Ben ik opgelicht?

Pagina: 1
Acties:

• Timo ter stege
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-05 09:07
I

[ Voor 99% gewijzigd door Timo ter stege op 22-09-2022 00:10 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:30
Niet zo lang geleden is het account aangemaakt, geen reacties op het forum, geen historie op V&A. Ik denk dat dat genoeg red flags zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Timo ter stege schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:58:
… omdat hij al meerdere advertenties had en al even op tweakers zat geloofde ik het wel.
Volgende keer niet naar het aantal advertenties kijken of hoe lang iemand op Tweakers zit. Volgende keer kijk je naar de beoordelingen die gegeven zijn. Wanneer je daar naar had gekeken had je in ieder geval anders gehandeld denk ik.

En over de tijd op Tweakers: 21 juni 2021 geregistreerd. Iets meer dan 2 maanden dus. Dat is nog net niks. Dus ja, reken er maar op dat je je geld kwijt bent.

@Microkid Volgens mij is dit weer een klant waar je actief iets mee/tegen moet doen om VA veilig(er) te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door sypie op 02-09-2021 21:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij dure aankoop( dat kan voor ieder verschillen) zelf ophalen, en anders lekker vergeten !
Zeker bij een nieuw forumlid zonder enige review/feedback, die alleen dure videokaarten verkoopt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
account leeftijden zeggen mij ook niks, eigenlijk worden overal wel "oude" accounts gescoord om mensen mee op te lichten...

Denk dat je misschien nog eens met het 06 wat kan doen? je hebt immers wel enige gegevens toch?

404 Signature not found

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen goed nieuws en helaas ter bevestiging van wat er eigenlijk al dik bovenop ligt;

(komt uit Google cache, inmiddels zo'n 2 maanden geleden, let op de woonplaats)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YZW2MXg1ujTJmi_YFbaKYLp2K4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dbhOvNTpB06ZxC8WCpKwtLad.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2021 21:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo ter stege
k*tzooi

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja...
  • Nieuw account (2 maanden)
  • Geen activiteit behalve dure GPU advertenties
  • Ergens in een uithoek van het land
  • Wilt gelijk over Whatsapp/buiten Tweakers om communiceren
  • Meerdere GPU's tegelijk te koop
  • Afspraak kan, maar wordt gelijk al een beperking genoemd ('ruim van te voren afspraak')
Waren een hoop rode/gele vlaggen dus ben bang dat het 'm niet gaat worden :/

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timo ter stege
RGAT schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:21:
Tja...
  • Nieuw account (2 maanden)
  • Geen activiteit behalve dure GPU advertenties
  • Ergens in een uithoek van het land
  • Wilt gelijk over Whatsapp/buiten Tweakers om communiceren
  • Meerdere GPU's tegelijk te koop
  • Afspraak kan, maar wordt gelijk al een beperking genoemd ('ruim van te voren afspraak')
Waren een hoop rode/gele vlaggen dus ben bang dat het 'm niet gaat worden :/
yup. ik weet het. dom dom dom. toen ik vroeg om een filmpje van de videokaart kreeg ik deze ook. daar dacht ik van oke, het zal wel prima zijn.

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 13:18
Toevallig betaald met Paypal of Visa? Dan kun je nog makkelijk je geld terugeisen bankoverschrijving wordt moeilijker denk ik.

• Timo ter stege
GianniDPC schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:25:
Toevallig betaald met Paypal of Visa? Dan kun je nog makkelijk je geld terugeisen bankoverschrijving wordt moeilijker denk ik.
nope. via tikkie. dus dat word niks

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

nog even 5 dagen wachten (na je betaling) dan kan je aangifte doen in zoverre dat zin heeft natuurlijk. Gaat wel om een flink bedrag.

En als je meer info hebt misschien zijn adres een 1 of ander programma inschakelen.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:43

Sharky

Skamn Dippy!

Schakel gelijk je bank in, die zijn erg actief in fraudebestrijding. Wellicht heeft hij gewoon z'n eigen bankrekening gebruikt. Dit in combinatie met aangifte is je beste kans denk ik. Maar ga er maar vanuit dat je je geld bent. K*tzooi inderdaad.

This too shall pass

• Timo ter stege
Galinsky schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:27:
nog even 5 dagen wachten (na je betaling) dan kan je aangifte doen in zoverre dat zin heeft natuurlijk. Gaat wel om een flink bedrag.

En als je meer info hebt misschien zijn adres een 1 of ander programma inschakelen.
heb eigenlijk alleen maar een telefoon nummer. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sorry, maar ik lees hier toch wat ''sprookjes''. je bent je geld kwijt + de bank gaat je niet helpen + aangifte gaat ook niet helpen. Tip: diep ademen en verder leven.

• Timo ter stege
Farabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:30:
sorry, maar ik lees hier toch wat ''sprookjes''. je bent je geld kwijt + de bank gaat je niet helpen + aangifte gaat ook niet helpen. Tip: diep ademen en verder leven.
ja mn geld ga ik sws niet terug krijgen. domme fout. rest kan ik altijd proberen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:41
Altijd aangifte doen. Meestal doet de politie er niks mee. Maar je kan geluk hebben dat hij vanaf datzelfde rekeningnummer meerdere mensen heeft opgelicht. Of dat hij zo dom is geweest om zijn eigen rekening/telefoon te gebruiken en je het geluk hebt dat er iemand naar kijkt.

TheS4ndm4n#1919

• Timo ter stege
ik heb nog contact met meneer. via een andere telefoon. wat moet ik doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Timo ter stege op 02-09-2021 21:51 ]

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:21
Zo veel mogelijk informatie ontfutselen. Zeg dat je nog een kaart wil kopen, kijken of hij de zelfde gegevens deelt. Niet betalen natuurlijk. Vragen naar welk email adres hij heeft gebruikt voor track en trace.

Voor de volgende keer;

https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html

Daar kan je gegevens controleren. Bank, 06-nummer, e-mailadressen etc. Garanties bij internetaankopen zijn er niet, wel de zogeheten red flags.

Hmm, had nou je huiswerk gedaan...

[ Voor 48% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 02-09-2021 22:00 ]

Team anti-scalp - wauw..

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 21:23
Doe alsof je er 10 wilt kopen maar vraag eerst om legitimatie die hoort bij het rekeningnummer ;)

• Farabi
  • Niet online
donnie1992 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:53:
Doe alsof je er 10 wilt kopen maar vraag eerst om legitimatie die hoort bij het rekeningnummer ;)
ja en dat helpt? zou ik nog niets eens doen als legitieme verkoper 8)7

• donnie1992
Farabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:54:
[...]

ja en dat helpt? zou ik nog niets eens doen als legitieme verkoper 8)7
En dat is relevant hoe? Gaat niet om een legitieme verkoper en als een oplichter denkt een payday van 10.000+ te maken, heb je best kans dat je in ieder geval iets meer (al dan niet legitieme) gegevens achterhaald.

• Timo ter stege
ik probeer hem aan de praat te houden. heb gezegd dat ik een 3090 wil kopen voor minen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
donnie1992 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:57:
[...]

En dat is relevant hoe? Gaat niet om een legitieme verkoper en als een oplichter denkt een payday van 10.000+ te maken, heb je best kans dat je in ieder geval iets meer (al dan niet legitieme) gegevens achterhaald.
Dan krijg je alsnog gegevens van een fake persoon. Je kan nooit iets persoonlijk achterhalen van die gasten. Dat is een illusie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
How to Create a Disguised Tracking Link

https://www.howtogeek.com...and-location-with-a-link/

"Even voor de duidelijkheid; is dit de kaart die je aanbiedt?" LINK

Met een beetje geluk klikt hij er op omdat hij een plaatje verwacht. IPLogger er overheen et voila. Misschien gebruikt hij geen VPN?

Tevens, is dit hem?
OPGELICHT door iemand die zich voordoet als Timon Nieuwenhuizen. Zijn markplaatsnaam is VKM.
http://www.volksforum.com...php?t=43779&page=31&pp=20

[ Voor 67% gewijzigd door Negakinu op 02-09-2021 22:05 ]

too old, too cold

• donnie1992
Farabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:59:
[...]

