveiligen. Staat een knop in om dat te doen, maar dat zijn dus knoppen/links die je nooit moet gebruiken. Altijd handmatig naar de website gaan en dan de beveiliging fixen.

Heb je nog andere manieren om het wachtwoord te resetten? Bijvoorbeeld via een ander e-mailadres, wachtwoord vraag of melding op een ingelogde telefoon?
Nee andere manieren lijken er niet te zijn. Ik kan in ieder geval geen andere manieren ter verificatie opgeven en met accountherstel moet ik ook via mijn telefoonnummer werken wat dus niet wordt geverifieerd. Het lijkt wel een soort loophole waar ik in zit.

Overigens geen mails gehad of iets dergelijks waar we in zijn getrapt.
Pagina: 1