automatisch een waarde in een tabel zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• FransodB
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09-2021
Mijn vraag

Ik heb een barcodereader en lees daarmee van een kaartje in Excel een code in die iets of iemand representeert. Deze zoek ik op in de kolom van een matrix. De rij van de matrix vertegenwoordigt de datum. Nu kan ik in de matrix de desbetreffende cel(naam;datum) bepalen en wil in die cel het tijdstip neerzetten. Het lukt mij niet om automatisch een waarde in die cel te plaatsen. Het lukt mij alleen om te lezen en niet om in die betreffende cel te schrijven.
Graag jullie advies
Bij voorbaat dank
Frans

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik gewoon Excel met een macro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op het ogenblik werkt het lezen middels de barcodereader en het selecteren van de "naam" en de datum. Dus de locatie van de desbetreffende cel in de matrix kan ik automatisch bepalen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Zenyatta

Tsjakka!

Zoals ik barcodescanners ken, "lezen" ze een streepjescode. Die heeft een bepaalde waarde (tekst of cijfers). Ze zetten de gescande waarde in een cel.

Ik begrijp nog niet helemaal wat je matrix is waarin je op wil zoeken, maar kun je met vert.zoeken (al dan niet in combinatie met als.fout) je doel niet bereiken?

Wat doet de macro waar je over spreekt?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FransodB schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:49:
Ik gebruik gewoon Excel met een macro
Je wilt de relevante delen van die macro geven, plus de concrete invulling van de sheet. Het lijkt op een afstandje alsof je simpelweg de tijd kunt invullen in die macro, maar we missen vast details.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:06

m-vw

Dus?

code:
1
2
Range("A1").value=Now
Range("A1")NumberFormat = "[$-x-systime]hh:mm:ss"