I
[ Voor 99% gewijzigd door Timo ter stege op 22-09-2022 00:10 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Timo ter stege op 22-09-2022 00:10 ]
Volgende keer niet naar het aantal advertenties kijken of hoe lang iemand op Tweakers zit. Volgende keer kijk je naar de beoordelingen die gegeven zijn. Wanneer je daar naar had gekeken had je in ieder geval anders gehandeld denk ik.Timo ter stege schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:58:
… omdat hij al meerdere advertenties had en al even op tweakers zat geloofde ik het wel.
[ Voor 8% gewijzigd door sypie op 02-09-2021 21:05 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
404 Signature not found
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2021 21:13 ]
Testing, one, two ...
Fixing things to the breaking point...
yup. ik weet het. dom dom dom. toen ik vroeg om een filmpje van de videokaart kreeg ik deze ook. daar dacht ik van oke, het zal wel prima zijn.RGAT schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:21:
Tja...Waren een hoop rode/gele vlaggen dus ben bang dat het 'm niet gaat worden
- Nieuw account (2 maanden)
- Geen activiteit behalve dure GPU advertenties
- Ergens in een uithoek van het land
- Wilt gelijk over Whatsapp/buiten Tweakers om communiceren
- Meerdere GPU's tegelijk te koop
- Afspraak kan, maar wordt gelijk al een beperking genoemd ('ruim van te voren afspraak')
nope. via tikkie. dus dat word niksGianniDPC schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:25:
Toevallig betaald met Paypal of Visa? Dan kun je nog makkelijk je geld terugeisen bankoverschrijving wordt moeilijker denk ik.
This too shall pass
heb eigenlijk alleen maar een telefoon nummer.Galinsky schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:27:
nog even 5 dagen wachten (na je betaling) dan kan je aangifte doen in zoverre dat zin heeft natuurlijk. Gaat wel om een flink bedrag.
En als je meer info hebt misschien zijn adres een 1 of ander programma inschakelen.
ja mn geld ga ik sws niet terug krijgen. domme fout. rest kan ik altijd proberen.Farabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:30:
sorry, maar ik lees hier toch wat ''sprookjes''. je bent je geld kwijt + de bank gaat je niet helpen + aangifte gaat ook niet helpen. Tip: diep ademen en verder leven.
[ Voor 9% gewijzigd door Timo ter stege op 02-09-2021 21:51 ]
[ Voor 48% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 02-09-2021 22:00 ]
Team anti-scalp - wauw..
ja en dat helpt? zou ik nog niets eens doen als legitieme verkoperdonnie1992 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:53:
Doe alsof je er 10 wilt kopen maar vraag eerst om legitimatie die hoort bij het rekeningnummer
En dat is relevant hoe? Gaat niet om een legitieme verkoper en als een oplichter denkt een payday van 10.000+ te maken, heb je best kans dat je in ieder geval iets meer (al dan niet legitieme) gegevens achterhaald.Farabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:54:
[...]
ja en dat helpt? zou ik nog niets eens doen als legitieme verkoper
Dan krijg je alsnog gegevens van een fake persoon. Je kan nooit iets persoonlijk achterhalen van die gasten. Dat is een illusie.donnie1992 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:57:
[...]
En dat is relevant hoe? Gaat niet om een legitieme verkoper en als een oplichter denkt een payday van 10.000+ te maken, heb je best kans dat je in ieder geval iets meer (al dan niet legitieme) gegevens achterhaald.
[ Voor 67% gewijzigd door Negakinu op 02-09-2021 22:05 ]
too old, too cold
JohFarabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:59:
[...]
Dan krijg je alsnog gegevens van een fake persoon. Je kan nooit iets persoonlijk achterhalen van die gasten. Dat is een illusie.
Nee, dan heb je juist alsnog niets haha. Maar goed. We zien wel wat er gebeurt.donnie1992 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:00:
[...]
Joh, maar dan heb je in ieder geval iets. Helemaal omdat ts alleen een whatsappnummer en eventuele tikkie gegevens heeft.
Al had je de volledige persoons en adresgevens van de oplichter, dan gebeurt er als nog niksFarabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:01:
[...]
Nee, dan heb je juist alsnog niets haha. Maar goed. We zien wel wat er gebeurt.
[ Voor 27% gewijzigd door donnie1992 op 02-09-2021 22:12 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Microkid op 03-09-2021 09:22 ]
In feite zou je a.d.h.v. dat IP adres bij KPN de persoon zijn identiteit kunnen achterhalen.. Niet dat ze dat zomaar zouden geven ofcourseTimo ter stege schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:27:
hij heeft op de link geklikt. maar niet veel info.
[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 03-09-2021 09:23 ]
Misschien zie je zijn locatie als je op Map klikt? Moet zijn zijn browser wel toestemming gegeven hebben om zijn locatie te delen.Timo ter stege schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:27:
hij heeft op de link geklikt. maar niet veel info.
[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 03-09-2021 09:23 ]
In de Javascript-code van iplogger.org zie ik geen verwijzing naar de geolocation-api. De locatie is dus gebaseerd op een algemene database, en dan kun je dit soort zaken krijgen.Jimster schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:07:
[...]
Misschien zie je zijn locatie als je op Map klikt? Moet zijn zijn browser wel toestemming gegeven hebben om zijn locatie te delen.
Als TS het rekeningnummer heeft, kan het achterhalen van het adres ook via de bank. Dat zou meer voor de hand liggen dan het IP-adres omdat de oplichter gebruik kan maken van het IP-adres van iemand anders, bijvoorbeeld via een slecht beveiligd netwerk.GianniDPC schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:01:
[...]
In feite zou je a.d.h.v. dat IP adres bij KPN de persoon zijn identiteit kunnen achterhalen.. Niet dat ze dat zomaar zouden geven ofcourse
is er een manier om de bankrekening te zien als je via tikkie betaald hebt?fopjurist schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:24:
[...]
In de Javascript-code van iplogger.org zie ik geen verwijzing naar de geolocation-api. De locatie is dus gebaseerd op een algemene database, en dan kun je dit soort zaken krijgen.
[...]
Als TS het rekeningnummer heeft, kan het achterhalen van het adres ook via de bank. Dat zou meer voor de hand liggen dan het IP-adres omdat de oplichter gebruik kan maken van het IP-adres van iemand anders, bijvoorbeeld via een slecht beveiligd netwerk.
Try SCE to Aux
ga ik direct doen.ImNotnoa schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:30:
Kun je hem niet vragen een foto van de kaart te maken met een papiertje met datum en deze te mailen?
Dan blijft de exif data intact en kun je wellicht daar iets mee
Je kunt in de omschrijving kijken of het daar staat. Anders moet je de bankrekening bij Tikkie opvragen.Timo ter stege schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:26:
[...]
is er een manier om de bankrekening te zien als je via tikkie betaald hebt?
ik heb zn bankrekening nummer. hij heeft me foto's toe gemaild.fopjurist schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:41:
[...]
Je kunt in de omschrijving kijken of het daar staat. Anders moet je de bankrekening bij Tikkie opvragen.
Kun je dit wat duidelijker toelichten?Timo ter stege schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 00:01:
[...]
ik heb zn bankrekening nummer. hij heeft me foto's toe gemaild.
Ga maar zo snel mogelijk aangifte doen. Mogelijk dat de politie nog wat stappen heeft nu je nog contact hebt.Timo ter stege schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 00:01:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door dvdheiden op 03-09-2021 07:28 ]
Niet alleen mankracht. De dader is meestal niet traceerbaar en de kosten van de traceerpoging zijn een heel stuk hoger dan de schade die geleden is.dvdheiden schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:20:
@Erazher logische redenering maar de politie doet helemaal niets, 0,0 in zulke zaken. Ligt niet per se aan onwil. Er is simpelweg geen mankracht voor beschikbaar (door een gebrek aan budget). Dat is de politie zelf dus ook niet verwijtbaar, die hebben al meer werk dan er mensen beschikbaar zijn.
Maar laten we alsjeblieft ophouden met denken of suggereren dat de politie hier iets mee doet. Dat betekent niet dat je geen aangifte moet doen, je moet altijd aangifte doen, want mocht deze persoon vele slachtoffers heeft gemaakt dan wordt de kans ietsje groter dat hier ooit iets mee gedaan zou kunnen worden.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dan heb je echt geluk. 24 van de 25 keer zie niks meer retour.MsG schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:44:
Onlangs zelf voor 150 euro opgelicht met een videokaart. Vrijwel direct aangifte gedaan, en vrij snel kreeg ik ongeveer 100 euro van de 150 vanuit tikkie weer teruggestort. Als er in een korte tijd meerdere meldingen zijn, kan er echt wel iets gedaan worden vanuit politie hoor. Dus in plaats van de ict-forens uit te hangen zou ik vooral niet te lang wachten met aangifte doen. Deze kan je later altijd nog uitbreiden met meer info.
