Vraag

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:14
Beste mede tweakers,

Er zijn al een aantal topics geweest de afgelopen tijd over KVM switches, maar helaas heb ik nog niet gevonden wat ik zoek. Wellicht is er een andere oplossing dan een KVM switch, daarom dit topic.

Ik zoek een?
Ik zoek een switch zodat ik keyboard muis en koptelefoon kan delen tussen mijn PC en laptop. Een KVM switch ligt voor de hand maar ik kan maar moeilijk iets vinden wat past bij mijn setup en helaas is op Tweakers naar mijn idee het 'assortiment' KVM switches beperkt, evenals de filters en dat maakt zoeken lastig.

Wat is je budget?
Ik hoop toch wel onder de €100 uit te komen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn setup is als volgt:

- PC met HDMI en Displayport aansluitingen
- Laptop: pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007KMH)
- Keyboard: pricewatch: Corsair K70 RGB Cherry MX Brown (Azerty)
- Muis: pricewatch: Logitech G502 Hero Zwart
- Headset: pricewatch: Sennheiser G4ME One Zwart
- Monitor: pricewatch: Gigabyte G32QC Zwart

Het Keyboard heeft als uitdaging dat het 2 USB stekkers gebruikt, maar het heeft ook een USB input waar de muis momenteel in zit. Op KVM switches zie ik vaak 2 USB input staan (1 voor muis, 1 voor keyboard) maar ik ga er maar even vanuit dat dit 'gewone' USB peripheral inputs zijn die gewoon het signaal doorgeeft. Hopelijk werkt dat gewoon maar dat zie ik dan wel. Corsair geeft aan dat je dan sommige advanced features "zoals 104-key rollover" kwijt raakt maar daar kan ik wel mee leven.

De Ultrawide monitor heeft een ingebouwde KVM switch, maar hier werkt het keyboard niet in. Ook heeft het geen mogelijkheid tot audio delen, dus dit is niet zo handig. Ik vind het niet erg om zelf handmatig nog even de monitor te switchen naar een andere output. Dan is de max resolutie van een (KVM of USB) switch ook geen beperking.

De laptop heeft ook een uitdaging, namelijk dat de audio input aan de linkerkant zit, terwijl de USB input aan de achterkant zit. Veel KVM switches laten de USB en audio via een VGA of HDMI kabel lopen waardoor ze aan elkaar zitten, maar daardoor is het audio kabeltje te kort 8)7 . Voorbeeldjes die dus niet werken:
pricewatch: Aten CS52A 2-Port PS/2 USB VGA/Audio Cable KVM Switch with Remote...
pricewatch: Aten CS692 2-Port USB HDMI/Audio Cable KVM Switch with Remote Por...
dat het Displayport 1.4 aansluiting heeft en die zie ik niet vaak op een KVM switch.

Ik ben ook best bereid om met koppelstukjes te werken als dit een makkelijke oplossing kan bieden. Ik heb al een koppelstukje om de 2 audio jacks van mijn koptelefoon in 1 ingang te kunnen inpluggen bijvoorbeeld.

Heeft iemand een oplossing zodat ik mijn keyboard, muis en headset kan aansluiten op een switch?
Nogmaals, video kan ik eventueel zelf regelen. Maar als het een KVM switch is met Quad HD ondersteuning op HDMI dan kan het ook.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• BoomSlang
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

BoomSlang

Excuses voor mijn grammatica.

Voor het audio aansluiting op de laptop. Je kan de audio van de HDMI splitsen.

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee