Game laptop advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:58
Hallo tweakers!
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb al een hoop research gedaan maar ik krijg de knoop niet doorgehakt. Wie kan mij van advies voorzien?

Ik ben op zoek naar een laptop die 80% thuis gebruikt wordt. Echter wil ik geen desktop zodat ik af en toe de laptop naar onder kan verplaatsen of hem eens mee kan nemen indien nodig.

Ik wil de laptop gaan gebruiken om te gamen. Ik heb al een ps5 en series X. De laptop zal daarom met name gebruikt worden voor MMORPGS: zoals New World, RTS games en pc only games zoals Tarkov.

Ik wil deze wel vloeiend (60fps het liefst) op hoge settings spelen in 1080p. Ik ga er echter geen games als Cyberpunk op spelen, maar ik wil wel enigzins gedekt zijn voor mijn type spellen de komende 3 jaar. Met name die MMO's moeten lekker lopen.

Nu is mijn oog gevallen op deze twee laptops. De Acer Helios 300 en Triton 300 van de maxqmediamarkt. Bestellen bij Mediamarkt is een must aangezien ik hier cadeaukaart en van heb die ik graag wil gebruiken.

De helios 300 is 1150 euro, heeft een 17 inch scherm een Intel I7 10750h, 16gb ram en een rtx 2060. De prijs en grotere scherm spreekt mij aan. Deze heeft ook meer geheugen 256ssd en 1tb hd.

De triton 300 heeft dezelfde I7 10750h processor, 32gb ram, 15 inch en een rtx 2070 maxq. Deze is echter 1316eu. 500gb ssd.

Nu vind ik performance belangrijker dan de grootte van t scherm en zijn beide laptops binnen mijn budget, echter geef ik liever zo min mogelijk uit natuurlijk.

Ik heb mij laten vertellen dat het met laptops echter niet zo eenvoudig is als de beste GPU heeft de beste performance. Daarom vind ik het ook zo moeilijk om een keus te maken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om de beste keuze te maken!

Groetjes en bedankt

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide