Xiaomi richt bedrijfsonderdeel op voor 'slimme elektrische v

Pagina: 1
Acties:

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:06
Xiaomi richt bedrijfsonderdeel op voor 'slimme elektrische voertuigen'

@Hayte Beetje verwarrend artikel.

Zo is de eerste zin:
Xiaomi heeft Xiaomi EV opgericht, een bedrijfsonderdeel dat zich bezig gaat houden met het ontwikkelen van 'slimme elektrische voertuigen'.
En de vierde alinea beging met:
Xiaomi EV gaat in ieder geval aan elektrische auto's werken. Zo heet het bedrijfsonderdeel Autonomous Department.
Hoe heet het bedrijfsonderdeel nou? Xiaomi EV of Autonomous Department?

Die laatste alinea snap ik sowieso niet zo. De eerste zin zegt dat Xiaomi EV in ieder geval aan electrische auto's gaat werken, en de rest van de alinea moet dat statement ondersteunen. Echter, dat gaat alleen maar over investeringen die het bedrijf doet op het gebied van autonoom rijden. Er zijn zat bedrijven die allerlei electronica ontwikkelen voor de auto-industrie, zonder de intentie ooit zelf een auto te bouwen. Daarnaast kun je die autonome functies ook prima in een ICE-aangedreven auto monteren, alleen klopt dat niet met de bedrijfsnaam.

Enige verduidelijking is dus wel op z'n plaats denk ik.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 11:12

Hayte

Nieuwsredacteur
Die eerste zin van de vierde alinea klopte inderdaad niet helemaal, is aangepast, bedankt :) Met die vierde alinea probeer ik ook aan te geven dat Xiaomi sowieso aan elektrische auto's gaan werken, aangezien ze investeren in autonome technologie voor auto's. Met de zin 'Xiaomi EV gaat in ieder geval aan elektrische auto's werken' bedoel ik niet dat ze er in ieder geval eentje op de markt gaan zetten, maar dat ze werken aan de technologie daarvoor. Ze kunnen inderdaad, zoals je zelf zegt, uiteindelijk leverancier worden voor autofabrikanten die werken aan (elektrische) autonome auto's.