Eenzijdige oprolbare USB-A - Micro USB (en C) vinden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dijkie23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:47
Voor mijn nieuwe bureau zoek ik, om de kabels tot een minimum te beperken, oprolbare USB kabels. Zoals een stofzuiger of tuinslanghaspel, maar dan voor usb. Ik heb USB-A naar micro usb en USB-A naar USB-C nodig.

Ik kan ze wel vinden dat ze oprolbaar zijn, maar dan moet je aan beide zijden trekken, dit is niet wat ik zoek. Ik zoek meer zoals een tuinslanghaspel. Aan het kabeltje trekken tot een bepaald punt en dan loslaten om hem in te laten trekken.

Ik vond op een gegeven moment zo iets, maar dat was op een echt vage onbetrouwbare site..

Kent iemand zoiets?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 18:39
Mijn ervaring met oprolbare kabels is redelijk negatief, leuk voor usb1 (12Mbit) en laag vermogen. Ik zou eerder iets zelf bouwen, een doorvoerdop door je buro of een opzetplankiets (bijv. iets als deze aliiets maar ook ikea heeft iets in die categorie. Een gewichtje in het midden van de kabel (lood vastmaken met sugru) is een goede budgetoplossing. Ook zou je een usb dock op of onder je buro kunnen plaatsen met kabels aan een beugel als je ze niet gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkie23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:47
Ah ja, ik sta ook open voor het idee van een kabel met een gewicht er aan, maar weet niet of dat zo goed werkt?

Ik heb ondertussen dit gevonden en een gratis sample gevraagd: https://www.alibaba.com/p...selected.1.2ddd3e5fEXVDac

ben benieuwd.

Als dat niets wordt ga ik denk ik maar kijken naar gewichtje inderdaad.. Thanks voor je reply!