verkeerd adres gebruikt hoe crypto terug te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Henkd1979
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Mijn vraag

Ik heb per ongelijk via mijn Binance account USDT via het TRX network naar mijn Bitvavo overgemaakt op TRX.

Volgens Binance is de transactie goed verlopen. alleen komt het niet aan. Bitvavo zegt dat zijn TRX network niet ondersteunen.

is er een mogelijkheid om de cryptomunten terug te krijgen?

Gr Henk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjebakker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-03 17:46
Beste Henk,

Als ik jou was zal ik contact opnemen met Bitvavo, maar als ''Bitvavo zegt dat zijn TRX network niet ondersteunen.'' betekent dat je dat al hebt gedaan zal ik dit nog eens gaan proberen. Ik kan geen andere manier bedenken, immers 'not your keys not your coins'

Ben zelf niet bekend met het gebruik van TRX, maar met andere chains waarop USDT is gewrapped verschijnen de USDT dan op je hoofdaccount/adres/wallet als token. Net zoals dit dan zou gebeuren op ETH in de vorm van een ERC-20 token.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:53

lasharor

7 december 2004

Wat is het adres waar je het naar hebt overgemaakt?

Als dit een Bitvavo wallet is dan kan daar iemand manueel weer die coins terugsturen.

Moet je maar net iemand te pakken krijgen die dat voor je wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkd1979
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Ik ga het proberen om nog maals contact te leggen met Bitvavo. en zien of ze het manual terug kunnen storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Henkd1979 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:46:
Ik ga het proberen om nog maals contact te leggen met Bitvavo. en zien of ze het manual terug kunnen storten.
Vaak kan het wel, maar zitten er servicekosten aan verbonden. Bij Kraken was dat voorheen 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:11

FJA

Hai Henk, ik heb hetzelfde probleem en vroeg me af of je uiteindelijk medewerking van Bitvavo hebt gekregen of niet? Ik overweeg juridische stappen te nemen, laat het me weten als je geinteresseerd bent om aan te sluiten (ben zelf jurist en zou geen advocaat nodig hebben hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
FJA schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:37:
Hai Henk, ik heb hetzelfde probleem en vroeg me af of je uiteindelijk medewerking van Bitvavo hebt gekregen of niet? Ik overweeg juridische stappen te nemen, laat het me weten als je geinteresseerd bent om aan te sluiten (ben zelf jurist en zou geen advocaat nodig hebben hiervoor)
Succes met je juridische stappen.

Aangezien ze een joekel van een disclaimer hebben staan zodra je je USDT adres opvraagd bij Bitvavo heb je weinig om juridische stappen mee te zetten.

Ik denk dat je verder komt met het heel lief vragen...

De disclaimer zegt namelijk:
Momenteel ondersteunen we alleen het hoofdnetwerk Ethereum (ERC-20). Andere netwerken worden niet ondersteund. Het gebruik ervan leidt tot het verlies van je digitale valuta.

Als je dan vervolgens zelf niet goed oplet en het verkeerde netwerk kiest dan heb je juridisch geen poot om op te staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:07

knakworst

Get more sats!

Acidrain schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:40:
[...]

Succes met je juridische stappen.

Aangezien ze een joekel van een disclaimer hebben staan zodra je je USDT adres opvraagd bij Bitvavo heb je weinig om juridische stappen mee te zetten.

Ik denk dat je verder komt met het heel lief vragen...

De disclaimer zegt namelijk:
Momenteel ondersteunen we alleen het hoofdnetwerk Ethereum (ERC-20). Andere netwerken worden niet ondersteund. Het gebruik ervan leidt tot het verlies van je digitale valuta.

Als je dan vervolgens zelf niet goed oplet en het verkeerde netwerk kiest dan heb je juridisch geen poot om op te staan..
Jouw disclaimer zet me aan het denken. Die is op zich redelijk duidelijk. Maar is het juridisch houdbaar als je Polygon aanbiedt met een eigen netwerk, en als je dat niet ondersteunt, je in feite wrapped polygon op het ethereum netwerk aanbiedt. Op hun eigen website zeggen ze zelfs Polygon wallet included.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YejOoE9H0eCx_zeKEaPJetcNLjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Th1Xjs2PsTHtNcvScJN05zhL.jpg?f=fotoalbum_large

Storing Polygon and other digital assets requires a wallet, but don’t worry: Bitvavo’s hosted wallet allows you to store Polygon without any technical knowledge.

Bitvavo offers standard hosted wallets for all digital assets that are offered on the platform.

https://bitvavo.com/en/polygon

Al met al brengt Bitvavo zich met die lekenuitleg wel in een lastig parket. Mag je dan niet aannemen dat ze Polygon ondersteunen als ze die coin aanbieden 8)7

Edit: Nog even gekeken op Bitvavo. Er staat: Zorg ervoor dat het netwerk dat je selecteert het Ethereum (ERC-20) netwerk is. Als je het verkeerde netwerk gebruikt, kun je al je geld verliezen.

