Mogelijkheden bij zakelijk en prive sim in 1 telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Ik wissel van werkgever en heb de mogelijkheid om mijn mobiele nummer die ik al vele jaren heb, mee te nemen.

Nu wil ik een prive sim kaart kopen en het nummer daar naartoe porteren.

Daarna kan ik 2 dingen doen:

1. Vragen aan nieuwe werkgever om mijn prive nummer te porteren naar het zakelijke abonnement en vervolgens dit nummer voor prive en zakelijk te gebruiken.

2. Nieuwe zakelijke sim samen met prive sim in nieuwe telefoon plaatsen.

In het 2e geval wil ik alle kosten via de zakelijke sim laten verlopen, omdat daar een abonnement op zit en de prive sim alleen maar voor nummerbehoud wordt gebruikt.

Los van internet e.d. is het mogelijk om bij het uitbellen naar prive contacten m'n prive nummer te laten zien, maar de kosten op de zakelijke sim te maken ?

Zijn er providers waarbij je niet regelmatig het bel tegoed hoeft op te waarderen ?
Daar ik mijn prive sim alleen maar wil houden voor het nummer (en geen kosten op maken) is het niet wenselijk om deze regelmatig op te moeten waarderen.

Alle reacties

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:42
Is het wenselijk dat iedereen je privenummer heeft en dus kan bereiken, ook op het moment waarop je dat liever niet zou willen? En mocht je in de toekomst weer bij deze werkgever vertrekken, het dan ook mogelijk is je nummer weer mee te nemen?

Zolang je dat niks uit maakt kan je inderdaad ervoor kiezen im je privenummer te laten porteren naar de provider van je nieuwe werkgever, als dat mogelijk is.

Of het mogelijk is om je eigen 06 nummer mee te sturen bij gebruik van een andere simkaart durf ik zo niet te zeggen. Bij voip weet ik dat het wel kan.

KPN en Vodafone hebben prepaid waarbij je eens per halfjaar even een smsje/belletje moet plegen om je privenummer actief te houden. Dan kun je met een tientje aan beltegoed jaren vooruit.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 02-09-2021 19:01 ]

• Piet400
krakendmodem schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:00:
Is het wenselijk dat iedereen je privenummer heeft en dus kan bereiken, ook op het moment waarop je dat liever niet zou willen? En mocht je in de toekomst weer bij deze werkgever vertrekken, het dan ook mogelijk is je nummer weer mee te nemen?

Zolang je dat niks uit maakt kan je inderdaad ervoor kiezen im je privenummer te laten porteren naar de provider van je nieuwe werkgever, als dat mogelijk is.

Of het mogelijk is om je eigen 06 nummer mee te sturen bij gebruik van een andere simkaart durf ik zo niet te zeggen. Bij voip weet ik dat het wel kan.

KPN en Vodafone hebben prepaid waarbij je eens per halfjaar even een smsje/belletje moet plegen om je privenummer actief te houden. Dan kun je met een tientje aan beltegoed jaren vooruit.
Bedankt voor de info.

Het is zeker niet altijd wenselijk, maar tot nu toe in al die jaren niet veel problemen mee gehad. Anders schijnt het ook mogelijk te zijn om groepen met contacten te maken waarbij je bij zakelijke contacten na einde werktijd de telefoon niet meer laat overgaan, maar alleen als iemand uit je prive contacten belt. Dat zou voor mij ook wel volstaan.

De optie voor KPN/Vodafone zou prima zijn voor mij. maar het belangrijkste is nu dus of het mogelijk is om voor een prive contact m'n prive nummer mee te sturen, maar de kosten te maken op de andere simkaart waar een abonnement op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Piet400 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:30:
De optie voor KPN/Vodafone zou prima zijn voor mij. maar het belangrijkste is nu dus of het mogelijk is om voor een prive contact m'n prive nummer mee te sturen, maar de kosten te maken op de andere simkaart waar een abonnement op zit.
Nee, dat kan voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
rens-br schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:31:
[...]

Nee, dat kan voor zover ik weet niet.
Ok, helder. Ik realiseer me ook dat dit wellicht een bijzonder verzoek is, maar het zou erg handig zijn.
Dat maak dat ik wellicht toch voor een nummerportering ga naar m'n toekomstige zakelijke sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:13

ralpje

Deugpopje

Hoeveel verwacht je privé te bellen?
Een simpel sim only abbotje met redelijk wat belminuten heb je al voor de prijs van twee biertjes per maand.
Vervolgens kun je per contact (of op het moment dat je een oproep maakt) bepalen welk nummer je meestuurt (zakelijk of privé) en dus ook op welke rekening die kosten komen.
Lijkt me een prima middenweg.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Piet400 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:07:
[...]

Ok, helder. Ik realiseer me ook dat dit wellicht een bijzonder verzoek is, maar het zou erg handig zijn.
Dat maak dat ik wellicht toch voor een nummerportering ga naar m'n toekomstige zakelijke sim.
Waarom niet gewoon je privénummer op een privé simkaart, en dan voor zakelijke gesprekken de zakelijke simkaart gebruiken? Bel je zoveel privé dat het echt veel verschil maakt, en kun je niet dan uitbellen gewoon met het zakelijke nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Is ook wel zo, een voordelig abonnemetje en alles is geregeld.
Daarnaast kan ik inderdaad ook met het andere nummer uitbellen.
Bedankt voor de tips!
Pagina: 1