Dan krijg je alsnog gegevens van een fake persoon. Je kan nooit iets persoonlijk achterhalen van die gasten. Dat is een illusie.
Joh :o , maar dan heb je in ieder geval iets. Helemaal omdat ts alleen een whatsappnummer en eventuele tikkie gegevens heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
donnie1992 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:00:
[...]

Joh :o , maar dan heb je in ieder geval iets. Helemaal omdat ts alleen een whatsappnummer en eventuele tikkie gegevens heeft.
Nee, dan heb je juist alsnog niets haha. Maar goed. We zien wel wat er gebeurt.

• donnie1992
Farabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:01:
[...]

Nee, dan heb je juist alsnog niets haha. Maar goed. We zien wel wat er gebeurt.
Al had je de volledige persoons en adresgevens van de oplichter, dan gebeurt er als nog niks :+ .
Maar dan heb je voor je gevoel in ieder geval iets gedaan

@TS Probeer inderdaad zoveel mogelijk info te verzamelen, kijk of je hem bijvoorbeeld kunt lokken door te zeggen dat je geld via western union wilt overmaken o.i.d..

[ Voor 27% gewijzigd door donnie1992 op 02-09-2021 22:12 ]

• Timo ter stege
*knip, geen persoonlijke gegevens*

hij heeft op de link geklikt. maar niet veel info.

[ Voor 71% gewijzigd door Microkid op 03-09-2021 09:22 ]

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 13:18
Timo ter stege schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:27:

In feite zou je a.d.h.v. dat IP adres bij KPN de persoon zijn identiteit kunnen achterhalen.. Niet dat ze dat zomaar zouden geven ofcourse :p

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 03-09-2021 09:23 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
Timo ter stege schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:27:

Misschien zie je zijn locatie als je op Map klikt? Moet zijn zijn browser wel toestemming gegeven hebben om zijn locatie te delen.

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 03-09-2021 09:23 ]

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Jimster schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:07:
[...]

Misschien zie je zijn locatie als je op Map klikt? Moet zijn zijn browser wel toestemming gegeven hebben om zijn locatie te delen.
In de Javascript-code van iplogger.org zie ik geen verwijzing naar de geolocation-api. De locatie is dus gebaseerd op een algemene database, en dan kun je dit soort zaken krijgen.
GianniDPC schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:01:
[...]

In feite zou je a.d.h.v. dat IP adres bij KPN de persoon zijn identiteit kunnen achterhalen.. Niet dat ze dat zomaar zouden geven ofcourse :p
Als TS het rekeningnummer heeft, kan het achterhalen van het adres ook via de bank. Dat zou meer voor de hand liggen dan het IP-adres omdat de oplichter gebruik kan maken van het IP-adres van iemand anders, bijvoorbeeld via een slecht beveiligd netwerk.

Beschermheer van het consumentenrecht

• Timo ter stege
fopjurist schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:24:
[...]

In de Javascript-code van iplogger.org zie ik geen verwijzing naar de geolocation-api. De locatie is dus gebaseerd op een algemene database, en dan kun je dit soort zaken krijgen.

[...]

Als TS het rekeningnummer heeft, kan het achterhalen van het adres ook via de bank. Dat zou meer voor de hand liggen dan het IP-adres omdat de oplichter gebruik kan maken van het IP-adres van iemand anders, bijvoorbeeld via een slecht beveiligd netwerk.
is er een manier om de bankrekening te zien als je via tikkie betaald hebt?

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Kun je hem niet vragen een foto van de kaart te maken met een papiertje met datum en deze te mailen?

Dan blijft de exif data intact en kun je wellicht daar iets mee

Try SCE to Aux

• Timo ter stege
ImNotnoa schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:30:
Kun je hem niet vragen een foto van de kaart te maken met een papiertje met datum en deze te mailen?

