[Plex] Afspeelproblemen bij bepaalde video's en devices

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 21:21
Met Plex heb ik 2 verschillende, rare dingen op het moment. Ter informatie: ik draai Plex op mijn Synology DS218j. Veel gaat prima, een aantal dingen niet.

1. Ik heb er een tv-serie op staan. Die heb ik op de goede manier ingedeeld (bestandsnaam: [serie] - S01E00 - Pilot etc). Bij seizoen 1 zijn er een pilot en 23 afleveringen, plus voor elke aflevering een .srt met ondertitel. De interface op de tv geeft steeds aan dat er voor dit seizoen 52 afleveringen zijn. Dit klopt duidelijk niet, maar bibliotheekbestanden scannen, via de "puntjes" de metadata bijwerken, weghalen/scannen/opnieuw toevoegen lost het niet op. Waar kan ik nog meer zoeken?

Gevolg van deze situatie is dus ook dat als ik de eerste aflevering wil starten, dit niet werkt. Om een of andere reden lijkt ie een andere aflevering (soort van extra's met commentaar) te willen spelen. Terwijl die niet in de map staat. Ik kan via de interface de echte eerste aflevering (pilot) dan ook niet vinden.

Het zijn .avi bestanden van ongeveer 350MB per stuk. Vanaf de computer spelen ze als gewoon video bestand wel af. In de webinterface van Plex blijft het een probleem.

2. Daarnaast heb ik het hele familie-archief digitaal gemaakt. Alle oude videobanden enzo. Dat draait allemaal prima. De hele familie kijkt mee. Tot zover top. Nu is er een paar bestanden (er is er in ieder geval 1 geïdentificeerd) die bij een aantal familieleden niet afspeelt. Bij mij thuis op alle tv's, in de webinterface en bij een aantal andere familieleden speelt dit bestand wel prima. Bij de mensen bij wie het niet wil spelen, is de melding als onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6AtzGw00Z9Vw5v6nY1e4W11Lyg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/himukeffq7CGv0TI1tQCp7r6.jpg?f=fotoalbum_medium

en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDGRzEux-uKaBL2Bj1e6n19qb7s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muI6KiLlu72yBTCgNv19B2gQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Het rare is dus dat het bij sommigen niet speelt en bij anderen wel. Bij de mensen bij wie dit niet speelt, spelen de andere gedigitaliseerde video's wel. Ik heb het bestand van MP4 opnieuw geencoded, dit heeft niet geholpen. Ook opnieuw opnemen helpt niet. Ook omzetten naar M4V lost het niet op.

Ik zou denken dat het niet aan het bestandsformaat ligt, dat is immers hetzelfde als de andere video's. Waar ligt het wel aan? Ik kan deze exacte melding overigens nergens op internet/in de fora van Plex vinden. Hebben jullie er ervaring mee?

Als laatste: deze NAS is niet zo heel geavanceerd. Kan dat de bottleneck zijn?

The answer is 42.

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57
Qua serie die verkeerd geïndexeerd wordt, heb je wel eens zelf gekozen voor welke het moet zijn?
Als bijvoorbeeld dr who verkeerd wordt opgepakt, dan kom je op de eerste reeks uit met bijvoorbeeld 52 afleveringen.
Als je hem zelf dan kiest, dan gaat het wel goed. Heeft met de naamgeving van je serie map te maken. Ik werk hierin met de datum tussen haakjes erachter. Zelfde als met films

Eigen video's, ik zou het dan echt in de verbinding of hardware van diegene zoeken.. Afspelen via de webpagina op een computer bij diegene werkt het wel? Of via de Windows app?
Welke hardware hebben diegenen met problemen waar ze plex op hebben staan?

En de nas kan wel een probleem zijn. Maar denk niet daar voor, of hij moet gaan transcoden voor diegene zijn hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 02-09-2021 20:32 ]

• Zenyatta
De serie is The X-Files. Kom nu ook inderdaad tegen dat ik die misschien anders genummerd heb (ik heb pilot als aflevering 00, op internet en IMDB zie ik die als aflevering 1). Zal dat eens aanpassen, kijken wat ie dan doet. Zal het jaar dan ook eens meenemen. Doe je dan het jaar dat dit specifieke seizoen uitgekomen is, of het jaar waarin de serie gestart is?

De eigen video's dacht ik inderdaad te zoeken aan de andere kant van de lijn. Hier doet alles het gewoon, ook via de webinterface. Het issue zou dan inderdaad wellicht transcoden kunnen zijn. Dan is een hippere NAS misschien toch wel een echte verbetering.

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Zenyatta ik gebruik zelf voor nummering en naamgeving thetvdb.com. Volgens mij pakt plex die ook.

Qua jaartal is het bijvoorbeeld: The X-files (1998)
Of iets dergelijks.
Maar neem het gewoon exact over van bovenstaande site. Dat moet gewoon goed gaan.
Anders op de serie de 3 puntjes en dan "aanpassen koppeling" kiezen. Daarmee kun je zoeken en dan zelf de juiste serie aantikken waarmee plex gaat schrapen.
Maar, als de namen al goed zijn, dan hoef je dat nooit te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 02-09-2021 20:45 ]

• Zenyatta
Hernummeren van de afleveringen én het (tijdelijk) verplaatsen van de map met extra's naar buiten de Plex-map (daar moet ik later maar van uitzoeken hoe ik die moet noemen) heeft de truc gedaan! Bedankt!

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Voor de extra's denk ik dat je hier tegenaan loopt en zou je een seizoen 00 map moeten hebben.
En even kijken welke aflevering dan wat zou zijn.
https://www.thetvdb.com/s...-files/seasons/official/0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta
Arunia schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:54:
Voor de extra's denk ik dat je hier tegenaan loopt en zou je een seizoen 00 map moeten hebben.
En even kijken welke aflevering dan wat zou zijn.
https://www.thetvdb.com/s...-files/seasons/official/0
Zat hier inderdaad al mee te stoeien. Via informatie van Plex zelf kan ik heel veel al vinden. :)

The answer is 42.

Pagina: 1