Dat is echt niet zo. Mijn zus was ook opgelicht en had aangifte gedaan. Drie jaar later kwam het geld ineens terug zonder enige communicatie.Farabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:30:
sorry, maar ik lees hier toch wat ''sprookjes''. je bent je geld kwijt + de bank gaat je niet helpen + aangifte gaat ook niet helpen. Tip: diep ademen en verder leven.
[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 03-09-2021 08:56 ]
[ Voor 9% gewijzigd door icceni op 03-09-2021 09:20 ]
Herkenbaar. 100+ aangiftes tegen dezelfde oplichter, maar je kan niks bewijzen (de oplichter beweert alles te hebben opgestuurd) dus die mag gewoon zijn gang gaan.icceni schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:17:
Een paar jaar geleden ben ik eens opgelicht op marktplaats, en samen met een aantal andere slachtoffers aangifte gedaan. Bij elkaar opgeteld hadden we voor 1500 euro schade. De politie vindt dat:
a.) niet de moeite van het onderzoeken waard, gezien andere prioriteiten.
b.) strikt genomen je de oplichter niet aan kunt pakken, aangezien hij niet wettelijk verplicht is dan wel bewezen kan worden dat hij de goederen verstuurd heeft. Dus het mag ook nog gewoon. Dit weten deze mensen.
Bij deze persoon waren adres en gegevens bekend, dus het was eenvoudig, dacht ik toen, in mijn naïviteit...
Edit: Laat je dat er niet van weerhouden om aangifte te doen. Het is vast ergens goed voor, misschien heb je geluk!
http://metapicz.com/#landingTimo ter stege schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 00:01:
[...]
Try SCE to Aux
WhatsApp stript EXIF data van afbeeldingen, aannemende dat de foto's ook via WhatsApp zijn verzonden zal daar niks meer in staan.ImNotnoa schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:46:
[...]
http://metapicz.com/#landing
Upload de foto's hier eens en kijk of er locatiedata in staat
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Daarom heb ik TS gevraagd om de oplichter te vragen afbeeldingen te mailen naar hem, dat heeft de oplichter vervolgens ook gedaanP1nGu1n schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:18:
[...]
WhatsApp stript EXIF data van afbeeldingen, aannemende dat de foto's ook via WhatsApp zijn verzonden zal daar niks meer in staan.
[ Voor 14% gewijzigd door ImNotnoa op 03-09-2021 13:43 ]
Try SCE to Aux
De politie mag in eerste instantie dan meestal niet zoveel doen met zo'n aangifte, maar het is inmiddels zo dat de banken wel z.s.m. worden ingelicht en deze o.b.v. de aangifte mogelijk per direct actie ondernemen.MsG schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:44:
Onlangs zelf voor 150 euro opgelicht met een videokaart. Vrijwel direct aangifte gedaan, en vrij snel kreeg ik ongeveer 100 euro van de 150 vanuit tikkie bunq weer teruggestort. Als er in een korte tijd meerdere meldingen zijn, kan er echt wel iets gedaan worden vanuit politie hoor. Dus in plaats van de ict-forens uit te hangen zou ik vooral niet te lang wachten met aangifte doen. Deze kan je later altijd nog uitbreiden met meer info.
[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 03-09-2021 14:20 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Met een bankrekening nummer kun je tegenwoordig wel de NAW gegevens van een oplichter opvragen:Timo ter stege schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 00:01:
[...]
Het kan natuurlijk ook driehoeksfraude zijn, en de oplichter heeft voor hetzelfde bedrag bij iemand anders wat gekocht en jou dat direct laten betalen. Dan is de rekeninghouder te goeder trouw en misleid. Zie ook reviews: Community Update - Biesbosch-foto's, V&A-chase, robotmaaiersPart schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:13:
[...]
Met een bankrekening nummer kun je tegenwoordig wel de NAW gegevens van een oplichter opvragen:
https://www.betaalverenig...g/opvragen-naw-oplichter/
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq