[Tomodachi Life] Zieke Mii's zonder medicijnen :-(

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Sinds een week zit ik wel eens Tomodachi Life voor Nintendo 3DS te spelen (life simulation spelletje waar je Mii's in leven moet houden op een eiland). Ik heb 5 hele schattige Mii's aangemaakt O+ , allemaal meiden.

Nu zijn ze de afgelopen 2 dagen massaal verkouden (regenwolk boven hun hoofd) waarbij "hoesttabletten" de enige remedie is. Maar die tabletten krijg ik alleen willekeurig als ik hun problemen oplos. En nu wil het zo dat ze vaker en met meer ziek worden dan dat ik "hoesttabletten" krijg :'(

Gisteren 4 v/d 5 ziek waarbij eentje ziek is gaan slapen en de rest genezen met tablet. Vanochtend weer 4 v/d 5 ziek... uiteindelijk allen op 1 na kunnen genezen, maar paar uur later is een v/d genezenen weer ziek :'( Met 2 zieken en 0 "hoesttabletten" heb ik het spel uitgezet. Uurtje later weer aangezet en nu zijn 4 v/d 5 ziek :'( :o

Het probleem wil ook dat zolang ze ziek zijn ze niks anders meer vragen waardoor de kans op "hoesttabletten" alleen maar gevestigd kan worden op de niet-zieken... en die worden schaars met 1 v/d 5... :'( Spel uitzetten maakt ze niet vanzelf beter.

Hebben meer mensen dit ondervonden met dit spelletje en is het op te lossen? Of is het een kwestie van wachten tot ze alle 5 ziek zijn en het spel vastloopt op deze vicieuze cirkel? :'( :'( :'(

Beste antwoord (via Josefien op 03-09-2021 22:22)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:36

KatirZan

Wandelende orgaanzak

https://gamefaqs.gamespot...-my-mii-keep-getting-sick

Beetje Google kwam ik hierop uit!

Wabbawabbawabbawabba

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:33
* knip * onnodig...

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 05-09-2021 18:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

https://gamefaqs.gamespot...-my-mii-keep-getting-sick

Beetje Google kwam ik hierop uit!

Wabbawabbawabbawabba

• Josefien
Die "all-time favorite food" is alleen bij 1 Mii bekend, ga ik vanavond proberen :D

Voor de rest lijkt op Google weinig mensen last te hebben van medicijn-tekort, wel teveel :/

• Josefien
Ze geneest inderdaad als je de "all-time favorite food" (in Nederlands staat er "heerlijk/verrukkelijk" bij) geeft, ze springt door de kamer en wordt beter O+ Bij eentje (hoofdbewoner) kwam ik al vroeg per toeval achter dat het "spaghetti bolognaise" is, da's makkelijk... altijd te koop.

Maar van de andere vier heb ik geen idee :'( Ze hebben al veel verschillende eten gehad, maar geen favoriet. En hun eten gaat traag door de maag waardoor ik maar 2x per dag wat kan proberen :/

Toen ik thuiskwam zijn trouwens 3 v/d 5 al gaan slapen, de zieken blijven volgens mij ziek morgen. Van de wakkeren heb ik een dus haar favoriete eten kunnen geven, de andere is nog ziek met een volle maag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Is het echt willekeurig dat m'n Mii's ziek worden, of heeft het nog een oorzaak? :?

Het blijft maar rap gaan. Vanavond bij thuiskomst was er eentje ziek... tablet gegeven en 2u later is ze wéér ziek. Laatste tablet gegeven en later eentje verdiend... dacht bij mezelf "kan ik bewaren voor morgen"... werd er een andere Mii ziek :'(

Ik durf bijna te wedden dat er morgenochtend weer 1 of meer ziek zijn, terwijl ik geen tabletten meer heb (en hun lievelingseten niet bekend is).

Ik krijg ondertussen vaak andere (onnodige) dingen dan tabletten als ik ze help :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Voor zover ik weet is het inderdaad allemaal random! Kwestie van doorheen komen....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Die "randomness" moet dan blijkbaar mijn Mii's overmatig treffen... :(

Vanochtend echt weer 1 ziek. Genezen met een tablet die ik uit een nies-droom kreeg... om daarna achter haar "super all-time favorite" voedsel te komen :D Als ik het had geweten had ik haar eerst eten gegeven en bespaarde ik het tablet... :/

En nu wéér 1 ziek... de hoofdbewoner, zogenaamd mijn "evenbeeld". Daarvan is de "all-time favorite" bekend, maar haar maag zit al tot de nok vol ;( Voordat er een "spaghetti bolognaise" in kan is het al een halve dag verder en ben ik niet meer thuis ;( Tabletten heb ik niet.

Ondertussen vragen 2 meiden om een wegwerpcamera... die ik niet meer heb. Kan ik dus geen beloning uit krijgen. En moet ik met 3 v/d 5 Mii's in ongelukkige toestand het spel afsluiten... :'(

Edit: en nòg 1 ziek :'(

Edit2: Inmiddels 4 v/d 5 ziek :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Josefien op 04-09-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
De ziekte-plaag gaat maar niet voorbij :'( Het voelt alsof ik doktertje-met-gebrek-aan-middelen aan het spelen ben 8)7 Elke ochtend start ik met meerdere zieke Mii's. En genezen Mii's zijn meer dan eens na een uur weer ziek :'( Dat favoriete eten lost maar een deel v/h medicijn-tekort op... 2 v/d meiden heeft een heel vullend hoofdgerecht als favoriet wat pas na 6+ uren de maag uit is. Ik moet vaak een keuze maken wie ik ziek achterlaat ;(

Er is trouwens een tooltje (https://github.com/Brionj...Life-Save-Editor/releases) die uit je save-file hun favoriete eten kan uitlezen :D Daarmee heb ik bij een 3e Mii haar favoriet gevonden. Bij de resterende 2 heb ik er niks aan, want hun favoriet is nog niet vrijgegeven in de supermarkt... dat kan blijkbaar ook...

Hun favoriet aanpassen naar iets nu verkrijgbaars (en de maag kunstmatig legen :P) zou moeten kunnen met die tool, maar dan is het niet leuk meer, vind ik.

Verder merk ik dat je soms ziekte kan beperken door het spel uit te zetten zonder opslaan, soms wordt dan een zieke teruggedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Bij die "randomness" is de save-file volgens mij ook een factor. De ziekte-plaag ging maar niet voorbij, totdat ik een keer via dat tooltje aanpassingen in de save-file deed om het park, café, pretpark en fotostudio vrij te geven (die zijn niet vrij te spelen zonder mannelijke Mii's). Sindsdien alles normaal en zijn de hulpvragen evenwichtig verdeeld i.p.v. telkens verkouden :D Ik houd zelfs 8 hoesttabletten over :D
Pagina: 1