Dan blijft de exif data intact en kun je wellicht daar iets mee
ga ik direct doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48
De dader kan hier meelezen. En als hij slim genoeg is, doet hij dat ook, door regelmatig te kijken of de tweaker die hij heeft opgelicht al ergens in een topic aan het sputteren is. Hij las waarschijnlijk nog niet mee, aangezien hij wel op de link klikte die hier is gesuggereerd. Of hij deed dit bewust met één of andere spoof-IP.

Misschien beter dat een admin de dader eerst blokkeert?

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Timo ter stege schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:26:
[...]

is er een manier om de bankrekening te zien als je via tikkie betaald hebt?
Je kunt in de omschrijving kijken of het daar staat. Anders moet je de bankrekening bij Tikkie opvragen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo ter stege
fopjurist schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:41:
[...]

Je kunt in de omschrijving kijken of het daar staat. Anders moet je de bankrekening bij Tikkie opvragen.
ik heb zn bankrekening nummer. hij heeft me foto's toe gemaild.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
Timo ter stege schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 00:01:
[...]

Kun je dit wat duidelijker toelichten?
Foto's?
Waarvan?
Van zijn nieuwe Lamborghini?
Van zijn laatste wereldreis?
Van zijn knappe vrouw uit Roemenië?

Hoofdletters verder niet vergeten. Je hebt al spijt betuigd van deze deal, maar dat betekent niet dat je nu allerlei andere dingen ook wel slordig kan doen.

Als je daadwerkelijk een banknummer hebt, dan kan de politie de eigenaar zo opsporen. Er is dan alleen nog wel kans dat de dader een bankrekening van een ander heeft gebruikt.

Bijvoorbeeld door bij iemand thuis een product van 1000 euro af te halen en de betaling is dan door jouw tikkie voldaan.
Dader is dan niet traceerbaar, maar wel gratis in het bezit van een product ter waarde van 1000 euro.

Dit is dan ook de reden dat de politie niet veel kan doen en dus ook een lage inzet heeft op dit soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
[...]

Ga maar zo snel mogelijk aangifte doen. Mogelijk dat de politie nog wat stappen heeft nu je nog contact hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26
@Erazher logische redenering maar de politie doet helemaal niets, 0,0 in zulke zaken. Ligt niet per se aan onwil. Er is simpelweg geen mankracht voor beschikbaar (door een gebrek aan budget). Dat is de politie zelf dus ook niet verwijtbaar, die hebben al meer werk dan er mensen beschikbaar zijn.

Maar laten we alsjeblieft ophouden met denken of suggereren dat de politie hier iets mee doet. Dat betekent niet dat je geen aangifte moet doen, je moet altijd aangifte doen, want mocht deze persoon vele slachtoffers heeft gemaakt dan wordt de kans ietsje groter dat hier ooit iets mee gedaan zou kunnen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door dvdheiden op 03-09-2021 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
dvdheiden schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:20:
@Erazher logische redenering maar de politie doet helemaal niets, 0,0 in zulke zaken. Ligt niet per se aan onwil. Er is simpelweg geen mankracht voor beschikbaar (door een gebrek aan budget). Dat is de politie zelf dus ook niet verwijtbaar, die hebben al meer werk dan er mensen beschikbaar zijn.

Maar laten we alsjeblieft ophouden met denken of suggereren dat de politie hier iets mee doet. Dat betekent niet dat je geen aangifte moet doen, je moet altijd aangifte doen, want mocht deze persoon vele slachtoffers heeft gemaakt dan wordt de kans ietsje groter dat hier ooit iets mee gedaan zou kunnen worden.
Niet alleen mankracht. De dader is meestal niet traceerbaar en de kosten van de traceerpoging zijn een heel stuk hoger dan de schade die geleden is.
Plus, eerlijk gezegd, eigen schuld dikke bult. Als een bejaarde vrouw in haar huis wordt neergeslagen en beroofd van 10k aan juwelen, dan heeft dat op alle punten meer prioriteit dan iemand die zelf een 1k overmaakt naar een zeer verdacht persoon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49

