CCTV software, advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decarsul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 12:44
Hoi allen,

Kon geen specifieke sectie vinden, dus proberen we het hier even.

Thuis begint het steeds meer op 'fort knox' te lijken, en zit ik inmiddels op 12 video camera's om mijn huis en, voornamelijk paarden, in de gaten te houden.

Ik gebruik nu Shinobi CCTV, maar support en documentatie laten naar mijn idee te wensen over. Zeker nu dat ik tegen stabiliteit issues aanloop, waarbij ik na 2 dagen niet meer genoeg heb aan 32GB geheugen met 8 cores, geinstalleerd via ubuntu. (hetzelfde issue als ik tensorflow met 1050ti gebruik voor motie detectie)

Dus . . . ik ben op zoek naar alternatieven die daadwerkelijke als server draaien. Dat ik de server via web of een client kan benaderen is naar mijn idee om het even. Maar loop nu een beetje vast met alternatieven op basis van mijn wensen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met suggesties.

Eissen:
- Motion detection
- Region detection, waarbij de regio niet bestaat uit vierkanten
- Ondersteuning voor zowel Dahua als Reolink camera's
- degelijke documentatie van de applicatie / suite
- zo goedkoop mogelijk

Verder heb ik niet de voorkeur de applicatie / server binnen windows te draaien. Dit vanwege het update beleid van Windows. Wil niet dat mijn beveiligingsysteem ineens offline is omdat windows besloot te updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Decarsul op 03-09-2021 09:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:57

Pazo

Mroaw?

Omdat ik het zelf gebruik zat ik direct te denken aan BlueIris, maar het nadeel is dat het Windows only is... Of je zou het evt in een VM moeten draaien.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26
Misschien is iSpy iets? Ook voor bv Linux te krijgen. Of ZoneMinder, ook wel een bekende.

[ Voor 27% gewijzigd door Nielson op 03-09-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decarsul
Pazo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:56:
Omdat ik het zelf gebruik zat ik direct te denken aan BlueIris, maar het nadeel is dat het Windows only is... Of je zou het evt in een VM moeten draaien.
Een VM is geen probleem om op te zetten, daar ik alles vanaf Unraid draai. Shinobi op moment draait ook in een Ubuntu VM. Maar ook VM's met windows vinden dat ze automatisch moeten updaten (al tegen dit probleem aangelopen met een game server die ik binnen een VM draai). Tenzij ik iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decarsul
Nielson schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:57:
Misschien is iSpy iets? Ook voor bv Linux te krijgen. Of ZoneMinder, ook wel een bekende.
Zoneminder heb ik geprobeerd via een docker, niet erg goede ervaringen mee. sowieso zijn de regio's met vierkanten en ik krijg me een lading jpegs op de server waar ik niet goed van wordt. Kon ook niet echt goede documentatie / guides vinden.

Had niet door dat Ispy ook op linux draait, zal daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:57

Pazo

Mroaw?

Ik moet zeggen dat ik Windows 10 als server OS gebruik. Die PC staat dus 24-7 aan. Ja, die gaat wel eens updaten, maar start dan gewoon zelf weer op en BlueIris start dan ook weer op. Je hebt dan hoogstens enkele minuten geen beeld gehad. Persoonlijk heb ik daar zelf geen problemen mee.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decarsul
Pazo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:02:
Ik moet zeggen dat ik Windows 10 als server OS gebruik. Die PC staat dus 24-7 aan. Ja, die gaat wel eens updaten, maar start dan gewoon zelf weer op en BlueIris start dan ook weer op. Je hebt dan hoogstens enkele minuten geen beeld gehad. Persoonlijk heb ik daar zelf geen problemen mee.
Ik begrijp wat je zegt, maar ik vind het niet acceptabel dat die dingen automatisch, zonder mijn medeweten worden uitgevoerd. Als ik een update uitvoer, wil ik er bij zijn, dat ik weet wanneer het gebeurd en ik niet ineens een dag of 2 later erachter kom dat mijn camera's niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decarsul
Nielson schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:57:
Zag dat er ook een docker voor iSpy was. Die nu aan het testen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Decarsul schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:20:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar ik vind het niet acceptabel dat die dingen automatisch, zonder mijn medeweten worden uitgevoerd. Als ik een update uitvoer, wil ik er bij zijn, dat ik weet wanneer het gebeurd en ik niet ineens een dag of 2 later erachter kom dat mijn camera's niet meer werken.
Dan stel je dat in bij de instellingen (ja, dat is ook mogelijk binnen W10, je moet alleen wel af en toe kijken of een reboot niet noodzakelijk is, maar daar heb je wel een paar dagen de tijd voor).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1