Nvidia Shield Pro of DS220+ of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 14:27
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik heb nu een Synology DS116. Alleen geeft mijn HDD steeds vaker corrupte sectors, dus ik moet in ieder geval de HDD vervangen. Tot nu toe gaat het streamen van videos (1080p maar ook 4K) prima via Plex en DS Video via mijn (oude) tv. Niet alles wordt ondersteund, maar via Plex op de Xbox Series X leek het goed te gaan.

Maar mijn vraag. Ik twijfel of ik naast de HDD ook mijn NAS wil vervangen door bv de DS220+. Die lijkt wat toekomstbestendiger wat betreft video en audio formaten? Toen las ik iets over de Nvidia Shield Pro die ook kan dienen voor de transcoding. Dan zou ik die kunnen aanschaffen icm een nieuwe HDD voor mijn huidige DS116 NAS. Iets wat ik niet zeker weet, maar de Xbox Series X transcodeert ook via Plex? Dit zou ik zelf uiteraard ook kunnen uitzoeken door te proberen...

Wat is je budget?
Maak niet zoveel uit. Een DS220+ met 6TB kost al snel rond de 500,-. Een HDD met Nividia Shield Pro zal rond de 380,- zijn dus dat scheelt toch weer iets.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology NAS bevalt me nu goed, dus mijn volgende NAS ook graag van dat merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Samsung KS7000 tv en een Xbox Series X. Synology DS116 bedraad aangesloten op de router.