laptopmetlinux.nl betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 00:49

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ik mag van mijn werk een laptop voor me zelf uitkiezen.

Nu kwam ik deze website tegen. https://laptopmetlinux.nl/ hebben tweakers daar ervaring mee?

Ik zoek een laptop met het liefste linux of waar linux prima op draait. Om te kunnen coderen. Niet te groot met een lange accu duur.

Edit: lenovo laptop uitgekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door daft_dutch op 15-09-2021 19:48 ]

>.< >.< >.< >.<

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:23
Gebruik al jaren Dell Lattitude laptops en zet er gelijk na ontvangst OpenSuSE op, geen enkel probleem, draait stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Waarom niet gewoon een stevige HP of Dell laptop, en daar zelf Linux op installeren?

Linux draait bijna overal op, ik zou gewoon een bekend merk pakken waar zeker drivers voor te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ben niet bekend met ze. Wel een handige "dienst" voor wie minder kennis heeft van de onderliggende zaken en gewoon een werkende computer wil, maar dan met een Linux distributie er op.

Verder eens met bovenstaande: je kunt redelijk blind Dell, HP of Lenovo aanschaffen, kies dan bij voorkeur wel een "zakelijk" model, en installeer daar een distributie naar keuze op.
Dell en Lenovo leveren ook zelf laptops met Linux voorgeïnstalleerd. Daar kun je ook nog naar kijken. En tevens is dat een goede richtlijn voor welke modellen goed zullen werken. Zelf gebruik ik een Lenovo ThinkPad T470 en hebben collega's van mij recentere T-series en mogelijk zit er ook een E-serie her en der tussen, wat allemaal goed werkt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

daft_dutch schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:05:
Ik mag van mijn werk een laptop voor me zelf uitkiezen.

Nu kwam ik deze website tegen. https://laptopmetlinux.nl/ hebben tweakers daar ervaring mee?

Ik zoek een laptop met het liefste linux of waar linux prima op draait. Om te kunnen coderen. Niet te groot met een lange accu duur.
Ga je ‘m ook echt zakelijk gebruiken? Zou je dan niet beter een laptop met 24-uur onsite support kunnen nemen? Voor die vervelende situatie wanneer de laptop kapot gaat en jij niet 6 weken kunt wachten terwijl de webshop het ding voor reparatie naar Polen stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05 08:37
Helemaal mee eens met alle bovenstaande reacties. Neem een Dell laptop via Dell haar zakelijke kanaal (dus met onsite support) en zet daar zelf een Linux distro op.

Persoonlijk heb ik met de zakelijke tak van Dell hele goede ervaringen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
downtime schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:25:
[...]

Ga je ‘m ook echt zakelijk gebruiken? Zou je dan niet beter een laptop met 24-uur onsite support kunnen nemen? Voor die vervelende situatie wanneer de laptop kapot gaat en jij niet 6 weken kunt wachten terwijl de webshop het ding voor reparatie naar Polen stuurt.
Nee hij is voor eigen gebruik. Maar support lokaal is wel practisch.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1992xD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 21:56
Eigenlijk is het niet meer van deze tijd dat gebruikers niet kunnen kiezen of ze wel of geen OS afnemen bij een device. Stiekem is de licentie toch verwerkt in de prijs van het device. Is wel goed voor bedrijven als Pine64.

Mijn advies, als je echt een Linux laptop wil kopen, ga voor een internationaal bedrijf met een goede reputatie. Pine64 heeft veel gebaseerd op ARM. System76 heeft ook enterprise grade hardware. Purism Librem is ook een goede optie.

Daarnaast heeft Dell ook Linux laptops, als je goed zoekt. Deze komen dan met RHEL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ray1992xD schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:35:
Eigenlijk is het niet meer van deze tijd dat gebruikers niet kunnen kiezen of ze wel of geen OS afnemen bij een device. Stiekem is de licentie toch verwerkt in de prijs van het device.
Niet echt. Voor OEM’s is een Windows licentie zo goedkoop dat dat voor de prijs van het apparaat nauwelijks scheelt. Sterker nog: Fabrikanten verdienen aan de meegeleverde bloatware (trials voor Office, virusscanners en andere meuk) zoveel dat die laptop met OS onder de streep wel eens goedkoper kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1992xD
downtime schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:59:
[...]

Niet echt. Voor OEM’s is een Windows licentie zo goedkoop dat dat voor de prijs van het apparaat nauwelijks scheelt. Sterker nog: Fabrikanten verdienen aan de meegeleverde bloatware (trials voor Office, virusscanners en andere meuk) zoveel dat die laptop met OS onder de streep wel eens goedkoper kan zijn.
Goed punt!!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Andere laptop besteld met ongeveer de zelfde specs bij een bekender merk.

https://www.lenovo.com/nl...-AMD-G2/p/21A0CTO1WWNLNL1

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Net besteld zonder windows. 160 euro goedkoper.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1992xD
daft_dutch schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:47:
[...]

Net besteld zonder windows. 160 euro goedkoper.
Die ga ik onthouden!
Pagina: 1