Dat is toch wel vrij duidelijk...

[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 26-06-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshBreda
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-05 20:48
Ik heb hetzelfde probleem. Iemand heeft mij usdt naar mijn trx adres op bitvavo gestuurd via het TRC20 netwerk, aangezien Tron dat ondersteunt. Bitvavo geeft aan dat ze dat niet ondersteunen en dat het alleen verstuurd kan worden via ERC20 netwerk, wat naar mijn weten niet klopt.
Het enige waar ze naar verwijzen is hun stortpagina (waar staat aangegeven dat alleen tron kan worden ontvangen) en de disclaimer, waar staat aangegeven dat hun niet aansprakelijk zijn als hun klant een fout maakt.

De usdt zweeft dus nu ergens in de lucht en Bitvavo kan cq wil niet helpen.

Dit is het kopieer plak verhaal die ze meegeven:

''Helaas hebben wij geen goed nieuws voor u: het verkeerde netwerk is gebruikt waardoor uw tegoeden helaas verloren zijn gegaan.

Er is USDT via het TRX netwerk naar uw Bitvavo-account verstuurd. Wij ondersteunen geen transacties van USDT via dit netwerk. Alleen ERC-20 geldt voor USDT

Aangezien wij geen transacties via dit netwerk ondersteunen, is het voor ons helaas niet mogelijk uw tegoeden terug te krijgen. Hiervoor zijn namelijk de private keys nodig van de betreffende wallet, welke vanwege beveiligingsmaatregelen extern versleuteld zijn en daarom niet voor onze medewerkers beschikbaar. Zo kunnen wij de veiligheid van de tegoeden op ons platform garanderen. Echter vinden wij het uiteraard erg vervelend voor u dat u uw tegoeden bent verloren door het gebruik van een verkeerd netwerk.

Wij informeren onze klanten proactief over het gebruik van het juiste netwerk. Het netwerk dat u dient te gebruiken vindt u op de stortingspagina van de betreffende digitale valuta''.

Er valt wat over te twisten wat er wordt aangegeven, wat echter in dit geval niet helpt om de tegoeden terug te krijgen..

Iemand andere soortgelijke ervaringen of oplossingen?

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:56
JoshBreda schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 00:54:
Ik heb hetzelfde probleem. Iemand heeft mij usdt naar mijn trx adres op bitvavo gestuurd via het TRC20 netwerk, aangezien Tron dat ondersteunt. Bitvavo geeft aan dat ze dat niet ondersteunen en dat het alleen verstuurd kan worden via ERC20 netwerk, wat naar mijn weten niet klopt.
Het enige waar ze naar verwijzen is hun stortpagina (waar staat aangegeven dat alleen tron kan worden ontvangen) en de disclaimer, waar staat aangegeven dat hun niet aansprakelijk zijn als hun klant een fout maakt.

De usdt zweeft dus nu ergens in de lucht en Bitvavo kan cq wil niet helpen.

Dit is het kopieer plak verhaal die ze meegeven:

''Helaas hebben wij geen goed nieuws voor u: het verkeerde netwerk is gebruikt waardoor uw tegoeden helaas verloren zijn gegaan.

Er is USDT via het TRX netwerk naar uw Bitvavo-account verstuurd. Wij ondersteunen geen transacties van USDT via dit netwerk. Alleen ERC-20 geldt voor USDT

Aangezien wij geen transacties via dit netwerk ondersteunen, is het voor ons helaas niet mogelijk uw tegoeden terug te krijgen. Hiervoor zijn namelijk de private keys nodig van de betreffende wallet, welke vanwege beveiligingsmaatregelen extern versleuteld zijn en daarom niet voor onze medewerkers beschikbaar. Zo kunnen wij de veiligheid van de tegoeden op ons platform garanderen. Echter vinden wij het uiteraard erg vervelend voor u dat u uw tegoeden bent verloren door het gebruik van een verkeerd netwerk.

Wij informeren onze klanten proactief over het gebruik van het juiste netwerk. Het netwerk dat u dient te gebruiken vindt u op de stortingspagina van de betreffende digitale valuta''.

Er valt wat over te twisten wat er wordt aangegeven, wat echter in dit geval niet helpt om de tegoeden terug te krijgen..

Iemand andere soortgelijke ervaringen of oplossingen?
Je bent gewoon afhankelijk van de ontvangende partij. Er zijn exchanges die hier wel in faciliteren. Maar ik snap ook dat ze het niet doen. Er zijn altijd waarschuwingen dat je het goede netwerk moet gebruiken om te versturen. Jammer de bammer...

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Pagina: 1