MsG

Forumzwerver

Onlangs zelf voor 150 euro opgelicht met een videokaart. Vrijwel direct aangifte gedaan, en vrij snel kreeg ik ongeveer 100 euro van de 150 vanuit tikkie bunq weer teruggestort. Als er in een korte tijd meerdere meldingen zijn, kan er echt wel iets gedaan worden vanuit politie hoor. Dus in plaats van de ict-forens uit te hangen zou ik vooral niet te lang wachten met aangifte doen. Deze kan je later altijd nog uitbreiden met meer info.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:03
MsG schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:44:
Onlangs zelf voor 150 euro opgelicht met een videokaart. Vrijwel direct aangifte gedaan, en vrij snel kreeg ik ongeveer 100 euro van de 150 vanuit tikkie weer teruggestort. Als er in een korte tijd meerdere meldingen zijn, kan er echt wel iets gedaan worden vanuit politie hoor. Dus in plaats van de ict-forens uit te hangen zou ik vooral niet te lang wachten met aangifte doen. Deze kan je later altijd nog uitbreiden met meer info.
Dan heb je echt geluk. 24 van de 25 keer zie niks meer retour.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54
Farabi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:30:
Dat is echt niet zo. Mijn zus was ook opgelicht en had aangifte gedaan. Drie jaar later kwam het geld ineens terug zonder enige communicatie.
Kleine moeite om aangifte te doen. Je hebt niks te verliezen. Kans is natuurlijk wel klein..

[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 03-09-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icceni
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 09:51
Een paar jaar geleden ben ik eens opgelicht op marktplaats, en samen met een aantal andere slachtoffers aangifte gedaan. Bij elkaar opgeteld hadden we voor 1500 euro schade. De politie vindt dat:

a.) niet de moeite van het onderzoeken waard, gezien andere prioriteiten.
b.) strikt genomen je de oplichter niet aan kunt pakken, aangezien hij niet wettelijk verplicht is dan wel bewezen kan worden dat hij de goederen verstuurd heeft. Dus het mag ook nog gewoon. Dit weten deze mensen.

Bij deze persoon waren adres en gegevens bekend, dus het was eenvoudig, dacht ik toen, in mijn naïviteit...

Edit: Laat je dat er niet van weerhouden om aangifte te doen. Het is vast ergens goed voor, misschien heb je geluk!

[ Voor 9% gewijzigd door icceni op 03-09-2021 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Aangifte doen is alleen al belangrijk voor de cijfers.

Op de korte termijn helpt het niks. Op de lange termijn zou het iets kunnen veranderen. Zolang de aangiftes laag zijn, kunnen beleidsmakers roepen dat er geen probleem is. Pas als het aantal aangiftes hoog is, kunnen ze dat niet meer doen. De noodzaak van iets moet gewoon duidelijk zijn, voordat er actie wordt genomen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24
Wat een onzin. Als je geen aangifte doet mag je ook niet klagen dat de politie er niks mee doet. Altijd aangifte doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:11
icceni schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:17:
Een paar jaar geleden ben ik eens opgelicht op marktplaats, en samen met een aantal andere slachtoffers aangifte gedaan. Bij elkaar opgeteld hadden we voor 1500 euro schade. De politie vindt dat:

a.) niet de moeite van het onderzoeken waard, gezien andere prioriteiten.
b.) strikt genomen je de oplichter niet aan kunt pakken, aangezien hij niet wettelijk verplicht is dan wel bewezen kan worden dat hij de goederen verstuurd heeft. Dus het mag ook nog gewoon. Dit weten deze mensen.

Bij deze persoon waren adres en gegevens bekend, dus het was eenvoudig, dacht ik toen, in mijn naïviteit...

Edit: Laat je dat er niet van weerhouden om aangifte te doen. Het is vast ergens goed voor, misschien heb je geluk!
Herkenbaar. 100+ aangiftes tegen dezelfde oplichter, maar je kan niks bewijzen (de oplichter beweert alles te hebben opgestuurd) dus die mag gewoon zijn gang gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
[...]

http://metapicz.com/#landing

Upload de foto's hier eens en kijk of er locatiedata in staat

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orodeth
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 22:34
Geef het vooral ook aan bij Tikkie, zij kunnen de persoon en IBAN blokkeren zodat hij of zij in ieder geval via die methode niet meer mensen kan oplichten. (Zij kunnen niet het geld voor je terugboeken)
https://tikkie.me/vragen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:28
ImNotnoa schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:46:
[...]

http://metapicz.com/#landing

Upload de foto's hier eens en kijk of er locatiedata in staat
WhatsApp stript EXIF data van afbeeldingen, aannemende dat de foto's ook via WhatsApp zijn verzonden zal daar niks meer in staan.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
P1nGu1n schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:18:
[...]

WhatsApp stript EXIF data van afbeeldingen, aannemende dat de foto's ook via WhatsApp zijn verzonden zal daar niks meer in staan.
Daarom heb ik TS gevraagd om de oplichter te vragen afbeeldingen te mailen naar hem, dat heeft de oplichter vervolgens ook gedaan

ImNotnoa in "Ben ik opgelicht?"

Timo ter stege in "Ben ik opgelicht?"

[ Voor 14% gewijzigd door ImNotnoa op 03-09-2021 13:43 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:01
MsG schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:44:
Onlangs zelf voor 150 euro opgelicht met een videokaart. Vrijwel direct aangifte gedaan, en vrij snel kreeg ik ongeveer 100 euro van de 150 vanuit tikkie bunq weer teruggestort. Als er in een korte tijd meerdere meldingen zijn, kan er echt wel iets gedaan worden vanuit politie hoor. Dus in plaats van de ict-forens uit te hangen zou ik vooral niet te lang wachten met aangifte doen. Deze kan je later altijd nog uitbreiden met meer info.
De politie mag in eerste instantie dan meestal niet zoveel doen met zo'n aangifte, maar het is inmiddels zo dat de banken wel z.s.m. worden ingelicht en deze o.b.v. de aangifte mogelijk per direct actie ondernemen.
De rekening wordt dan vaak geblokkeerd zodat er geen verdere slachtoffers gemaakt kunnen worden, dit gaat hedendaags in veel gevallen al na 1 aangifte, dus het verhaal van sommigen dat als jij de enige gedupeerde bent en dat er dan helemaal niets wordt gedaan met je aangifte is niet meer het geval.

Echter ga je je geld niet direct terug krijgen via deze methode, want je hebt in feite zelf opdracht gegeven om geld over te maken naar de mogelijke oplichter.
Dus wat ik denk is dat ( mogelijk onder druk van de bank ) de rekeninghouder vrijwillig ( een deel van ) het geld naar je terug heeft laten boeken.
Maar het zou ook kunnen dat de andere bank het je heeft voorgeschoten of dat ze zonder toestemming geld terug hebben gestort.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

In iedergeval mooi dat je een deel van je geld terug hebt ontvangen en dus het bewijs dat aangifte doen wel degelijke effect heeft en je hierdoor binnen een korte periode ( een deel van ) je geld terug kunt ontvangen :)

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 03-09-2021 14:20 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

Part

Helemaal niets.....

[...]

Met een bankrekening nummer kun je tegenwoordig wel de NAW gegevens van een oplichter opvragen:
https://www.betaalverenig...g/opvragen-naw-oplichter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:49
Part schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:13:
[...]

Met een bankrekening nummer kun je tegenwoordig wel de NAW gegevens van een oplichter opvragen:
https://www.betaalverenig...g/opvragen-naw-oplichter/
Het kan natuurlijk ook driehoeksfraude zijn, en de oplichter heeft voor hetzelfde bedrag bij iemand anders wat gekocht en jou dat direct laten betalen. Dan is de rekeninghouder te goeder trouw en misleid. Zie ook reviews: Community Update - Biesbosch-foto's, V&A-chase, robotmaaiers

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15:22
Altijd aangifte doen. De politie gaat natuurlijk niets doen met een enkele zaak van €20 bij wijze van, maar zodra er meerdere meldingen binnenkomen wordt er nog weleens actie ondernomen. Kan zomaar zijn dat je ineens (een deel van) het bedrag teruggestort krijgt.
Pagina: 1